Leuke voorvallen

Voor alle leuke en minder serieuze zaken in het leven!
Gebruikersavatar
Raisa
Berichten: 1211
Lid geworden op: 29 mar 2012, 20:57

Re: Leuke voorvallen

Bericht door Raisa »

Vanmiddag kwam ik bij mijn docent biogeologie langs om te vragen of hij nog een leuk idee had voor een bacheloronderzoekje.

Hij: waarom nu kom je hier nu pas mee?
Ik: Ik was erg druk bezig met een ander verslag.
Hij: Dacht ik al, ik heb je nog nooit gezien. Jij bent dus zo'n iemand die uit mijn colleges wegbleef omdat je te lui was je verslag op tijd af te maken.
Ik: Nee...
Hij: Waarom heb ik je dan nooit gezien?
Ik: Omdat ik nog een jongen was in uw colleges.
Anon20180501
Berichten: 5099
Lid geworden op: 25 mar 2012, 13:24
Gender: Vrouw

Re: Leuke voorvallen

Bericht door Anon20180501 »

lol Raisa. :)
Holden
Berichten: 321
Lid geworden op: 13 jul 2012, 01:15
Gender: Man

Re: Leuke voorvallen

Bericht door Holden »

Hoe reageerde hij toen daarop Raisa?

Wel wat presumptuous (weet ff het Nederlands woord niet) van hem dat ie meteen van uit gaat dat je te lui was om je ander verslag op tijd af te maken...
Gebruikersavatar
Romano
Berichten: 89
Lid geworden op: 06 mar 2013, 17:49
Gender: Trans FtM

Re: Leuke voorvallen

Bericht door Romano »

over leuke voorvallen kan ik ook meepraten, een tijdje terug ging ik op zaterdag avond een vriendin ophalen uit een cafe/uitgaansgelegenheid, ik loop het plein over en hoor achter me een groepje vervelende pubers roepen meisje, hee meisje..ik ben gewoon doorgelopen. wil ik naar binnen gaan zegt een brede stoere kleerkast ( de uitsmijter) jongeman hoe oud zijn wij? ik antwoordde 21... kijkt tie me aan.. zegt tie verbaasd echt waar? ik jah! dan loop maar naar binnen zei die. supertof dat zown stoere gast me als jongeman zag :D
boytomlife
Berichten: 111
Lid geworden op: 08 nov 2012, 23:08
Gender: Trans FtM
Locatie: Antwerpen

Re: Leuke voorvallen

Bericht door boytomlife »

Tof Romano!
Gebruikersavatar
Nadine84
Berichten: 79
Lid geworden op: 11 okt 2012, 20:13
Gender: Trans MtF
Locatie: kerkrade , zuid limburg

Re: Leuke voorvallen

Bericht door Nadine84 »

Hmmm leuke voorvallen ...
Als ik bel of gebeld word zeg ik nooit hoi met dhr .... dus in het gesprek noemen ze mevrouw ivm mijm stem, heeerlijk is dat !.
Gisteren ook .. mijn internet provider , ineens midden in gesprek : ow ik zie u bent dhr .... ? Ik zeg is hoe je het bekijkt maar u zei , mevrouw en dat is een compliment voor mij.
Wees niet bang om jezelf te zijn, als je dit niet bent zorg dat je jezelf kunt worden.

verstop je niet voor anderen maar al helemaal niet voor jezelf.
X Nadine.
Gebruikersavatar
Jeste
Berichten: 1268
Lid geworden op: 06 apr 2012, 03:38
Gender: Non-binair
Voornaamwoorden: Jeste
Locatie: Amsterdam

Re: Leuke voorvallen

Bericht door Jeste »

Leuk is dat hè, als het met spreken zo goed gaat. Laatst moest ik daardoor wat uitleggen, omdat ik aan de telefoon iemand had gesproken die zonder iets te vragen "mevrouw" had ingevuld bij het maken van een afspraak in een ziekenhuis. Eénmaal daar bij de balie lukt het ook goed om als mevrouw over te komen, wat zeker voor een groot deel aan mijn stem te danken moet zijn, want mijn korte haar en make-up-loze gezicht werken dan weer niet echt mee. Maar toen moest ik mijn identiteitskaart laten zien....

Wel jammer dat op dit moment het koude weer van met die vervelende droge wind ("storm" is een beter woord) niet goed is voor mijn stem. Hopelijk komt er een hele lange zomer aan met weinig wind en een tropische luchtvochtigheid.
"Gendervrij" vind ik eigenlijk mooier dan "Non-binair", want "Gendervrij" zegt namelijk wat het wel is, in plaats van niet.
Gebruikersavatar
Sabrina40
Berichten: 452
Lid geworden op: 16 jul 2012, 17:35
Gender: Trans MtF

Re: Leuke voorvallen

Bericht door Sabrina40 »

Hallo Jeste, heel fijn dat het spreken al zo goed gaat maar jammer dat je als identiteitsbewijs geen rijbewijs hebt kunnen tonen, want daar staat namelijk geen geslachtsletter op en, mits daar een vrouwelijke voornaam en pasfoto op voorkomen, blijk je bij banken en zelfs ziekenhuizen en apotheken gewoon als Mevr. te kunnen worden ingeschreven.
Let ook op : http://transgendernetwerk.nl/tag/artikel-28/" target="_blank , want waarschijnlijk kun je per 1-1-2014 zowel je officiële geslachtsletter "M" of "V" plus je voornaam, met mogelijk nog een vereiste "deskundige" verklaring omtrent de duurzaamheid van jouw gender identeit gevoelens, niet meer bij de rechter maar gewoon bij het gemeentehuis regelen. En dan wijzigt natuurlijk ook jouw gendervermelding en voornaam in de Gemeentelijke Basisadministratie en op jouw paspoort of identiteits document.
Gebruikersavatar
Nadine84
Berichten: 79
Lid geworden op: 11 okt 2012, 20:13
Gender: Trans MtF
Locatie: kerkrade , zuid limburg

Re: Leuke voorvallen

Bericht door Nadine84 »

Nu hopen dat het erdoor komt , aangezien onze regering nogal moeite heeft het met elkaar eens te zijn, dus 28 maart word spannende dag voor ons
Wees niet bang om jezelf te zijn, als je dit niet bent zorg dat je jezelf kunt worden.

verstop je niet voor anderen maar al helemaal niet voor jezelf.
X Nadine.
Gebruikersavatar
Kilian
Berichten: 167
Lid geworden op: 31 okt 2012, 19:02
Gender: Man
Locatie: kapel-avezaath

Re: Leuke voorvallen

Bericht door Kilian »

ik ging laatst een blouse ding kopen voor school gala en mn moeder ging mee. dus we komen daar zo in die winkel
en mn moeder (voor t eerst) gebruikte ze de mannelijke voornaamwoorden :D
alleen midden in het gesprek werd het een beetje een warboel:
- ze heeft zijn vaders blouse gepast
- hij heeft nog geen blouse in haar kast
en dat soort dingen haha, vond t wel vet dat mn moeder, zonder dat ik het had gevraagt, mij als man voorstelde zegmaar
alleen volgensmij was die verkoopster een beetje in de war maargoed haha
als het niet gaat zoals het moet, moet het maar zoals het gaat