Mijn haar ruikt na een ritje voor een dag of twee naar 2-takt olie maar dat heeft ook wel iets.

Bij een paar punten is het omgan met de motor lastiger geworden sinds start HRT.Amy schreef: ↑20 sep 2017, 17:29 Ik heb laatst mijn motor gerepareerd en weer eens gereden. Was heerlijk en ik heb die motor nog gewoon goed onder controle ondanks het enorme verlies van spierkracht. Het lijkt wel makkelijker om de motor aan te stampen maar dat is denk ik omdat ik wat zwaarder ben geworden.
Met mijn motor is dat iets anders. Het zadel is erg recht, je zit niet met je kont achter tegen zo'n kussen aan of zo. Daardoor komt een groter deel van de kracht van het accelereren van de motor op je handen en armen dus ja met dat ding kost het wel kracht om te "sturen" maar niet genoeg om een probleem te veroorzaken.Anne V schreef: ↑05 jan 2018, 12:43Bij een paar punten is het omgan met de motor lastiger geworden sinds start HRT.Amy schreef: ↑20 sep 2017, 17:29 Ik heb laatst mijn motor gerepareerd en weer eens gereden. Was heerlijk en ik heb die motor nog gewoon goed onder controle ondanks het enorme verlies van spierkracht. Het lijkt wel makkelijker om de motor aan te stampen maar dat is denk ik omdat ik wat zwaarder ben geworden.
- Om uit de schuur te komen moet ik een drempel over.
- Bij het op de middenbok zetten.
Voor deze dingen merk ik wel de afname van de spierkracht want kost echt meer moeite.
Ook met lopen met de motor moet ik meer opletten om het gewicht in bedwang te houden.
Als ik er eenmaal op zit is het rijden geen probleem want sturen kost geen kracht.
Nu weer wachten op wat beter weer om lekker een stukje te rijden.![]()
Zou ik misschien ook wel willen voor erbij. Mag ik vragen hoe je dat voor elkaar hebt gekregen?
Dank je voor de info!
Ik ging uit van een wegmotor zoals mijn Tiger 1050.Amy schreef: ↑05 jan 2018, 13:39 Met mijn motor is dat iets anders. Het zadel is erg recht, je zit niet met je kont achter tegen zo'n kussen aan of zo. Daardoor komt een groter deel van de kracht van het accelereren van de motor op je handen en armen dus ja met dat ding kost het wel kracht om te "sturen" maar niet genoeg om een probleem te veroorzaken.
Het hangt natuurlijk ook erg van je rijstijl af, als je bijvoorbeeld door het zand gaat moet je vaak staan om de klappen van de gaten en zo op te vangen en dan heb je met nog meer kracht op je armen en handen te maken tijdens het accelereren.