Ga zo door

Wat betreft alle organisaties die allemaal meespelen. Ze dragen allemaal bij op hun eigen manier. De een heeft meer kritiek dan de ander.
Ik hinder me er vooral aan dat al deze organisaties niet meer te zeggen hebben.
TNN lijkt zichzelf om te willen vormen tot een koepelorganisatie. Transvisie heeft me nog nooit iets gevraagd. Van Transvisie weet ik dat de voorzitter het te veel moeite vond om de grote Facebook groepen in de gaten te houden om te zien wat daar speelt. Ik vermoed dat P17 dat laatste wel doet. De Vereniging Genderdiversiteit heeft een website waar alles wat interessant zou kunnen zijn achter slot en grendel zit, alleen voor leden. Dan is er nog een organisatie waarvan we vorig jaar januari te horen kregen dat we niet mee mochten praten omdat we niet vroeg genoeg onze mond open hadden gedaan. En de vereniging T-Nederland begint net en heeft nog geen wapenfeiten.Frederique schreef:Volgens mij geldt het voor alle genoemde groepen dat ze dat regelmatig doen.
Maar voor mij als individuele transpersoon is het daarentegen wel belangrijk (te weten) wie mij vertegentegenwoordigt en zeker ook dat verenigingen of groepen niet zomaar vrijuit kunnen gaan pretenderen dat ze mij representeren alleen maar omdat ik ook transpersoon ben.Frederique schreef:Ik vind het hele gedoe van "wie representeert transgenders" vooral heel vermoeiend. Niemand representeert ALLE transgenders. P17, vereniging genderdiversiteit, TNN, patientenorganisatie Transvisie, Facebook-groep Verkeerde Aannames Transgender Zorg, Vereniging T-Nederland, niemand. Toch proberen we er (individueel en als groep) het beste van te maken. En laten we onze energie dan richten op "wat moet er veranderen" en "hoe bereiken we dat" in plaats van "wie representeert ons wel-of-niet"...
Hi Frederique, ik ben benieuwd waarom je het naar jou toe trekt en de verdediging in gaat. Waarom is dat?Frederique schreef:Als ik uitspraken doe, dan doe ik die -of- op persoonlijke titel, -of- namens de Facebook-groep Verkeerde Aannames Transgender Zorg. Nooit namens alle transgenders. Ik doe wel voorstellen waarvan IK denk dat die goed zijn voor ALLE transgenders. Maar voor mij een ander die iets anders roept waarvan die denkt dat het goed is voor ALLE transgenders, waarbij ik dat soms een goed en soms een slecht plan vind.
Ik ben ook geen Neerlandicus, maar voor mij klinkt transgenders logischer dan transpersoon oid. Geen probleem, toch?