Naar buiten
-
Re: Naar buiten
Ik heb in het verleden wel negatieve reacties gehad. Ik denk ook dat ik moeite had met de kledingkeuze. En het was nog ruim voordat ik in transitie ging. Door de tijd heen ben ik van smaak gaan verbeteren. Alleen naar buiten gaan is wel iets waar ik om persoonlijke redenen last van heb. Ook nu. Met name in de zomer. Ik durf veel dingen niet alleen te doen. In de winter heb ik daar minder last van. In de zomer voel ik me kwetsbaar.
-
- Voornaamwoorden: zij/haar
Leuk een oud onderwerp weer nieuw leven ingeblazen. Buiten het feit dat er een aantal mensen zijn die altijd je geboortegeslacht kunnen zien is er ook het persoonlijke aspect. Draag ik vrouwenkleren dan kan iedereen zien wat ik heel lang verborgen heb gehouden, in de kast voor heb gezeten en me voor schaamde. Ik voel me eigenlijk naakt, kwetsbaar, los van de reactie van anderen. Dit is voor mij het moeilijkste gedeelte, de zelfacceptatie. Daarom vind ik deze sociale transitie het lastigste gedeelte van de transitie. En tegelijkertijd ook het meest belonende gedeelte. Ik mag me tonen en er zijn. Dat vooral mogen bestaan geeft zoveel positieve energie.
Wanneer je niet weet waar je naartoe gaat, dan is elke weg goed. (vrij naar Lewis Carroll)
-
- Voornaamwoorden: Zij/Haar
Eigenlijk nooit problemen gehad maar wel in de beginperiode voorzichtig geweest.
Inmiddels, dik 2 jaar HRT, draag ik alles wat ik wil... maar wel wat bij mijn leeftijd past en wat momenteel in de mode is en bij het seizoen past en de gelegenheid.
Ben 2,5 jaar niet meer misgenderd.
Inmiddels, dik 2 jaar HRT, draag ik alles wat ik wil... maar wel wat bij mijn leeftijd past en wat momenteel in de mode is en bij het seizoen past en de gelegenheid.
Ben 2,5 jaar niet meer misgenderd.
vrouw mama dochter zus gelukkig