Dochter van Angelina en Brad wordt straks een jongen

Nieuwsberichten
Anon20180311
Berichten: 2489
Lid geworden op: 25 dec 2015, 18:03
Gender: ———

Re: Dochter van Angelina en Brad wordt straks een jongen

Bericht door Anon20180311 »

wiggeltje schreef: 19 aug 2017, 03:56 Gewoon zadel eraf halen en je hebt weer een damesfiets ;)
Hoi Wiggeltje,

Hihi, zonder zadel :lol: ( leve de sexvélo ).
Ja, neem twee kniebeschermers en je hebt een BH.

En als je bedoeld, herenzadel eraf en dameszadel erop, dan heb je een herenfiets met een dameszadel :o .

Dus herenfietsen zijn onzin. Omgekeerd staat toch beter :D . Daar alleen het zadel van de fiets, eventueel van belang is. Gewoon : De fiets met, unisex zadel of zadel naar keuze. Net zoals bij de koersfietsen.


Grtz Nick ;)
Hey, pa je kinderen werden groot. En al heb je het nooit geweten,... ik werd u zoon. Liefs Nick .
Hey, ma bedankt dat je me kende en herkende, als je zoon. Veel liefs Nick :hug2: .
Gebruikersavatar
Marijn
Berichten: 764
Lid geworden op: 29 jun 2017, 13:23
Gender: Vrouw
Locatie: Twente

Re: Dochter van Angelina en Brad wordt straks een jongen

Bericht door Marijn »

Moeten ze wel stevige fietsen zonder stang in grote framematen kunnen maken (ik heb framemaat 65).
"The reward for conformity is that everyone likes you but yourself." - Rita Mae Brown
Gebruikersavatar
Nick1703
Berichten: 284
Lid geworden op: 13 aug 2017, 17:37
Gender: Man

Re: Dochter van Angelina en Brad wordt straks een jongen

Bericht door Nick1703 »

Het fietsprobleem heb ik gelukkig niet, ik vind herenfietsen wel veel mooier overigens, maar de fiets waar ik op ga rijden (aankoppelfiets) is genderneutraal. Mannelijke kleur does it.
I am, who I am.
Anon20180311
Berichten: 2489
Lid geworden op: 25 dec 2015, 18:03
Gender: ———

Re: Dochter van Angelina en Brad wordt straks een jongen

Bericht door Anon20180311 »

Marijn schreef: 19 aug 2017, 14:35 Moeten ze wel stevige fietsen zonder stang in grote framematen kunnen maken (ik heb framemaat 65).
Hoi Marijn,

Ik denk niet dat, dat inmiddels nog een probleem is. Op een fiets zonder hoge stang, zit je trouwens meer rechtop. En de vrouwtjes van tegenwoordig, zijn niet meer gemiddeld 1.60m à 1.65m groot.

Kwa stevigheid, is dat eveneens al lang geen argument meer.
De fiets of de damesfiets is even stevig als de herenfiets van tegenwoordig. Door je frame zakken in het midden van de straat, zal je dus niet overkomen bij normaal gebruik.

Grtz Nick ;)
Hey, pa je kinderen werden groot. En al heb je het nooit geweten,... ik werd u zoon. Liefs Nick .
Hey, ma bedankt dat je me kende en herkende, als je zoon. Veel liefs Nick :hug2: .
Anon20190501
Berichten: 2212
Lid geworden op: 10 feb 2016, 22:37
Gender: Trans MtF

Re: Dochter van Angelina en Brad wordt straks een jongen

Bericht door Anon20190501 »

Nick schreef: 20 aug 2017, 02:32
De fiets of de damesfiets is even stevig als de herenfiets van tegenwoordig. Door je frame zakken in het midden van de straat, zal je dus niet overkomen bij normaal gebruik.

Grtz Nick ;)
't gaat niet zozeer over stevig, dan wel over stabiel en koersvast. Dat is vooral bij elektrische damesfietsen een probleem. Exemplaren met middenmotor zouden het naar verluidt beter doen, maar bij voorwielaangedreven dames e-bikes is het een hachelijke onderneming om zelfs maar eventjes het stuur te lossen.
"Indeed, organizing atheists has been compared to herding cats, because they tend to think independently and will not conform to authority." (Richard Dawkins, The God Delusion)
Gebruikersavatar
Marijn
Berichten: 764
Lid geworden op: 29 jun 2017, 13:23
Gender: Vrouw
Locatie: Twente

Re: Dochter van Angelina en Brad wordt straks een jongen

Bericht door Marijn »

Mijn electrische fiets (met middenmotor) is met lage instap nog te krijgen tot framemaat 61. Dat zou voor mij nog net gaan denk ik, al weet ik niet of ik dan nog zo rechtop zou kunnen zitten als ik nu op mijn herenfiets doe. Ik denk dat je onderschat hoe groot maat 65 is. Mijn zadel staat een centimeter of 3 hoger vanwege een trekhaak en dan kan ik zelfs met mijn 2 meter lengte maar net bij de grond komen. Ik heb echt een hele hoge fiets. Ik denk niet dat ze die grootte snel zonder stang gaan maken. Maar je weet nooit.

Maar goed, achteraf gezien had ik een iets lagere misschien ook gekund. Maar daar kijk ik over een flink aantal jaar wel naar. Deze is net een jaar oud.
"The reward for conformity is that everyone likes you but yourself." - Rita Mae Brown
Anon20180311
Berichten: 2489
Lid geworden op: 25 dec 2015, 18:03
Gender: ———

Re: Dochter van Angelina en Brad wordt straks een jongen

Bericht door Anon20180311 »

Sigrid schreef: 20 aug 2017, 07:32
Nick schreef: 20 aug 2017, 02:32
De fiets of de damesfiets is even stevig als de herenfiets van tegenwoordig. Door je frame zakken in het midden van de straat, zal je dus niet overkomen bij normaal gebruik.

Grtz Nick ;)
't gaat niet zozeer over stevig, dan wel over stabiel en koersvast. Dat is vooral bij elektrische damesfietsen een probleem. Exemplaren met middenmotor zouden het naar verluidt beter doen, maar bij voorwielaangedreven dames e-bikes is het een hachelijke onderneming om zelfs maar eventjes het stuur te lossen.
Hoi Sigrid,

Koersen doe je met een koersfiets ( vrouwen en mannen) best zonder elektrische, midden, voor, achter, of verborgen motor :o .

Wat de elektrische fiets of de fiets zonder hoge stang betreft : Ik heb er zelf eentje en bijna iedereen hier ( berg op, berg af) zonder hoge stang en ik hoor niemand klagen, integendeel. Mijn buurman kocht die zelf in de ALDI, voor hem en zijn vrouw. En ook zij zijn, zeer tevreden :D klanten. Of die nog voor verbetering, vatbaar zijn laat ik in het midden.

Ik denk dat, het argument tegen het verdwijnen van de overbodige herenfiets. Eerder een kwestie is, van mannelijk trots !. Het verkeer is immers verder gewoon gelukkig genderneutraal, de trein, de wagen, de bus, de tram, het vliegtuig, enz,........ De herenfiets is nog iets uit de tijd van de heren en damessigaret ( passé).

Grtz Nick ;)
Hey, pa je kinderen werden groot. En al heb je het nooit geweten,... ik werd u zoon. Liefs Nick .
Hey, ma bedankt dat je me kende en herkende, als je zoon. Veel liefs Nick :hug2: .
Gebruikersavatar
Nate_0
Berichten: 2923
Lid geworden op: 04 aug 2016, 20:16
Gender: Man

Re: Dochter van Angelina en Brad wordt straks een jongen

Bericht door Nate_0 »

Nick, al die dingen gelden wel voor fietsen met een normale framehoogte maar misschien niet voor de meer zeldzame extra grote frames... De mensen die ik ken die maat fiets gebruiken, fietsen allemaal op herenmodellen.

Wat je natuurlijk wel zo kunnen doen is de kleur van je fiets eventueel pimpen. Een paarse fiets zal meer androgyn lezen dan een zwarte.
meerdere zakken met zaagsel
Anon20180311
Berichten: 2489
Lid geworden op: 25 dec 2015, 18:03
Gender: ———

Re: Dochter van Angelina en Brad wordt straks een jongen

Bericht door Anon20180311 »

Nate_0 schreef: 20 aug 2017, 13:58 Nick, al die dingen gelden wel voor fietsen met een normale framehoogte maar misschien niet voor de meer zeldzame extra grote frames... De mensen die ik ken die maat fiets gebruiken, fietsen allemaal op herenmodellen.

Wat je natuurlijk wel zo kunnen doen is de kleur van je fiets eventueel pimpen. Een paarse fiets zal meer androgyn lezen dan een zwarte.
Hoi Nate,

Ik ken geen enkele vrouw van boven de 1.80m ( in België) die geen damesfiets of een fiets met een hoge stang gebruikt omwille van haar lengte ( met een lage extra stang, der extra stevigheid, maar geen hoge). En deze kan zowel voor mannen of vrouwen gebruikt worden.

De kleur of het pimpen van je fiets, is net zoals, de kleur of het pimpen van je wagen of motor. Dat is, een persoonlijke voorkeur.

Grtz Nick ;)
Hey, pa je kinderen werden groot. En al heb je het nooit geweten,... ik werd u zoon. Liefs Nick .
Hey, ma bedankt dat je me kende en herkende, als je zoon. Veel liefs Nick :hug2: .
Anon20180311
Berichten: 2489
Lid geworden op: 25 dec 2015, 18:03
Gender: ———

Re: Dochter van Angelina en Brad wordt straks een jongen

Bericht door Anon20180311 »

En als korte bijlage,

Maatwerk, is trouwens een persoonlijke aanpassing, naar zijn of haar behoefte ( zoals eventueel de wagen, rolstoel, enz,.....).

Deze staat totaal los van de algemene gewone, zinloze geslachten fiets ! ( de herenfiets of damesfiets). Komaan zeg, de fiets ( één stang of stangetje tussen de benen, is genoeg zeker). Zet die, zinloze mannelijke trots opzij.

Grtz Nick ;)
Hey, pa je kinderen werden groot. En al heb je het nooit geweten,... ik werd u zoon. Liefs Nick .
Hey, ma bedankt dat je me kende en herkende, als je zoon. Veel liefs Nick :hug2: .