Dochter van Angelina en Brad wordt straks een jongen

Nieuwsberichten
Gebruikersavatar
wiggeltje
Berichten: 455
Lid geworden op: 14 aug 2016, 15:14
Gender: Transgender
Locatie: IJmuiden

Re: Dochter van Angelina en Brad wordt straks een jongen

Bericht door wiggeltje »

Het is je goed recht om een mening te hebben, Sigrid :) ....het is je goed recht 8-)
Gebruikersavatar
wiggeltje
Berichten: 455
Lid geworden op: 14 aug 2016, 15:14
Gender: Transgender
Locatie: IJmuiden

Re: Dochter van Angelina en Brad wordt straks een jongen

Bericht door wiggeltje »

ps: ik bedoelde het niet naar Alice persoonlijk omdat ik haar heb gequote, maar dus over in het algemeen.

Dus dit:
Ach gos, nu is de herenfiets aan de buurt :o
Want een HERENFIETS is gevaarlijk en discriminerend!!! :lol: dat meen je toch niet?
was niet een vraag naar Alice, maar zo kwam het misschien over. Deze is een bericht gericht naar iedereen hier (of elders) in het algemeen, net zoals dat je een topic plaatst. Nu begrijpen we elkaar weer ;)
Gebruikersavatar
Emma
Beheerder
Berichten: 8029
Lid geworden op: 13 aug 2013, 01:43
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: Zij/haar
Locatie: Etten-Leur

Re: Dochter van Angelina en Brad wordt straks een jongen

Bericht door Emma »

wiggeltje schreef: 17 aug 2017, 21:26 ps: ik bedoelde het niet naar Alice persoonlijk omdat ik haar heb gequote, maar dus over in het algemeen.

Dus dit:
Ach gos, nu is de herenfiets aan de buurt :o
Want een HERENFIETS is gevaarlijk en discriminerend!!! :lol: dat meen je toch niet?
was niet een vraag naar Alice, maar zo kwam het misschien over. Deze is een bericht gericht naar iedereen hier (of elders) in het algemeen, net zoals dat je een topic plaatst. Nu begrijpen we elkaar weer ;)
Niet echt. De opmerking van Alice was satire. Als je het persbericht van VVN er op naslaat gaat het over verkeersveiligheid en niet over gender.
Ik kan in jouw eerste opmerking niet echt satire ontdekken.
Nothing you can do, but you can learn how to be you in time.
It's easy

สวัสดีค่ะ

Emma: I am me

@[email protected]
Gebruikersavatar
wiggeltje
Berichten: 455
Lid geworden op: 14 aug 2016, 15:14
Gender: Transgender
Locatie: IJmuiden

Re: Dochter van Angelina en Brad wordt straks een jongen

Bericht door wiggeltje »

Ah, zo. gelukkig maar dat het dus wel onzin (of satire) is. je weet maar nooit hedendaags met die genderneutrale gedoe :)
Gebruikersavatar
Alice
Berichten: 1428
Lid geworden op: 07 sep 2012, 21:42
Gender: Vrouw
Locatie: omg. Delft

Re: Dochter van Angelina en Brad wordt straks een jongen

Bericht door Alice »

De opmerking over de transgenderfiets had een knipoog gehalte hoewel ik denk dat in de toekomst het wel zou kunnen dat er zulke veranderingen plaatsvinden.
Ik had ook nog in gedachte om nog als mede reden verbod dat (vroeger) de meeste herenrijwielen zwart waren en dit ook als discriminerend gezien kan worden, denk aan negerzoen = schuimzoen/zoen/choco kisses op te schrijven maar dat zou te ver gaan en onnodige reacties kunnen uitlokken.

Rede plaatsing het bericht over John Jolie Pitt. Gezien de huidige omstandigheden in veel USA staten van voorzichtig liberaal naar onderdrukking transgenders (e.a.) vond ik het een mooi bericht dat prominente personen zich open opstellen en hoe zij daar mee omgaan.

Het misgaan van hij-zij gender in de berichtgevingen, ik heb er mee leren omgaan en ik lees er dwars overheen. Eerder hebben leden van T-NL diverse redacties aangeschreven, bij herhaling, voor een correcte geslachtsaanduiding met als resultaat…

Hormonen John, op een ander site is te lezen dat er sprake is van,
“Although the adolescent has a totally masculine appearance, his organs continue to be those of a woman, that is why he started with a hormonal treatment to stop the changes that women suffer during this stage. It is not ruled out that in the future undergo an operation to become totally John.”
https://wnews.world/facts-events/11-yea ... ion-idku9e

Stang fiets, iedere bio-man heeft wel eens kennis gemaakt met die stang toen hij uit het zadel schoot/viel. Een helse pijn als gevolg. Een paar jaar na mijn srs overkwam mij dat weer, ik voelde het wel maar een fractie van het gevoel dat ik anders zou krijgen.
Alice;
"Computer Says No"
Ik heb een buik, een onderbuik met gevoel en naar die luister ik.
Anon20180311
Berichten: 2489
Lid geworden op: 25 dec 2015, 18:03
Gender: ———

Re: Dochter van Angelina en Brad wordt straks een jongen

Bericht door Anon20180311 »

wiggeltje schreef: 18 aug 2017, 01:54 Ah, zo. gelukkig maar dat het dus wel onzin (of satire) is. je weet maar nooit hedendaags met die genderneutrale gedoe :)
Hoi Wiggeltje,

Sorry, maar ik kan het toch niet laten.
Maar voor mij is de herenfiets onzin en niet andersom of genderneutraal gedoe.
Om deze reden:

1) Zoals, Nate reeds te kennen gaf ( ongemakkelijk bij op en af stappen. Doe je in de koers beter niet of teveel als je wil winnen ;) ).
2) Zoals, Alice reeds te kennen gaf ( pijnlijke stang en de teelballen zitten erdoor eveneens warmer bij).
3) De meeste mensen van 65j + kunnen er namelijk toch niet meer, echt veilig mee om.
4) Bij een zijaanrijding is de kans op onderbeen en bovenbeen breuken hoger, door de aanwezigheid van die dwarsstang ( las ik ergens eerder, bij fietsongelukken).
5) Men zit eerder gebogen op een herenfiets in het verkeer i.p.v. recht ( minder zichtbaarheid).

6) De herenfiets is een overbodige aankoop, o.a. in een gezin waar men maar één fiets nodig geeft, of waar niet voor elk gezinslid een fiets voorhanden is ( niet elk gezin kan trouwens 3 of meerdere fietsen betalen).
7) De herenfiets is eveneens minder handig om boodschappen mee te doen ( deden ze waarschijnlijk niet bij deze uitvinding) of om kinderen veilig op te laten meerijden.
8) Kinderen ( jongentjes) leren toch trouwens zelden of bijna nooit rijden op een fietsje met dwarsstang ( jongensfietsje).
Enz,.......

Wat is het voordeel of het belang van de herenfiets ?
Of is de herenfiets onzin ?

Aan u de eer.

Grtz Nick ;)
Hey, pa je kinderen werden groot. En al heb je het nooit geweten,... ik werd u zoon. Liefs Nick .
Hey, ma bedankt dat je me kende en herkende, als je zoon. Veel liefs Nick :hug2: .
Anon20180311
Berichten: 2489
Lid geworden op: 25 dec 2015, 18:03
Gender: ———

Re: Dochter van Angelina en Brad wordt straks een jongen

Bericht door Anon20180311 »

En als korte bijlage: De herenfiets,

Hoe vaak werden vroeger jongens niet gepest of uitgelachen, voor het gebruik van de damesfiets. Zoals mijn broer destijds, toen zijn herenfiets gestolen was en met mijn ( zwarte damesfiets) op school toekwam :(

Weg met de herenfiets!
Koersen doen we toch allemaal met de koersfiets mannen en vrouwen :hug2: .

Grtz Nick ;)
Hey, pa je kinderen werden groot. En al heb je het nooit geweten,... ik werd u zoon. Liefs Nick .
Hey, ma bedankt dat je me kende en herkende, als je zoon. Veel liefs Nick :hug2: .
Gebruikersavatar
Eveliene
Berichten: 612
Lid geworden op: 10 jul 2013, 15:01
Gender: Trans MtF
Locatie: Almere

Re: Dochter van Angelina en Brad wordt straks een jongen

Bericht door Eveliene »

De telegraaf was de eerste die de transgender bij het verhaal betrok en daarna volgde al gauw diverse idioten dat ook erbij te melden. Jammer want door dat gestook groeit de antiphatie naar transgenders. Heel eng om te zien hoeveel haat er op het herenfiets bericht is af gekomen.

De telegraaf is in 70 jaar nog steeds niets veranderd, alleen hun haar is gegroeid na het afscheren.
Gebruikersavatar
Alice
Berichten: 1428
Lid geworden op: 07 sep 2012, 21:42
Gender: Vrouw
Locatie: omg. Delft

Re: Dochter van Angelina en Brad wordt straks een jongen

Bericht door Alice »

"Heel eng om te zien hoeveel haat er op het herenfiets bericht is af gekomen."

http://www.telegraaf.nl/vrij/reizen/fie ... ets__.html
Als ik zo de commentaren lees op dat bericht vind ik het wel meevallen die haat gericht op herenfiets en transgenders.

Als jongen op een meisjesfiets naar school gaan? Je, sociale, overlevingskansen waren dan niet erg groot op school.
Alice;
"Computer Says No"
Ik heb een buik, een onderbuik met gevoel en naar die luister ik.
Gebruikersavatar
wiggeltje
Berichten: 455
Lid geworden op: 14 aug 2016, 15:14
Gender: Transgender
Locatie: IJmuiden

Re: Dochter van Angelina en Brad wordt straks een jongen

Bericht door wiggeltje »

Gewoon zadel eraf halen en je hebt weer een damesfiets ;)