Leuke voorvallen

Voor alle leuke en minder serieuze zaken in het leven!
Gebruikersavatar
Sabrina40
Berichten: 452
Lid geworden op: 16 jul 2012, 17:35
Gender: Trans MtF

Re: Leuke voorvallen

Bericht door Sabrina40 »

Sorry Mark, Ik dacht jou, vanuit mijn ervaringen tijdens mijn coming out, mogelijk een helpende hand toe te kunnen steken. Maar als ik daarbij de plank mis sla, dan houd ik natuurlijk op en blijven wij even goede vrienden.
Gebruikersavatar
Laurens2
Berichten: 345
Lid geworden op: 19 apr 2012, 23:03
Gender: Trans FtM
Locatie: Echt

Re: Leuke voorvallen

Bericht door Laurens2 »

Sabrina40 schreef:Sorry Mark, Ik dacht jou, vanuit mijn ervaringen tijdens mijn coming out, mogelijk een helpende hand toe te kunnen steken. Maar als ik daarbij de plank mis sla, dan houd ik natuurlijk op en blijven wij even goede vrienden.
Naar mijn mening voelde ik me een beetje aangevallen, maar het doet me goed dat het niet zo bedoeld was en alleen maar hulp bieden was. Ligt aan mij, ik ben inderdaad zoals je zei onzeker. Daar moet ik zoals je ook zei aan werken. Dus je had wel gelijk, maar om een andere reden.

Toch bedankt dat je de moeite doet en voor je reactie :) En vooral voor dit:
Sabrina40 schreef:Mark, jij ziet er toch al geweldig mannelijk uit
Gebruikersavatar
Sabrina40
Berichten: 452
Lid geworden op: 16 jul 2012, 17:35
Gender: Trans MtF

Re: Leuke voorvallen

Bericht door Sabrina40 »

Mark, ik zag primair die duidelijke overeenkomst tussen ons, dat wij beiden al snel na de coming out ons heel passabel in ons wensgeslacht konden presenteren. Ik zag zelfs kans om in 1990 op de bodem van de Grand Canyon naast die Colorado Rivier, met de toen heel griezelig zes maanden van te voren gereserveerde overnachtplaatsen in de toen alleen maar beschikbare vrouwenslaapzalen, na nog wat leuk nababbelen met andere vrouwen, heerlijk rustig met mijn vriendin te kunnen gaan slapen. Je moet er natuurlijk niet aan denken dat je daar ontdekt zou worden en een knokploeg vanuit een mannenslaapzaal jou even uit dat vrouwenverblijf zou komen verwijderen en je naast die Colorado rivier helemaal geen kant op zou kunnen. Ik wilde jou alleen maar ondersteunen om optimaal van dit enorme voordeel gebruik te kunnen gaan maken en wilde jou dus zeker niet aanvallen, maar alleen maar proberen om jouw zelfvertrouwen op te krikken.

Ik werd in mijn jeugd om de een of andere reden, ondanks mijn niet gangbare zeer weinig jongensachtige gedrag, toch niet gepest en heb na 1982 een gigantisch mooie draai aan mijn leven in mijn wensgeslacht kunnen geven en wil daar , waar mogelijk, anderen alleen maar bij helpen.
Gebruikersavatar
Jeste
Berichten: 1268
Lid geworden op: 06 apr 2012, 03:38
Gender: Non-binair
Voornaamwoorden: Jeste
Locatie: Amsterdam

Re: Leuke voorvallen

Bericht door Jeste »

In de plaats waar ik woon wordt aan Sint Maarten gedaan, dus lopen de kinderen zingend langs de deuren met lampionnen om snoep te vragen.
Er werd al "buurvrouw" tegen me gezegd, maar er was ook een kind dat vroeg "Hoe kan dat nou dat je een vrouw bent en er als een jongen uit ziet?".
"Gendervrij" vind ik eigenlijk mooier dan "Non-binair", want "Gendervrij" zegt namelijk wat het wel is, in plaats van niet.
Gebruikersavatar
J1nny
Berichten: 720
Lid geworden op: 04 nov 2012, 14:43
Gender: Vrouw

Re: Leuke voorvallen

Bericht door J1nny »

Jeste schreef:In de plaats waar ik woon wordt aan Sint Maarten gedaan, dus lopen de kinderen zingend langs de deuren met lampionnen om snoep te vragen.
Er werd al "buurvrouw" tegen me gezegd, maar er was ook een kind dat vroeg "Hoe kan dat nou dat je een vrouw bent en er als een jongen uit ziet?".
:D :D :D :D :D :D :lol: :lol: :lol: :lol:
Hier ook, maar daar vrijwel het hele dorp op de hoogte is was er geen probleem.......
Gebruikersavatar
Fay
Berichten: 2484
Lid geworden op: 03 nov 2012, 14:01
Gender: Trans MtF
Locatie: Eindhoven

Re: Leuke voorvallen

Bericht door Fay »

Dat je met mevrouw wordt aangesproken terwijl je je omgeving nog niet had ingelicht over eea, je antwoord geeft, mensen zich excuseren, je zegt dat je dat helemaal niet erg vindt, en de vrienden die je op dat moment bij je had, je glazig staan aankijken (hier is iets aan de hand maar we weten nog niet precies wat:)

Joyy
Gebruikersavatar
Laurens2
Berichten: 345
Lid geworden op: 19 apr 2012, 23:03
Gender: Trans FtM
Locatie: Echt

Re: Leuke voorvallen

Bericht door Laurens2 »

Jeste schreef:In de plaats waar ik woon wordt aan Sint Maarten gedaan, dus lopen de kinderen zingend langs de deuren met lampionnen om snoep te vragen.
Er werd al "buurvrouw" tegen me gezegd, maar er was ook een kind dat vroeg "Hoe kan dat nou dat je een vrouw bent en er als een jongen uit ziet?".
Zie het zo voor me :lol: Leuk hoe spontaan kinderen soms kunnen zijn (al is het in sommige gevallen minder leuk).
Anon20180501
Berichten: 5099
Lid geworden op: 25 mar 2012, 13:24
Gender: Vrouw

Re: Leuke voorvallen

Bericht door Anon20180501 »

Ik kwam vandaag 2 van mijn zussen tegen die ik anders dan de rest de afgelopen 11 jaar wel nog 1 keer gezien had. Dat was ook alweer 2.5 jaar geleden. Ik zat in de kantine van het ziekenhuis wat te drinken en zwaaide naar hen toen ze binnenkwamen. Vraagt de ene zus aan de ander; "ken jij die?" :)

De andere zus herkende mij nog wel en na 11 jaar in onmin met elkaar geleefd te hebben hebben we met zijn 3en gezellig zitten (bij-)kletsen en afgesproken dat we samen een keer op stap zouden gaan. Met de jaren wijzer worden noemen ze dat.
Jasper
Berichten: 196
Lid geworden op: 28 sep 2012, 19:48
Gender: Man
Locatie: Borger

Re: Leuke voorvallen

Bericht door Jasper »

Wat lijkt me dat een fijne ervaring, Daniela!
wat de moeite waard is is de moeite waard
Anon20180501
Berichten: 5099
Lid geworden op: 25 mar 2012, 13:24
Gender: Vrouw

Re: Leuke voorvallen

Bericht door Anon20180501 »

Inderdaad Jasper, ik had de hoop allang opgegeven dat ze nog ooit toenadering zouden zoeken. Dit waren 2 van de pakweg 35 (schoon)zussen en broers en (achter)nichtjes en neefjes. Die zijn me wel altijd hardnekkiger blijven ontkennen en ontlopen maar wie weet is de ontmoeting met mijn zussen wel het begin van een herstel van alle verbroken contacten.

Nu nog nadenken of ik dat zelf wel zou willen??? Sommige hebben me wel heel hard gekwetst in het verleden.

Maar het was en blijft wel een 'leuk voorval', ;)