Betere screening vereist, spijtoptanten

Pas ik nou in een hokje of niet?
Anon20180910
Berichten: 31
Lid geworden op: 05 mar 2018, 14:13
Gender: Trans MtF

Re: Betere screening vereist, spijtoptanten

Bericht door Anon20180910 »

Zonder leestekens is alles toch maar lastig te begrijpen, vind je ook niet?

Volgens mij is niemand binair. We zijn allemaal 'ergens er tussenin'. Dat is wat ik heb mogen ervaren van andere transen. Niet dat dat verkeerd is hoor, don't get me wrong, maar de groep transen zou ik zeker niet binair willen noemen.

Ohja, ik neem ook progesteron en wat testosteron bij mijn oestrogenen. En dat werkt goed. Beter zelfs, zou ik zeggen. Maar dat staat verder los van de onderhavige discussie.
Hoogachtend, Evi Dent
Anon20190122
Berichten: 1777
Lid geworden op: 18 jan 2015, 21:07
Gender: Vrouw

Re: Betere screening vereist, spijtoptanten

Bericht door Anon20190122 »

Sorry ik ben dyslectisch ik doe erg mijn best om een aardig leesbaar stukje text neer te zetten.
Leestekens heb ik nog nooit wat van kunnen maken.
Anon20180910
Berichten: 31
Lid geworden op: 05 mar 2018, 14:13
Gender: Trans MtF

Re: Betere screening vereist, spijtoptanten

Bericht door Anon20180910 »

'Wat spijtoptanten betreft, hier zijn wat stukken waar we allicht meer aan hebben.'

Dank je. Ik ga ze allemaal doorspitten.
Hoogachtend, Evi Dent
Gebruikersavatar
qtr
Berichten: 31
Lid geworden op: 21 aug 2017, 17:24
Gender: Transgender
Locatie: San Francisco

Re: Betere screening vereist, spijtoptanten

Bericht door qtr »

Dat bedoel ik nou net niet.
(Ik woon in San Francisco. Sommige dingen gaan hier anders.)
Citizen Erased
Berichten: 405
Lid geworden op: 07 mar 2016, 14:19
Gender: Man

Re: Betere screening vereist, spijtoptanten

Bericht door Citizen Erased »

Sara schreef: 08 mar 2018, 21:10
Citizen Erased schreef: 08 mar 2018, 14:57Iets voelen en iets zijn is nog altijd een wereld van verschil.
OK I'll bite. Ik neem aan dat je je een man voelt, hoe weet je dan dat je een man bent en niet 'slechts' iemand die zich een man voelt?
Ik denk niet dat je je man of vrouw kunt ‘voelen’: mannelijk of vrouwelijk, zeker, maar dan wel met dien verstande dat de perceptie van die begrippen hevig ingekleurd wordt door de buitenwereld.

Gevoelens veranderen.
Het idee (want dat blijft het zonder fysiek bewijs helaas) dat ik een man ben is voor mij altijd een constante factor geweest. Ik ken mezelf niet anders, ook niet op momenten dat ik me minder mannelijk voel (zoals die ene keer dat er een echo van ‘t kippenhok gemaakt werd).
Ook cisgenders zullen zich bij tijd en wijle ‘mannelijker’ of ‘vrouwelijker’ voelen, dat lijkt me vrij normaal, maar dat betekent niet dat daarmee je core identiteit verandert.
De reden dat ik sceptisch ben over het non-binaire is omdat ik de indruk krijg dat men de collectieve waanzin die gender heet van buiten naar binnen laat slaan (vandaag heb ik zin in nagellak en voel me emotioneel, dus voor nu ben ik een vrouw). Ik vind dat overigens prima. Maar ik zie dat als een gevoel, niet als een op zichzelf staande identiteit.
Gebruikersavatar
Emma
Beheerder
Berichten: 8027
Lid geworden op: 13 aug 2013, 01:43
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: Zij/haar
Locatie: Etten-Leur

Re: Betere screening vereist, spijtoptanten

Bericht door Emma »

Evi Dent schreef: 08 mar 2018, 08:38 De resultaten van de VU geloof ik niet zo. De slager die zijn eigen vlees keurt enzo, of Volkswagen die zegt dat zijn diesels volgens de normen van Volkswagen erg schoon zijn.
Tja, dan houdt het op. Ik heb namelijk niet geschreven dat het uitsluitend eigen onderzoek van het VUmc was. Blijkbaar heb )e al een behoorlijk sterke mening, en zoek je alleen bevestiging. Jammer.
En het VUmc is juist zo panisch voor spijtoptanten dat een hoger percentage een rechtvaardiging zou zijn voor hun krampachtige werkwijze. Het cijfer is dan ook breder dan het VUmc.
Nothing you can do, but you can learn how to be you in time.
It's easy

สวัสดีค่ะ

Emma: I am me

@[email protected]
Anon20180311
Berichten: 2489
Lid geworden op: 25 dec 2015, 18:03
Gender: ———

Re: Betere screening vereist, spijtoptanten

Bericht door Anon20180311 »

Maar wie zijn die spijtoptanten ?

Mensen die dachten een beter leven te kennen in het andere geslacht ?

Grtz Nick ;)
Hey, pa je kinderen werden groot. En al heb je het nooit geweten,... ik werd u zoon. Liefs Nick .
Hey, ma bedankt dat je me kende en herkende, als je zoon. Veel liefs Nick :hug2: .
Anon20180311
Berichten: 2489
Lid geworden op: 25 dec 2015, 18:03
Gender: ———

Re: Betere screening vereist, spijtoptanten

Bericht door Anon20180311 »

Citizen Erased schreef: 08 mar 2018, 22:34
Sara schreef: 08 mar 2018, 21:10
Citizen Erased schreef: 08 mar 2018, 14:57Iets voelen en iets zijn is nog altijd een wereld van verschil.
OK I'll bite. Ik neem aan dat je je een man voelt, hoe weet je dan dat je een man bent en niet 'slechts' iemand die zich een man voelt?
Ik denk niet dat je je man of vrouw kunt ‘voelen’: mannelijk of vrouwelijk, zeker, maar dan wel met dien verstande dat de perceptie van die begrippen hevig ingekleurd wordt door de buitenwereld.

Gevoelens veranderen.
Het idee (want dat blijft het zonder fysiek bewijs helaas) dat ik een man ben is voor mij altijd een constante factor geweest. Ik ken mezelf niet anders, ook niet op momenten dat ik me minder mannelijk voel (zoals die ene keer dat er een echo van ‘t kippenhok gemaakt werd).
Ook cisgenders zullen zich bij tijd en wijle ‘mannelijker’ of ‘vrouwelijker’ voelen, dat lijkt me vrij normaal, maar dat betekent niet dat daarmee je core identiteit verandert.
De reden dat ik sceptisch ben over het non-binaire is omdat ik de indruk krijg dat men de collectieve waanzin die gender heet van buiten naar binnen laat slaan (vandaag heb ik zin in nagellak en voel me emotioneel, dus voor nu ben ik een vrouw). Ik vind dat overigens prima. Maar ik zie dat als een gevoel, niet als een op zichzelf staande identiteit.
Sorry, begrijpend lezen is idd lastig.

Bedoel je nu : Het is man of vrouw zijn ? Non- binair is geen op zichzelf staande identiteit ? Maar een gevoel ?
Het is hetro of homo zijn ? Bi = geen op zichzelf staande geaardheid ?
Het is arm of rijk ? Dom of slim ? Enz,.....


Zwart of wit ?


Over nagels lakken gesproken, ik lakte die ( één hand, zit trouwens in het gips) gewoon om een ander draadje. En geloof me, je moet je echt vrouw voelen om je nagels te willen lakken. En alleen een vrouw, zal zich daardoor vrouwelijker voelen.

Als man kun je er mss, je vrouwelijkheid mee uiten, maar daar zijn veel andere, man vriendelijkere oplossingen voor.

Grtz Nick ;)
Hey, pa je kinderen werden groot. En al heb je het nooit geweten,... ik werd u zoon. Liefs Nick .
Hey, ma bedankt dat je me kende en herkende, als je zoon. Veel liefs Nick :hug2: .
Gebruikersavatar
Nate_0
Berichten: 2923
Lid geworden op: 04 aug 2016, 20:16
Gender: Man

Re: Betere screening vereist, spijtoptanten

Bericht door Nate_0 »

Nick schreef: 09 mar 2018, 01:16 Sorry, begrijpend lezen is idd lastig.

Bedoel je nu : Het is man of vrouw zijn ? Non- binair is geen op zichzelf staande identiteit ? Maar een gevoel ?
Het is hetro of homo zijn ? Bi = geen op zichzelf staande geaardheid ?
Het is arm of rijk ? Dom of slim ? Enz,.....


Zwart of wit ?


Over nagels lakken gesproken, ik lakte die ( één hand, zit trouwens in het gips) gewoon om een ander draadje. En geloof me, je moet je echt vrouw voelen om je nagels te willen lakken. En alleen een vrouw, zal zich daardoor vrouwelijker voelen.

Als man kun je er mss, je vrouwelijkheid mee uiten, maar daar zijn veel andere, man vriendelijkere oplossingen voor.

Grtz Nick ;)
Bedoel je te zeggen dat alleen zwart en wit bestaat? Dat is hoe het over komt op mij...

Afbeelding

Dat kan soms mooi zijn, met de nadruk op soms... En volgens mij bestaat grijs ook, naast oneindige kleurvariaties... Kan aan mij liggen, maar volgens mij is er iets mis met je ogen als je alleen zwart/wit ziet.

Wat nagellak met 'zich vrouw voelen' te maken heeft is enkel en alleen sociaal bepaald. We zijn gewend om nagellak op vrouwen te zien, dus identificeren we het als vrouwelijk, terwijl het in feitelijke zin enkel om verf op nagels gaat. Wat is daar mannelijk of vrouwelijk aan? Niets. Vrouwelijk is de betekenis die de maatschappij er aan geeft; dat betekent niet dat ieder individu daar in mee gaat of zich ook zo voelt/denkt. Een vrouw kan zich prima vrouwelijk voelen zonder nagellak, en een man kan zich prima mannelijk (én mooi) voelen mét.

Afbeelding

(Je kunt dan natuurlijk ook zeggen dat alleen man/vrouw bestaat, en transgender ook niet een ding is... want wat is de mix van genderidentiteit + lichaam anders, als het niet standaard of zwart/wit is)
meerdere zakken met zaagsel
Gebruikersavatar
Nate_0
Berichten: 2923
Lid geworden op: 04 aug 2016, 20:16
Gender: Man

Re: Betere screening vereist, spijtoptanten

Bericht door Nate_0 »

Hm. Ben ik nu eigenlijk opeens meer vrouwelijk omdat ik foto's van nagellak heb geplaatst?
meerdere zakken met zaagsel