Reizen met het vliegtuig

"Transgerelateerde" issues in werk, studie, uitgaan, en zo voort
Gebruikersavatar
Madeleine
Berichten: 539
Lid geworden op: 25 mar 2012, 11:06

Re: Reizen met het vliegtuig

Bericht door Madeleine »

Hedwich schreef:
EvaVanA schreef:Ik ken twee T's die niet zo gek lang geleden in girl-mode naar Turkije zijn gevlogen, daar een week of zo probleemloos in girl-mode vakantie hebben gevierd en ook weer gewoon zo naar ons kikkerlandje zijn teruggevlogen.
Hoewel Turkije ook weer niet al te T-vriendelijk schijnt te zijn. Misschien telt hier het "white skin privilege"? :|
Turkije is als tourist in ieder geval niet echt een probleem, zowel een weekje Istanbul in mijn eentje (heerlijk altijd een zitplaats in een drukke tram en mannen die de deur voor je openhouden), als de vakantie het jaar erop met zijn tweeën in Alanya helemaal geen problemen gehad.

Enige noemenswaardige was een douanier op de terugreis (vanuit Istanbul) die even sputterde over mijn oude ID "bent u dat? => ja dat was ik => okay goede reis mevrouw" was zelfs dat niet spannend :mrgreen:
Vroeger voelde ik mijzelf een "vreemde eend in de bijt", maar sinds ik het ben voel ik mijzelf heel normaal..:mrgreen:
NaomiClareNL
Berichten: 657
Lid geworden op: 01 apr 2012, 01:49
Gender: Vrouw
Locatie: Rotterdam

Re: Reizen met het vliegtuig

Bericht door NaomiClareNL »

Maar hoe zit het dan met die bodyscan? Doen ze die tegenwoordig op elke vlucht of alleen bepaalde vluchten? De laatste keren dat ik in een vliegtuig zat kreeg ik er mee te maken maar dat waren intercontinentale vluchten.

Gezien het feit dat die kuthormonen mij alleen maar ellende veroorzaken zal ik echt niet met mevrouw aangesproken worden en ik denk dat ik geen enkel risico ga nemen en de borstprotheses maar gewoon in de koffer doe. Mannenkleren heb ik al 3 jaar niet meer maar iets androgyns hangt wel in de kast.
2018 There was a great war, the gods died, and the world ended.
So what's this, a dream?
Of course not. It's the world. It's ended lots of times. And then it continues, with fewer gods, and more stories.
That's not an end.
It is to the gods.
@MicroSFF
Gebruikersavatar
Raisa
Berichten: 1211
Lid geworden op: 29 mar 2012, 20:57

Re: Reizen met het vliegtuig

Bericht door Raisa »

Met de bodyscans die ze op Schiphol hebben kan de douane niet je naakte lichaam zien. In plaats daarvan komt een cartoonfiguurtje op het scherm waarop met gele vlakjes staat aangegeven waar de scanner iets heeft opgepikt. De douanier fouilleert dan dat stuk op je lijf.

Afbeelding
Gebruikersavatar
Arike
Berichten: 3245
Lid geworden op: 25 mar 2012, 12:11
Gender: Vrouw
Locatie: Gelderland

Re: Reizen met het vliegtuig

Bericht door Arike »

Bodyscan nog nooit meegemaakt...

meest opmerkelijke was nog een keer een korte discussie met een francaise die mij gefouilleerd had, die vond dat ik vooraf had moeten melden dat er nog een M op mijn ID stond

En dat heb ik die mevrouw toen maar ff in mijn beste frans uitgelegd ;) was dus een korte discussie :mrgreen:
"You try to forget but it's impossible
That song stays in your head and it's unbearable
It says remember who you are remember what you want"
Heleen
Berichten: 195
Lid geworden op: 13 apr 2012, 11:24
Gender: Vrouw

Re: Reizen met het vliegtuig

Bericht door Heleen »

Maar als je als vrouw gekleed gaat en je hebt een M in de paspoort, wordt je dan door een man of een vrouw gefoullieerd?
Gebruikersavatar
Raisa
Berichten: 1211
Lid geworden op: 29 mar 2012, 20:57

Re: Reizen met het vliegtuig

Bericht door Raisa »

Heleen schreef:Maar als je als vrouw gekleed gaat en je hebt een M in de paspoort, wordt je dan door een man of een vrouw gefoullieerd?
Degene die je fouilleert kijkt meestal niet in je paspoort. Op Schiphol althans.
Heleen
Berichten: 195
Lid geworden op: 13 apr 2012, 11:24
Gender: Vrouw

Re: Reizen met het vliegtuig

Bericht door Heleen »

Dus tenzij ze heel erg aan je twijfelen, zal je als mtf door een vrouw gefoulieerd worden?
Gebruikersavatar
Arike
Berichten: 3245
Lid geworden op: 25 mar 2012, 12:11
Gender: Vrouw
Locatie: Gelderland

Re: Reizen met het vliegtuig

Bericht door Arike »

Raisa schreef:
Heleen schreef:Maar als je als vrouw gekleed gaat en je hebt een M in de paspoort, wordt je dan door een man of een vrouw gefoullieerd?
Degene die je fouilleert kijkt meestal niet in je paspoort. Op Schiphol althans.
Uitzonderingen bevestigen de regel ;) zoals in de situatie die ik hierboven al beschreef
"You try to forget but it's impossible
That song stays in your head and it's unbearable
It says remember who you are remember what you want"
Gebruikersavatar
Arike
Berichten: 3245
Lid geworden op: 25 mar 2012, 12:11
Gender: Vrouw
Locatie: Gelderland

Re: Reizen met het vliegtuig

Bericht door Arike »

Heleen schreef:Dus tenzij ze heel erg aan je twijfelen, zal je als mtf door een vrouw gefoulieerd worden?
Ik heb het zelf nooit anders meegemaakt...
"You try to forget but it's impossible
That song stays in your head and it's unbearable
It says remember who you are remember what you want"
finesse
Berichten: 180
Lid geworden op: 02 jun 2012, 08:01
Gender: Transgender

Re: Reizen met het vliegtuig

Bericht door finesse »

ik reis al jaar en dag als vrouw met het vliegtuig. mijn paspoort bevat zelfs de vrouwelijke foto. dat was bij de gemeente geen enkel probleem

de enigste plek waar ik echt problemen een keer heb gehad was bij de douane in zwitserland toen ik met de auto vanuit duitsland kwam. Oorzaak: een stinkend wielrebroekje en een oude berlingo waarvan men dacht dat ik een coke gebruiker was. ik moest me tot op min lingerie uitkleden en mijn bagage werd overhoop gehaald.

Maar op luchthavens..nee hoor het gebruikelijke gedoe met je laarzen en oorbellen uit maar daarna is het genot van taxfree shoppen erg leuk. let er wel op dat als je een pruik of haarwerk draagt dat daar geen metalen slipjes in zitten want dan gaat ie af (madrid airport)...was echter ook geen probleem

ik vraag me wel af hoe het zit in de verenigde staten want daar is men toch wel wat strikter. wil binnenkort naar new york met een vriendin
iemand daar ervaring mee?