Reizen met het vliegtuig

"Transgerelateerde" issues in werk, studie, uitgaan, en zo voort
finesse
Berichten: 180
Lid geworden op: 02 jun 2012, 08:01
Gender: Transgender

Re: Reizen met het vliegtuig

Bericht door finesse »

grappig al die verhalen over het reizen met het vliegtuig. zelf kan ik me al niet eens meer herinneren wanneer ik als 'kerel' op schiphol stond . qua new york en de rest van de VS ga ik zelf maar eens bij de luchtvaartmaatschappij na hoe het zit met vloeistoffen en ijzeren clipjes in het haar. hier krijg ik schijnbaar niet het juiste antwoord maar dat maakt niet uit
Aster
Berichten: 405
Lid geworden op: 28 mar 2012, 19:40

Re: Reizen met het vliegtuig

Bericht door Aster »

Ettelijke keren Azië en USA, talloze keren binnen de EU, talloze keren Israel en nooit een probleem gehad....zelfs niet bij of met de superstrenge ElAl security, ook daar blijft het keurig 'mevrouw'.

Eén keer door een vrouwelijke douanier op Schiphol een bodypatdown gehad nadat het alarm afging en een keer een bodypatdown door een vrouwelijke douanier in Istanbul. C'est tout.

Wel es een raar akkefietje meegemaakt; door een fout van de ElAl moest ik mijn ticket omboeken naar...1e kerstdag.

Ik was tot dan toe een druk Schiphol gewend maar op 1e kerstdag...uitgestorven. Alleen wat passagiers naar Tokio en Tel Aviv.

Security etc, daarna door naar de douane waar helemaal geen rij stond, dus de douanier zag me van 100m afstand aan komen lopen...
(Ik sta liever in een rij te wachten dan aan komen lopend gadegeslagen te worden...)

'Dag mevrouw, waar gaat de reis naar toe?'

Ik: Tel Aviv, en geef hem mijn paspoort en boardingpass.

De man kijkt in mijn paspoort....kijkt mij aan....kijkt nog een keer in mijn paspoort...en kijkt mij nog een keer aan met een verbijsterd gezicht met zo'n blik van 'HOE HEB IK HIER IN KUNNEN STINKEN?!'

Teweten dat ik natuurlijk als mezelf met make up en oorringen op de foto sta, maar dat m'tje er onder...


Ik had van een douanier professionaliteit verwacht, alsmede een neutrale houding....dus ik griste mijn paspoort en boardingpass terug en liep door.

Hij riep me niet eens terug.

Twee uur later weer een security check voor het boarden....en de security officer bij de gate reageerde exact omgekeerd; keek in mijn paspoort, keek verbaasd en keek me daarna met onverholen (hitsige) belangstelling aan...
'Heel vleiend', maar niet heus....niet op dat moment op die plek, voor het boarden van een ElAl vlucht...

Twee totaal verschillende reacties binnen 2 uur tijd...

Eenmaal in Tel Aviv vertelde ik het verhaal aan de broer van een vriend die ElAl stationmanager geweest is in Washington.

Die had een geruststellende mededeling: douanepersoneel is getraind op het waarnemen van dingen die afwijken of niet kloppen en volgens hem kwam ik als TS dermate natuurlijk over, als een vrouw dus, dat de douanier op Schiphol zich professioneel 'geflest voelde'...

Vwb de ElAl security officer zei hij dat die een 'seksuele impuls vanuit zijn (bi)(on)bewustzijn had en daarom zo reageerde.

Beide voorvallen zaten me dwars tot ik die uitleg kreeg van de broer van mijn vriend.

Voor de rest neem ik aan dat luchthaven personeel wel eea gewend is op het gebied van 'vliegende transen'...en neutraal reageert.
Gebruikersavatar
Paul
Berichten: 1198
Lid geworden op: 25 jul 2012, 19:42
Gender: Man
Locatie: Zuid Holland

Re: Reizen met het vliegtuig

Bericht door Paul »

Voortaan alleen nog maar vliegen met TRANSavia! (flauw, I know...)
Aster
Berichten: 405
Lid geworden op: 28 mar 2012, 19:40

Re: Reizen met het vliegtuig

Bericht door Aster »

Paul schreef:Voortaan alleen nog maar vliegen met TRANSavia! (flauw, I know...)
In de lokale, Amsterdamse volksmond 'Transvagina' genoemd ;-)

Met stip op de 1e plaats van de aller, aller, allerslechtste luchtvaartmaatschappijen die ik ooit gevlogen heb!

~Never again~ Na de 'Transvagina' ervaring voor mij uitsluitend en alleen lijnvluchten met gerenommeerde luchtvaartmaatschappijen .
Gebruikersavatar
Paul
Berichten: 1198
Lid geworden op: 25 jul 2012, 19:42
Gender: Man
Locatie: Zuid Holland

Re: Reizen met het vliegtuig

Bericht door Paul »

O, ik heb niet direct een slechte ervarng met Transavia, maar goed, heb ook niet veel gevlogen, hooguit zo'n 10 keer.
Dan maar niet promoten :P
Gebruikersavatar
KarenTS
Berichten: 681
Lid geworden op: 17 apr 2012, 16:54
Gender: Trans MtF
Locatie: Amsterdam

Re: Reizen met het vliegtuig

Bericht door KarenTS »

net terug van een vakantie,gevlogen door Transavia. Prima vluchten geweest,er is volgens mij niks mis met Transavia.Op de heenvlucht werd ik geholpen door een hele leuke,mooie steward. Helaas een homo,hihi.
Verder zowel op schiphol als op de luchthaven van Alicante geen problemen,of rare blikken bij het zien van mijn paspoort,waarin ik nog als M vermeld ben.
Gebruikersavatar
Irene_de_Vreede
Moderator
Berichten: 3666
Lid geworden op: 23 mei 2012, 22:26
Gender: Transgender
Voornaamwoorden: Zij/haar
Locatie: Breda

Re: Reizen met het vliegtuig

Bericht door Irene_de_Vreede »

Dat verklaart in elk geval waarom je niet meer op de chat was, het werd opgemerkt ;-)
Irene
Gebruikersavatar
KarenTS
Berichten: 681
Lid geworden op: 17 apr 2012, 16:54
Gender: Trans MtF
Locatie: Amsterdam

Re: Reizen met het vliegtuig

Bericht door KarenTS »

fijn om te horen dat ik gemist werd :) .
Jasper
Berichten: 196
Lid geworden op: 28 sep 2012, 19:48
Gender: Man
Locatie: Borger

Re: Reizen met het vliegtuig

Bericht door Jasper »

ik heb vorig jaar voor het eerst gevlogen. Doodeng, ik had mezelf voorgenomen nooit in zo'n toestel te stappen. Gevalletje van vliegangst. Totdat ik vorig jaar voor mijn verjaardag met mijn zus en haar vriendin naar Stockholm ging. Dat was ook mijn grootste wens, ik ben gek van Zweden en nu kon ik er zelf heen! Dus met knikkende knieën toch gegaan. Op de heenweg bij de douane geen problemen. Op de terugweg wel. Ik werd gefouilleerd, wat ik erg eng vond. Ik was onzeker of alles in m'n kruis net zo voelt als bij andere mannen. Blijkbaar wel, want ik mocht zonder problemen doorlopen. Maar wat was ik blij toen ik weer heelhuids op het vliegveld van Eindhoven stond!
wat de moeite waard is is de moeite waard
Gebruikersavatar
Arike
Berichten: 3245
Lid geworden op: 25 mar 2012, 12:11
Gender: Vrouw
Locatie: Gelderland

Re: Reizen met het vliegtuig

Bericht door Arike »

Stoer dat je toch die stap dan hebt gezet, Jasper!
"You try to forget but it's impossible
That song stays in your head and it's unbearable
It says remember who you are remember what you want"