Pagina 3 van 4

Re: Aan de telefoon met het UMCG

Geplaatst: 09 mar 2018, 22:05
door Annet
Dat zeg ik toch niet, als je hun wat vraagt krijg ik geen antwoord. Ze praten alleen maar over protocollen die ze mij ook niet kunnen uit leggen. Ik vraag wat ze mij nog kunnen bieden doen ze moeilijk, maar zal wel komen om dat ik stap 1 bij hun niet hoef en stap 2 ben ik al redelijk in gevorderd ik kom daar eigenlijk alleen nog voor de operatie en daar kunnen ze me zelfs niks over zeggen maar wel geld van je op strijken voor niks doen

Re: Aan de telefoon met het UMCG

Geplaatst: 09 mar 2018, 23:59
door Ylse
Ender schreef: 09 mar 2018, 20:03 Maar als je een gesprek kan hebben met de hoofd van de afdeling (dr. Kalverdijk, psychiater) is dat echt een -verademing-. ik heb me nog nooit zo serieus genomen gevoeld door een hulpverlener.
Hebben we het over dezelfde Kalverdijk?

Ik heb de man januari 2016 gesproken en een grotere hork kan ik me niet voorstellen. Wat een lul van een vent. Ik had totaal geen klik met hem.


Het is ook bij 1 gesprek gebleven. Ik wou kijken of ik via zij instroom de srs in het umcg kon doen. Se man zag alleen maar problemen. Gelukkig had ik alles al bij Kanhai geregeld. Ik heb hem vriendelijk gezegd dat hij zij traject en zijn protocollen maar daar moest steken waar de zon niet schijnt.

Re: Aan de telefoon met het UMCG

Geplaatst: 10 mar 2018, 00:20
door Anon20190122
Erg vriendelijke lui daar zolang je ja en amen zegt en alles gaat zoals ze voor ogen hebben.

Voor alle andere gevallen val ze vooral lastig verwacht er niks van en verwonder je wat ze er uit kramen!

Re: Aan de telefoon met het UMCG

Geplaatst: 10 mar 2018, 09:16
door Jer158
Het alle verhalen hier is inmiddels wel duidelijk dat het UMCG een heftige allergische reactie heeft op alles wat naar zijinstroom riekt. Doe je braaf het hele traject bij hen lijken ze een stuk redelijker te zijn

Re: Aan de telefoon met het UMCG

Geplaatst: 10 mar 2018, 09:49
door Anon20190122
Je sluit toch ook geen hypotheek af zonder de rente en voorwaarden te weten?
Dat was waar het gesprek met Annet op neer kwam UMCG weigert pertinent informatie te verstrekken maar verwacht wel dat je blind hun traject in stapt.

In het telefoongesprek er na werd ijskoud beweert dat er al met het traject begonnen was terwijl er een informatief gesprek is aangevraagd is maar een klein verschil zo kan het UMCG even 16.000,- euro voor dat gesprek vragen.

Als je daar een traject doet en je ben er mee geholpen heel mooi maar wat er bij Annet gebeurde is gewoon te gek voor woorden!

Re: Aan de telefoon met het UMCG

Geplaatst: 10 mar 2018, 17:58
door Fay
Inmiddels 3 keer via mijn dossier , jeujjj, direct contact! ,deze vrij eenvoudige vraag gesteld, aan 2 verschillende endocrinologen:

moet ik spiro afbouwen , ik ga nl door met andro

3 weken verder , geen reactie

Vind ik ronduit beroerd

Fay

Re: Aan de telefoon met het UMCG

Geplaatst: 10 mar 2018, 19:11
door Annet
Fay ook bij Groningen gedaan die vraag

Re: Aan de telefoon met het UMCG

Geplaatst: 10 mar 2018, 20:02
door Fay
nou, spannend, inmiddels heb ik het zelf uitgezocht, hoewel je in 1 keer mag stoppen met spiro, denk ik zelf dat afbouwen raadzaam is, met elke langdurige medicatie wat mij breteft

Re: Aan de telefoon met het UMCG

Geplaatst: 10 mar 2018, 22:02
door Ylse
Fay schreef: 10 mar 2018, 20:02 nou, spannend, inmiddels heb ik het zelf uitgezocht, hoewel je in 1 keer mag stoppen met spiro, denk ik zelf dat afbouwen raadzaam is, met elke langdurige medicatie wat mij breteft
Ik ben in 1 keer gestopt met de spiro na een maand of 3 gebruik, ik ben ook geen andro gaan gebruiken. Er kwam geen gram mannelijkheid terug.

Re: Aan de telefoon met het UMCG

Geplaatst: 12 mar 2018, 12:30
door janine2363
Jer158 schreef: 10 mar 2018, 09:16 Het alle verhalen hier is inmiddels wel duidelijk dat het UMCG een heftige allergische reactie heeft op alles wat naar zijinstroom riekt. Doe je braaf het hele traject bij hen lijken ze een stuk redelijker te zijn
Ik heb uiteindelijk mijn antwoord van Dr. Middelberg gekregen, maar heb daar behoorlijk voor moeten
aandringen. Het duurde voornameljik lang, omdat ze mijn vraag niet gelezen hadden, zoals deze er
letterlijk stond, maar geinterpreteerd hadden naar wat zij dachten.

Begrijpelijk, maar het heeft geen plaats in een zorgverlener - zorgzoeker relatie.

Verder ben ik, owel ik bleef aandringen, netjes en beleefd gebleven en blijven uitleggen waar ze mijn
vraag misbegrepen. Stel dat je je geduld wat kwijtraakt, dan komt er dus niets meer uit.

Dus ik denk ook dat het UMCG eigenlijk alleen hun eigen protocol gewend is, en dat ze van alles wat
zijstroom achtig of informatie verstrekkend is, ze eigenlijke er niet veel raad mee weten