Betere screening vereist, spijtoptanten

Pas ik nou in een hokje of niet?
Gebruikersavatar
janine2363
Berichten: 1035
Lid geworden op: 30 jul 2016, 18:21
Gender: Vrouw
Locatie: Hasselt

Re: Betere screening vereist, spijtoptanten

Bericht door janine2363 »

Evi Dent schreef: 07 mar 2018, 21:07 Ja vrouw zijn is soms niet gemakkelijk. Laat ik eens wat dingetjes opsommen:
Je vergeet de enorme voordelen
- Je hebt iets om tegen te vechten
- Je hebt iets om voor op te komen
- Je begrijpt het verschil tussen dingen voor jezelf doen en voor anderen

Een kans en aanleiding om de wereld te verbeteren. Rosa Parks je bent mijn heldin !
Gebruikersavatar
Emma
Beheerder
Berichten: 8027
Lid geworden op: 13 aug 2013, 01:43
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: Zij/haar
Locatie: Etten-Leur

Re: Betere screening vereist, spijtoptanten

Bericht door Emma »

Dat pilletje had ik trouwens graag genomen. Maar het bestaat niet. En een transitie heeft me uiteindelijk, met veel meer moeite dan het doorslikken van een pil, dat wel, minstens net zo veel levensvreugde opgeleverd.
  • met panty’s valt te leven
  • lange nagels? Geen enkel punt
  • een katoenen zomerjurk als het buiten 30 graden is geeft een behoorlijk gevoel van lichamelijke vrijheid
  • ik moet er niet aan denken om een extra bult vanuit een binnenzak op mijn linkerborst te hebben. Ziet er niet uit.
  • met hakken ben ik 2 meter lang, ben ik ook meteen van het probleem van minder aanzien af
  • ooit wel eens staand geplast met blote benen? Weet je meteen hoeveel urine je in het rond spettert als je staand plast.
En eigenlijk is je lijstje, vergeleken met het toegenomen levensgeluk, behoorlijk triviaal. Ook al zitten er nog wel een aantal behoorlijke maatschappelijke problemen tussen. Daarbij kun je een vergelijkbaar lijstje maken van de nadelen van man zijn.
Nothing you can do, but you can learn how to be you in time.
It's easy

สวัสดีค่ะ

Emma: I am me

@[email protected]
Anon20190501
Berichten: 2212
Lid geworden op: 10 feb 2016, 22:37
Gender: Trans MtF

Re: Betere screening vereist, spijtoptanten

Bericht door Anon20190501 »

Evi Dent schreef: 07 mar 2018, 21:07 Ja vrouw zijn is soms niet gemakkelijk. Laat ik eens wat dingetjes opsommen:

- vrouwen kunnen niet staand plassen (kan erg handig zijn!)
Sommige wel, maar doen dat alleen in echte noodgevallen. Cfr. argumentatie Emma
Evi Dent schreef: 07 mar 2018, 21:07
- testosteron houdt mannen warm in de winter
Aw, die zit.
"Indeed, organizing atheists has been compared to herding cats, because they tend to think independently and will not conform to authority." (Richard Dawkins, The God Delusion)
Citizen Erased
Berichten: 405
Lid geworden op: 07 mar 2016, 14:19
Gender: Man

Re: Betere screening vereist, spijtoptanten

Bericht door Citizen Erased »

Ach, het navigeren in een wereld die mannelijkheid overwegend ziet als giftig of een masker om de "ware" feminiene kant te onderdrukken, alle mannelijkheden die vrouwen ten goede komen (providen/beschermen/potjes pindakaas open draaien, huisjes bouwen, wegen aanleggen jekenthetwel) als vanzelfsprekend beschouwd en al het overige waar vrouwen niet persee beter van worden bestempeld als patriarchaal en misogyn is ook niet altijd een even groot feest.
Als ik had mogen kiezen was ik een lekker wijf geworden. Maarja. Die panties hebben mij altijd tegengehouden.

Alle gekheid op een stokje: 'k heb genoeg transgenders aan het woord gehoord om te weten dat 'betere screening' niet zal helpen. Men laat dingen weg of vertelt halve waarheden: als iemand er zelf echt van overtuigd is dat 'ie het traject in wil dan gaat het gebeuren. En rationeel bezien is dat ook de enige manier om er achter te komen of dat inderdaad het pad is dat je moet bewandelen.. het "lullige" is alleen dat hormonen en operaties niet echt meegeven als je later 'fout' blijkt te zitten.
Gebruikersavatar
Mr.X
Berichten: 936
Lid geworden op: 17 jun 2013, 15:08
Gender: Trans FtM

Re: Betere screening vereist, spijtoptanten

Bericht door Mr.X »

Komt op 0,8%, als ik me de presentatie van januari goed herinner.
Was dat transmannen en transvrouwen samen? Zo ja, hadden ze nog wat gezegd over verschillen tussen transvrouwen en mannen die spijt hadden?
Anon20190122
Berichten: 1777
Lid geworden op: 18 jan 2015, 21:07
Gender: Vrouw

Re: Betere screening vereist, spijtoptanten

Bericht door Anon20190122 »

Evi Dent schreef: 07 mar 2018, 21:07 Ja vrouw zijn is soms niet gemakkelijk. Laat ik eens wat dingetjes opsommen:

- vrouwen worden slechter betaald dan mannen
- in de topbanen komen erg weinig vrouwen voor
- vrouwen hebben minder aanzien
- vrouwen worden minder serieus genomen
- vrouwen kunnen niet staand plassen (kan erg handig zijn!)
- er zijn minder openbare wc's voor vrouwen
- kappers voor vrouwen zijn veel duurder dan voor mannen
- vrouwen zijn zwakker
- vrouwen moeten liever niet 's nachts alleen over straat
- rokken en jurken zijn onpraktisch
- panties zijn heeeeeel erg onpraktisch
- veel vrouwenbroeken en rokken hebben geen zakken (laat staan jurken)
- jassen van vrouwen hebben geen binnenzakken
- kleding voor vrouwen is vaak erg onpraktisch (hoeft niet maar dan lijkt het vaak op mannenkleding)
- lang haar is onpraktisch
- lange nagels zijn onpraktisch
- op hoge hakken is niet te doen (en ook niet wenselijk als je erg groot bent)
- borsten zijn soms erg onpraktisch (vooral met hardlopen)
- make-up is erg onpraktisch
- oestrogenen zijn dikmakend
- testosteron houdt mannen warm in de winter

Misschien vergeet ik zelfs nog wel dingen. Als ik het bovenstaande zo nalees dan begrijp ik echt niet dat er ook maar 1 man is die vrouw zou willen zijn! En toch zijn er genoeg. Natuurlijk is bovenstaande gechargeerd en hebben vrouwen ook voordelen boven mannen.
Die interne gevoelens van een trans zijn sterk, heel erg sterk. Maar als er een pilletje was waarmee je je echt man zou voelen (en niet meer vrouw zou willen zijn) dan zou dat wel de meest verstandige weg zijn. Maar welke beginnende trans zou dat pilletje willen nemen?
Hoogachtend, Evi Dent
Beetje ver gezocht allemaal!

Eerlijk gezegd als ik in mijn late tienerjaren niet mijn transitie had gedaan had ik vele jaren geleden allang een keer zelfmoord gepleegd.

Waar ik wel heel sterk de indruk van heb is dat sommige heel veel moeite doen om uit het hokje te komen om zich vervolgens met man en macht in het volgende hokje proberen te drukken en dat werkt bijna net zo beklemmend.
Anon20180311
Berichten: 2489
Lid geworden op: 25 dec 2015, 18:03
Gender: ———

Re: Betere screening vereist, spijtoptanten

Bericht door Anon20180311 »

Bbbbrrrr, 1 man die vrouw zou willen zijn ?. 1 vrouw die man zou willen zijn ? Deze begrijp ik ook totaal niet.

Maar ja, ik ben een man, een trans-man en was nooit een vrouw.

Grtz Nick ;)
Hey, pa je kinderen werden groot. En al heb je het nooit geweten,... ik werd u zoon. Liefs Nick .
Hey, ma bedankt dat je me kende en herkende, als je zoon. Veel liefs Nick :hug2: .
Anon20190122
Berichten: 1777
Lid geworden op: 18 jan 2015, 21:07
Gender: Vrouw

Re: Betere screening vereist, spijtoptanten

Bericht door Anon20190122 »

Dat heb je goed Nick ik was ook nooit een man.
Gebruikersavatar
Emma
Beheerder
Berichten: 8027
Lid geworden op: 13 aug 2013, 01:43
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: Zij/haar
Locatie: Etten-Leur

Re: Betere screening vereist, spijtoptanten

Bericht door Emma »

Mr.X schreef: 07 mar 2018, 23:13
Komt op 0,8%, als ik me de presentatie van januari goed herinner.
Was dat transmannen en transvrouwen samen? Zo ja, hadden ze nog wat gezegd over verschillen tussen transvrouwen en mannen die spijt hadden?
Ja, en eh, nee.
Nothing you can do, but you can learn how to be you in time.
It's easy

สวัสดีค่ะ

Emma: I am me

@[email protected]
Citizen Erased
Berichten: 405
Lid geworden op: 07 mar 2016, 14:19
Gender: Man

Re: Betere screening vereist, spijtoptanten

Bericht door Citizen Erased »

Nick schreef: 08 mar 2018, 00:48 Bbbbrrrr, 1 man die vrouw zou willen zijn ?. 1 vrouw die man zou willen zijn ? Deze begrijp ik ook totaal niet.

Maar ja, ik ben een man, een trans-man en was nooit een vrouw.

Grtz Nick ;)
Bbrrr. Begrijpend lezen is ook lastig.