Betere screening vereist, spijtoptanten

Pas ik nou in een hokje of niet?
Anon20190122
Berichten: 1777
Lid geworden op: 18 jan 2015, 21:07
Gender: Vrouw

Re: Betere screening vereist, spijtoptanten

Bericht door Anon20190122 »

qtr schreef: 08 mar 2018, 12:14 En wat betekent het om RLE te vereisen maar tegelijkertijd te beweren dat je non-binaire identiteiten erkent? Als je dat laatste serieus neemt, dan moet je dus erkennen dat alle aspecten van gender in principe los van elkaar kunnen staan. Maar als dat zo is, waar moet je dan precies "echte" levenservaring mee opdoen?
Non binare heb ik niks op tegen hoor maar besef je wel dat hrt wel binare is je bent hormonaal een man of een vrouw bent en daar zit geen weg tussen.
Gebruikersavatar
qtr
Berichten: 31
Lid geworden op: 21 aug 2017, 17:24
Gender: Transgender
Locatie: San Francisco

Re: Betere screening vereist, spijtoptanten

Bericht door qtr »

tanisha schreef: 08 mar 2018, 13:04
qtr schreef: 08 mar 2018, 12:14 En wat betekent het om RLE te vereisen maar tegelijkertijd te beweren dat je non-binaire identiteiten erkent? Als je dat laatste serieus neemt, dan moet je dus erkennen dat alle aspecten van gender in principe los van elkaar kunnen staan. Maar als dat zo is, waar moet je dan precies "echte" levenservaring mee opdoen?
Non binare heb ik niks op tegen hoor maar besef je wel dat hrt wel binare is je bent hormonaal een man of een vrouw bent en daar zit geen weg tussen.
Binaire of non-binaire identiteit niet noodzakelijk iets te maken met wat voor medische transitie iemand nodig heeft, maar daarnaast is het ook gewoon niet waar dat dat de enige mogelijkheden zijn qua hormonen. Volgens het UCSF-protocol, onder "Approach to genderqueer, gender non-conforming, and gender nonbinary people":
The approach to hormone therapy should be guided by the person's desired configuration of secondary sex characteristics. Strategies may include using hormones at a lower dose or for a limited period of time. Nonbinary people on the feminine spectrum may choose to only use an androgen blocker, and/or use estrogen at a very low dose, or for a short time.
(Ik woon in San Francisco. Sommige dingen gaan hier anders.)
Citizen Erased
Berichten: 405
Lid geworden op: 07 mar 2016, 14:19
Gender: Man

Re: Betere screening vereist, spijtoptanten

Bericht door Citizen Erased »

qtr schreef: 08 mar 2018, 13:53 Binaire of non-binaire identiteit niet noodzakelijk iets te maken met wat voor medische transitie iemand nodig heeft, maar daarnaast is het ook gewoon niet waar dat dat de enige mogelijkheden zijn qua hormonen. Volgens het UCSF-protocol, onder "Approach to genderqueer, gender non-conforming, and gender nonbinary people":
The approach to hormone therapy should be guided by the person's desired configuration of secondary sex characteristics. Strategies may include using hormones at a lower dose or for a limited period of time. Nonbinary people on the feminine spectrum may choose to only use an androgen blocker, and/or use estrogen at a very low dose, or for a short time.
Image
Hotsaketee. Der/die/das, eat your heart out.

Ik denk (en ondervind) zelf dat de gedachte dat er meer tussen man en vrouw zijn in zit nogal vals is en meer wens dan realiteit. Iets voelen en iets zijn is nog altijd een wereld van verschil. Aangezien mensen daar al gauw van over hun theewater raken zal ik daar verder niet te diep op ingaan, maar ik denk wel dat OP een realistisch puntje aanstipt; in die zin dat je in de toekomst mogelijkerwijs meer 'spijtoptanten' gaat zien omdat men geslacht als een soort menukaart cq speeltuin lijkt te beschouwen ("desired configuration of secondary sex characteristics"). Nogal losgezongen van de werkelijkheid.
Gebruikersavatar
qtr
Berichten: 31
Lid geworden op: 21 aug 2017, 17:24
Gender: Transgender
Locatie: San Francisco

Re: Betere screening vereist, spijtoptanten

Bericht door qtr »

Ik snap niet wat die tabel er mee te maken heeft. Zeg je nou dat non-binair niet echt bestaat, en als bewijs daar voor het feit dat mensen voornaamwoorden bedenken?
(Ik woon in San Francisco. Sommige dingen gaan hier anders.)
Anon20190122
Berichten: 1777
Lid geworden op: 18 jan 2015, 21:07
Gender: Vrouw

Re: Betere screening vereist, spijtoptanten

Bericht door Anon20190122 »

Niemand zegt dat non-binair niet bestaat alleen moet je met hrt een keuze gaan maken niet of je wordt hormonaal een vrouw.
En voor de lange termijn zal je wat aan de testosteron fabriek moeten gaan doen want testosteron blokkers wil je echt niet op langere termijn blijven gebruiken.

Begrijp mij niet verkeerd ik heb in het verleden een hell gehad door hrt er bestaan maar 3 soorten doseringen te laag, te hoog en de juiste!
Gebruikersavatar
qtr
Berichten: 31
Lid geworden op: 21 aug 2017, 17:24
Gender: Transgender
Locatie: San Francisco

Re: Betere screening vereist, spijtoptanten

Bericht door qtr »

Dat staat toch zeker allemaal los van elkaar?
(Ik woon in San Francisco. Sommige dingen gaan hier anders.)
Anon20190122
Berichten: 1777
Lid geworden op: 18 jan 2015, 21:07
Gender: Vrouw

Re: Betere screening vereist, spijtoptanten

Bericht door Anon20190122 »

Hoe bedoel je?
Gebruikersavatar
qtr
Berichten: 31
Lid geworden op: 21 aug 2017, 17:24
Gender: Transgender
Locatie: San Francisco

Re: Betere screening vereist, spijtoptanten

Bericht door qtr »

Hoe iemand zichzelf wil beschrijven en wat daar voor lichamelijke transitie bij hoort, dat is niet altijd hetzelfde.
(Ik woon in San Francisco. Sommige dingen gaan hier anders.)
Gebruikersavatar
Sara
Berichten: 389
Lid geworden op: 16 okt 2014, 21:11
Gender: Non-binair
Locatie: Zevenaar

Re: Betere screening vereist, spijtoptanten

Bericht door Sara »

Citizen Erased schreef: 08 mar 2018, 14:57Iets voelen en iets zijn is nog altijd een wereld van verschil.
OK I'll bite. Ik neem aan dat je je een man voelt, hoe weet je dan dat je een man bent en niet 'slechts' iemand die zich een man voelt?
Anon20190122
Berichten: 1777
Lid geworden op: 18 jan 2015, 21:07
Gender: Vrouw

Re: Betere screening vereist, spijtoptanten

Bericht door Anon20190122 »

qtr schreef: 08 mar 2018, 21:09 Hoe iemand zichzelf wil beschrijven en wat daar voor lichamelijke transitie bij hoort, dat is niet altijd hetzelfde.
Dat bedoel ik dus hrt is een alles of niks verhaal mensen willen graag dat je daar een weg in kunt zoeken de realiteit anders.