Een baby kunnen baren ??

Psychologen en procedures
M-Aa
Berichten: 50
Lid geworden op: 29 okt 2017, 12:22
Gender: Trans MtF

Een baby kunnen baren ??

Bericht door M-Aa »

Tijdens het rondkijken op twitter kwam ik een interessant artikel tegen.
Ik hoop dat ik het op de juiste plek zet, zo niet dan sorry :)


babies-born-transgender-mothers-could-happen-tomorrow-fertility

De gedachte....
Transgender zijn is geen keuze !
Gebruikersavatar
Charlotte_C
Berichten: 767
Lid geworden op: 13 apr 2014, 09:51
Gender: Vrouw
Locatie: Omgeving Oosterhout (Nbr.)

Re: Een baby kunnen baren ??

Bericht door Charlotte_C »

]Dit artikel geeft alleen weer valse hoop aan mensen. Als het echt zo makkelijk was dan was het vast echt al vaker gedaan. Zover ik weet is het risico op afstoting met alle gevolgen van dien veel en veel te groot. Dit bericht doe ik af als sensatie. Als je er net na korte of langere tijd vrede mee hebt dat je geen kinderen kunt baren dan is dergelijke ijdele hoop geven, wat dit artikel doet, moreel verwerpelijk. Just saying.

Ik wil wel graag even benadrukken dat ik nu ageer tegen het artikel zelf en niet tegen degene die het hier heeft geplaatst. Don't shoot the messenger. Dus dat doen we ook niet

wellicht wordt het ooit wel verantwoord realiseerbaar

Groetjes,

Lotte / Charlotte ( als het beestje maar een naam heeft)
However far we travel. Wherever we may roam. The center of the circle will always be our home
Anon20190501
Berichten: 2212
Lid geworden op: 10 feb 2016, 22:37
Gender: Trans MtF

Re: Een baby kunnen baren ??

Bericht door Anon20190501 »

Charlotte_C schreef: 05 nov 2017, 12:15 ]Dit artikel geeft alleen weer valse hoop aan mensen.
Niet eens. In het artikel wordt verslag uitgebracht van de uitspraken van één fertiliteitsexpert. Andere meningen en kritiek komen ook aan bod. Wat mij betreft een genuanceerd artikel.

De Britse Daily Telegraph mag je m.i. niet vergelijken met Neerlands' duurste toiletpapier dat Telegraaf heet.
"Indeed, organizing atheists has been compared to herding cats, because they tend to think independently and will not conform to authority." (Richard Dawkins, The God Delusion)
Gebruikersavatar
Sara
Berichten: 389
Lid geworden op: 16 okt 2014, 21:11
Gender: Non-binair
Locatie: Zevenaar

Re: Een baby kunnen baren ??

Bericht door Sara »

Ik snap dat het wetenschappelijk gezien mogelijk is, maar ik een beetje mis is het verhaal op de langere termijn. Wat is de situatie van de baarmoeder na 5 of 10 jaar (met mijn lekenkennis neem ik aan dat ook een donorbaarmoeder er op een gegeven moment uit moet)? Welke extra medische stappen zijn nodig om deze te onderhouden buiten de zwangerschapsperiode om (hier neem ik aan dat maar een deel van het functionele systeem kan worden getransplanteerd)? Hoe intensief is überhaupt de medische zorg tijdens de zwangerschap?

Daarnaast zijn er dus nog de ethische en sociale vraagstukken rondom dit onderwerp: in hoeverre weegt een zwangerschapswens of een 'baarmoeder-heb-wens' van een transvrouw op tegen de risico's voor moeder en kind, de middelen die het kost, etc. Dat lijkt mij nog geen opgelost probleem.
Gebruikersavatar
Emma
Beheerder
Berichten: 8029
Lid geworden op: 13 aug 2013, 01:43
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: Zij/haar
Locatie: Etten-Leur

Re: Een baby kunnen baren ??

Bericht door Emma »

Het artikel heeft het er over dat die transplantatie kan. Maar de effecten van alle medicatie om afstoting tegen te gaan op de foetus, daar worden al vraagtekens bij gezet. De baarmoeder zal, na de zwangerschap, afgeschreven moeten worden, verwacht ik. Ook nog eens een keizersnede, naast het verlaagde afweersysteem, het lijkt me allemaal niet bevorderlijk. Maar goed, misschien hebben ze daar ook iets o. Staat niet in het artikel.

Tot slot: ik moet er niet aan denken dat ik vanwege mijn eigen egoīsme een ernstig gehandicapt kind op de wereld zou zetten.
Nothing you can do, but you can learn how to be you in time.
It's easy

สวัสดีค่ะ

Emma: I am me

@[email protected]
Gebruikersavatar
Tanja
Berichten: 309
Lid geworden op: 06 nov 2012, 19:51
Gender: Trans MtF
Locatie: rotterdam

Re: Een baby kunnen baren ??

Bericht door Tanja »

Tja, heb het 2x vanaf de andere kant mogen zien. Heb tenslotte 2 kids en het lijkt mij magisch om het zelf te mogen ervaren. Wellicht ergens in 2100 zal het best allemaal mogelijk zijn (gezonde baby op de wereld zetten) maar voor mij is het überhaupt al te laat. Wel mooi dat er aan gewerkt wordt.
Waarom heb ik het mezelf zo moeilijk gemaakt?? Omdat ik waarschijnlijk een domme doos ben die het allemaal wel dacht te kunnen verdringen :fpalm:
Gebruikersavatar
Alice
Berichten: 1428
Lid geworden op: 07 sep 2012, 21:42
Gender: Vrouw
Locatie: omg. Delft

Re: Een baby kunnen baren ??

Bericht door Alice »

Zo kunnen transgenders straks bevallen

"And several top gynaecologists believe that it is possible to successfully transplant a womb into a person born with male organs, with one doctor saying it is just a decade away’.
Consultant gynaecologist Dr Arianna D’Angelo, of the NHS’s Wales Fertility Institute, said it was right from an ‘ethical point of view’.
Dr D’Angelo said: ‘We already have fertility preservation for transgender people, to give them the possibility to have their own genetic child.
‘So I don’t see much of a difference between that and actually delivering their own child'."

"WOMBS FOR MEN: COMMENT FROM FEMINIST CAMPAIGNER JULIE BINDEL
The prospect of wombs being transplanted into transgender women so they can have babies may seem perfectly reasonable to those who see procreation as a right for all women.
But those born male who are dosed with female hormones and undergo cosmetic surgery in order to present as female will never be women.
Trans-women pushing for womb transplants on the NHS are driven by a desire to experience childbirth, because it is considered to be an authentic female experience. But this is not about transgender rights – it’s about a twisted notion as to what constitutes a ‘real woman’.
This procedure suggests that you can create a woman in a test tube or through a surgeon’s knife.
All of the oppression women have been through because of lack of childcare and issues over maternity leave will be pushed aside over whether celebrities such as Caitlyn Jenner should have a womb transplant.
Let’s be clear: this is a lifestyle choice, not a health issue. And quite frankly, I’m not sure if men will make good mothers."

Can a transgender woman breastfeed a baby ?
Alice;
"Computer Says No"
Ik heb een buik, een onderbuik met gevoel en naar die luister ik.
Lise
Berichten: 629
Lid geworden op: 23 dec 2013, 00:25
Gender: Onzeker
Locatie: Utrecht

Re: Een baby kunnen baren ??

Bericht door Lise »

wow. los van het onderwerp en iemands mening daarover, in het citaat van die "feministe": ik heb zelden zoveel kwetsende dingen over transgenders gelezen in zo weinig regels.
Gebruikersavatar
Marijn
Berichten: 764
Lid geworden op: 29 jun 2017, 13:23
Gender: Vrouw
Locatie: Twente

Re: Een baby kunnen baren ??

Bericht door Marijn »

Lise schreef: 08 nov 2017, 12:00 wow. los van het onderwerp en iemands mening daarover, in het citaat van die "feministe": ik heb zelden zoveel kwetsende dingen over transgenders gelezen in zo weinig regels.
Inderdaad
"The reward for conformity is that everyone likes you but yourself." - Rita Mae Brown
Gebruikersavatar
Nate_0
Berichten: 2923
Lid geworden op: 04 aug 2016, 20:16
Gender: Man

Re: Een baby kunnen baren ??

Bericht door Nate_0 »

TERF alert
meerdere zakken met zaagsel