Betere screening vereist, spijtoptanten

Pas ik nou in een hokje of niet?
Gebruikersavatar
qtr
Berichten: 31
Lid geworden op: 21 aug 2017, 17:24
Gender: Transgender
Locatie: San Francisco

Re: Betere screening vereist, spijtoptanten

Bericht door qtr »

Ik ben geen lid van dit forum geworden om mezelf te komen verdedigen tegen dit soort aantijgingen.
(Ik woon in San Francisco. Sommige dingen gaan hier anders.)
Gebruikersavatar
Emma
Beheerder
Berichten: 8029
Lid geworden op: 13 aug 2013, 01:43
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: Zij/haar
Locatie: Etten-Leur

Re: Betere screening vereist, spijtoptanten

Bericht door Emma »

Zolang je je mening geeft blijft er een discussie gaande. Iemand die keihard ontkent dat er non-binary mensen kunnen bestaan en stelt dat iedereen die beweert non-binair te zijn, van lotje getikt is, krijgt heus genoeg weerwoord, ook van ons als moderators. Meestal haken ze dan vanzelf af.
Daarbovenop: iemand die een ander persoon direct persoonlijk aanvalt krijgt een timeout of ban aan zhaar broek.

Beide dingen zijn wat mij betreft nog niet aan de orde. Je wordt niet persoonlijk aangevallen en is een reeks mensen die je standpunt in meer of mindere mate verdedigen.

Overigens, terzijde, ik heb in de tijd dat ik heel erg mijn best deed voor man te spelen, ook nagellak gebruikt. Omdat ik gewoon vond dat dat moest kunnen. Ik heb me in een later stadium nog als non-binair geïdentificeerd maar kwam er na een jaar of wat achter dat dat de lading niet dekte. Dat maakt me nu vrij binair maar heb wel aan den lijve ondervonden dat het non-binaire uitleggen aan de maatschappij een zware klus is.
Nothing you can do, but you can learn how to be you in time.
It's easy

สวัสดีค่ะ

Emma: I am me

@[email protected]
Gebruikersavatar
Sara
Berichten: 389
Lid geworden op: 16 okt 2014, 21:11
Gender: Non-binair
Locatie: Zevenaar

Re: Betere screening vereist, spijtoptanten

Bericht door Sara »

Non-binariteit zie ik een beetje als geloven in God: op het moment dat je denkt dat je een goed argument tegen non-binariteit hebt verzonnen, staan er ergens anders weer tien andere non-binary's op die zeggen dat ze het op een hele andere manier beleven en je hele argument irrelevant vinden.

Non-binariteit gaat per definitie uit van het bestaan van een binair model, zonder die binariteit kun je ook niet non-binary zijn denk ik. Je kunt er uiteraard van overtuigd zijn dat de invulling die jij geeft aan 'mens zijn' zo atypisch is dat je onmogelijk 'slechts' man of vrouw kan zijn. Of dat geheel terecht is, zul je op individueel niveau moeten bekijken denk ik.

Edit:
Zie preventieve waarschuwing van Emma hieronder: als je met mij over mijn godsbeeld wil praten --> PB 😁
Laatst gewijzigd door Sara op 10 mar 2018, 12:28, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Emma
Beheerder
Berichten: 8029
Lid geworden op: 13 aug 2013, 01:43
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: Zij/haar
Locatie: Etten-Leur

Re: Betere screening vereist, spijtoptanten

Bericht door Emma »

Preventieve opmerking:

Overigens is het nu niet de bedoeling dat we een discussie over het bestaan van welke god dan ook gaan voeren. Dat was zo te zien ook niet de bedoeling van Sara.
Nothing you can do, but you can learn how to be you in time.
It's easy

สวัสดีค่ะ

Emma: I am me

@[email protected]
Gebruikersavatar
Mr.X
Berichten: 936
Lid geworden op: 17 jun 2013, 15:08
Gender: Trans FtM

Re: Betere screening vereist, spijtoptanten

Bericht door Mr.X »

Wie heeft ooit gezegd dat binair niet bestaat? Als dat uit mijn post gehaald is, dan wil ik verduidelijken dat ik niet bedoelde dat binair niet bestaat. Meer dat er ook gevallen zijn die er (al dan biologisch of niet) tussen in zitten.
Gebruikersavatar
Benjamin
Berichten: 1665
Lid geworden op: 28 nov 2017, 15:56
Gender: Non-binair
Locatie: O, o Den Haag

Re: Betere screening vereist, spijtoptanten

Bericht door Benjamin »

Mr.X schreef: 10 mar 2018, 11:05 Dit soort uitspraken zijn best schadelijk op een support forum. Stel er komt een jonge transman voorbij, al hulp en support zoekende en hij leest dit. Hij kijkt naar z'n nagels en denkt, 'oh, maar dan ben ik dus toch niet transgender'. Terwijl hij dat toch echt wel is.
Nou, dat ben ik a) helemaal met je eens en b) wil ik zelfs nog uitbreiden: niet alleen transmannen. Ik ben geen transman, maar voel me man en vrouw tegelijk. Ik had me een paar jaar geleden de pleuris geschrokken als iemand me stellig had verteld dat nagels lakken iets zegt over mijn genderidentiteit en vooral over mijn wiebelige identiteit als man. Als je net begint aan je reis, kunnen dit soort dingen pijn doen. Anno nu, I don´t give a flying fuck. Muren uitbreken en tegelijkertijd je lak netjes houden is wel een uitdaging overigens.
qtr schreef: 10 mar 2018, 11:56 Ik ben geen lid van dit forum geworden om mezelf te komen verdedigen tegen dit soort aantijgingen.
Geef het even tijd. Adem in, adem uit. Soms blijken mensen het heel anders te bedoelen dan zoals het bij je binnen komt. Overigens ben ik jaloers op je ex-baard. :mrgreen:
Groetjes,

Ben

- Wil genderprettig leren te zijn. -
Anon20190501
Berichten: 2212
Lid geworden op: 10 feb 2016, 22:37
Gender: Trans MtF

Re: Betere screening vereist, spijtoptanten

Bericht door Anon20190501 »

Emma schreef: 10 mar 2018, 12:25 Preventieve opmerking:

Overigens is het nu niet de bedoeling dat we een discussie over het bestaan van welke god dan ook gaan voeren. Dat was zo te zien ook niet de bedoeling van Sara.

Jammer, ik stond al in de startblokken. Nagels relatief kortgeknipt en discreet gelakt in tintje "Nude Pink" van instituut Hema. :mrgreen:
"Indeed, organizing atheists has been compared to herding cats, because they tend to think independently and will not conform to authority." (Richard Dawkins, The God Delusion)
Marina1993
Berichten: 242
Lid geworden op: 26 mar 2012, 13:33
Gender: Intersekse vrouw

Re: Betere screening vereist, spijtoptanten

Bericht door Marina1993 »

Mr.X schreef: 10 mar 2018, 12:27 Wie heeft ooit gezegd dat binair niet bestaat? Als dat uit mijn post gehaald is, dan wil ik verduidelijken dat ik niet bedoelde dat binair niet bestaat. Meer dat er ook gevallen zijn die er (al dan biologisch of niet) tussen in zitten.
Ga je non-binary nu met intersex vergelijken? :P
Non-binary heeft volgens mij niks met biologie te maken.
Anon20180311
Berichten: 2489
Lid geworden op: 25 dec 2015, 18:03
Gender: ———

Re: Betere screening vereist, spijtoptanten

Bericht door Anon20180311 »

Evi Dent schreef: 08 mar 2018, 21:42 Zonder leestekens is alles toch maar lastig te begrijpen, vind je ook niet?

Volgens mij is niemand binair. We zijn allemaal 'ergens er tussenin'. Dat is wat ik heb mogen ervaren van andere transen. Niet dat dat verkeerd is hoor, don't get me wrong, maar de groep transen zou ik zeker niet binair willen noemen.

Ohja, ik neem ook progesteron en wat testosteron bij mijn oestrogenen. En dat werkt goed. Beter zelfs, zou ik zeggen. Maar dat staat verder los van de onderhavige discussie.
Hoogachtend, Evi Dent
Hey, pa je kinderen werden groot. En al heb je het nooit geweten,... ik werd u zoon. Liefs Nick .
Hey, ma bedankt dat je me kende en herkende, als je zoon. Veel liefs Nick :hug2: .
Marina1993
Berichten: 242
Lid geworden op: 26 mar 2012, 13:33
Gender: Intersekse vrouw

Re: Betere screening vereist, spijtoptanten

Bericht door Marina1993 »

Sigrid schreef: 10 mar 2018, 13:34
Emma schreef: 10 mar 2018, 12:25 Preventieve opmerking:

Overigens is het nu niet de bedoeling dat we een discussie over het bestaan van welke god dan ook gaan voeren. Dat was zo te zien ook niet de bedoeling van Sara.

Jammer, ik stond al in de startblokken. Nagels relatief kortgeknipt en discreet gelakt in tintje "Nude Pink" van instituut Hema. :mrgreen:
De hema is wel lekker genderneutraal tegenwoordig :D