Reizen met het vliegtuig

"Transgerelateerde" issues in werk, studie, uitgaan, en zo voort
NaomiClareNL
Berichten: 657
Lid geworden op: 01 apr 2012, 01:49
Gender: Vrouw
Locatie: Rotterdam

Reizen met het vliegtuig

Bericht door NaomiClareNL »

Wil halverwege deze maand even een lang weekeinde naar München. Lufthansa schijnt een aanbieding te hebben die aantrekkelijk is. Dus denk ik erover om met het vliegtuig te gaan in plaats van mijn geliefde trein.
Heeft er iemand van de dames ervaring met vliegen? Met name aan het begin van de hormonale transitie? Zoals je jullie weten gaat die van mij niet goed en kan na, tegen die tijd, 17 maanden hormonen, nog zo als man door maar heb er niet de kleren voor. Wat hebben jullie bijvoorbeeld gedaan met borstprotheses?
2018 There was a great war, the gods died, and the world ended.
So what's this, a dream?
Of course not. It's the world. It's ended lots of times. And then it continues, with fewer gods, and more stories.
That's not an end.
It is to the gods.
@MicroSFF
Gebruikersavatar
Tyler
Berichten: 381
Lid geworden op: 08 mei 2012, 10:47
Gender: Trans FtM
Locatie: Leiden

Re: Reizen met het vliegtuig

Bericht door Tyler »

Ik vlieg morgen naar Engeland. Ik heb ook even zitten dubben maar ik ga het vliegtuig in als het geslacht dat op mijn paspoort staat. Is niet zo moeilijk omdat ze van vrouwen sneller pikken dat ze er mannelijk uitzien. Als ik gewoon een bh draag is het allemaal al prima. Ik heb me we al zitten afvragen hoe het moet als ik wat verder ben. Geen idee nog. Ik hoor graag hoe het met je gaat. Heel veel succes.
Gebruikersavatar
Raisa
Berichten: 1211
Lid geworden op: 29 mar 2012, 20:57

Re: Reizen met het vliegtuig

Bericht door Raisa »

Op Schiphol is de douane heel wat gewend en zullen er niet moeilijk over doen denk ik (een nieuweling wel misschien). Ik heb een paar jaar achter de douane op Schiphol gewerkt en heb douaniers iig nooit horen roddelen over transen, wel over iemand die zijn kunstbeen was vergeten. Over het buitenland kan ik je niets zinnigs vertellen afgezien van het gegeven dat de Guardia Civil in Spanje wel eens moeilijk wilt doen puur om het moeilijk doen.
Gebruikersavatar
Hedwich
Berichten: 1164
Lid geworden op: 25 mar 2012, 13:29
Gender: Vrouw
Locatie: Ede Rockcity!

Re: Reizen met het vliegtuig

Bericht door Hedwich »

Ik ben naar Londen getreind op mijn oude paspoort. Verleden jaar naar Praag gevolgen op een nieuwe (met nieuwe pasfoto en oude naam, geslacht). Beide keren geen greintje pijn bij de douane. 'k Heb ook mijn boterbriefje van het VU niet nodig gehad.
Gebruikersavatar
Arike
Berichten: 3245
Lid geworden op: 25 mar 2012, 12:11
Gender: Vrouw
Locatie: Gelderland

Re: Reizen met het vliegtuig

Bericht door Arike »

Voordat ik full-time ging als vrouw ;) ben ik ooit eens op een zakenreisje naar Geneve heen als man gevlogen en terug als vrouw :P
Geen enkel probleem :D
Ondanks dat de Zwitserse douane in het pre-shengen tijdperk nou niet echt als vriendelijk bekend stond ;)
"You try to forget but it's impossible
That song stays in your head and it's unbearable
It says remember who you are remember what you want"
Gebruikersavatar
Eva
Beheerder
Berichten: 6823
Lid geworden op: 25 mar 2012, 11:00
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: zij/haar
Locatie: Etten-Leur

Re: Reizen met het vliegtuig

Bericht door Eva »

Ik ken twee T's die niet zo gek lang geleden in girl-mode naar Turkije zijn gevlogen, daar een week of zo probleemloos in girl-mode vakantie hebben gevierd en ook weer gewoon zo naar ons kikkerlandje zijn teruggevlogen.
All great truths begin as blasphemies. (George Bernard Shaw)
Gebruikersavatar
Hedwich
Berichten: 1164
Lid geworden op: 25 mar 2012, 13:29
Gender: Vrouw
Locatie: Ede Rockcity!

Re: Reizen met het vliegtuig

Bericht door Hedwich »

EvaVanA schreef:Ik ken twee T's die niet zo gek lang geleden in girl-mode naar Turkije zijn gevlogen, daar een week of zo probleemloos in girl-mode vakantie hebben gevierd en ook weer gewoon zo naar ons kikkerlandje zijn teruggevlogen.
Hoewel Turkije ook weer niet al te T-vriendelijk schijnt te zijn. Misschien telt hier het "white skin privilege"? :|
Cisca1953
Berichten: 32
Lid geworden op: 23 jun 2012, 20:06
Gender: Vrouw
Locatie: Rotterdam

Re: Reizen met het vliegtuig

Bericht door Cisca1953 »

Als je bij het VUmc in transitie bent, krijg je vanaf het moment dat je op de hormonen gaat en je RLE start een paar verklaringen (ook een kopie in de Engelse taal) dat je in transitie bent en onder behandeling van het VUmc. Die neem je mee voor als er vragen gesteld worden. Handig is wel alvast een paspoort of ID-kaart met je nieuwe foto. Die krijg je gewoon zonder problemen in Nederland.
Gebruikersavatar
Eva
Beheerder
Berichten: 6823
Lid geworden op: 25 mar 2012, 11:00
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: zij/haar
Locatie: Etten-Leur

Re: Reizen met het vliegtuig

Bericht door Eva »

Eerder het "purse principle".
Even off-topic, onze Turkse slager, enkele jaren geleden: "Hee je hebt weer haar op je hoofd! Staat je goed!!"
All great truths begin as blasphemies. (George Bernard Shaw)
Gebruikersavatar
Arike
Berichten: 3245
Lid geworden op: 25 mar 2012, 12:11
Gender: Vrouw
Locatie: Gelderland

Re: Reizen met het vliegtuig

Bericht door Arike »

Cisca1953 schreef:Als je bij het VUmc in transitie bent, krijg je vanaf het moment dat je op de hormonen gaat en je RLE start een paar verklaringen (ook een kopie in de Engelse taal) dat je in transitie bent en onder behandeling van het VUmc. Die neem je mee voor als er vragen gesteld worden. Handig is wel alvast een paspoort of ID-kaart met je nieuwe foto. Die krijg je gewoon zonder problemen in Nederland.
Ik heb die brieven nooit gebruikt...
"You try to forget but it's impossible
That song stays in your head and it's unbearable
It says remember who you are remember what you want"