Transgenderfestival Amersfoort 2

aankondigingen voor bijeenkomsten en feesten (NIET commercieel!)
Minne
Berichten: 186
Lid geworden op: 04 aug 2012, 10:29
Gender: Trans FtM

Re: Transgenderfestival Amersfoort 2

Bericht door Minne »

Ik vind het wel heel interessant, maar ik sta zelf nog helemaal aan het begin van het proces, ik ben dus nog helemaal niet passabel en ik kan ook nog niks vertellen over hoe de behandeling gaat, aangezien ik in september m'n intake heb en dan dus waarschijnlijk in mei nog aan het wachten ben tot de diagnostische fase kan beginnen(weet niet hoe snel ze zijn in het UMCG). Het is wel een super goed initiatief, en ik vind het fijn dat FTM's er ook meer bij betrokken worden, als mensen 'transseksueel' horen denken ze toch vaak automatisch aan MTF.

Wat had je eigenlijk ongeveer in je hoofd om met/voor FTM's te doen? Ik ben nog nooit op zo'n festival geweest, dus geen idee hoe ik dat dan voor me zou moeten zien.
Gebruikersavatar
Eva
Beheerder
Berichten: 6818
Lid geworden op: 25 mar 2012, 11:00
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: zij/haar
Locatie: Etten-Leur

Re: Transgenderfestival Amersfoort 2

Bericht door Eva »

Niets mis mee als je pas aan het begrip van het traject staat, Sietse. Daar mogen anderen ook beslist wel eens kennis mee maken.
Het gaat nu om de inbreng; de bijdrage. Hoe afwijkend je voorstel ook is; het is welkom.
Dat kan bijvoorbeeld ook een vraag zijn. Een voorstel om iets te organiseren waar jij interesse voor zou hebben. Al dan niet met een eigen bijdrage.
All great truths begin as blasphemies. (George Bernard Shaw)
Gebruikersavatar
Paul
Berichten: 1198
Lid geworden op: 25 jul 2012, 19:42
Gender: Man
Locatie: Zuid Holland

Re: Transgenderfestival Amersfoort 2

Bericht door Paul »

Dank je wel voor de tip Eva.
Ik ga proberen er bij te zijn!!!
Het is nu nog wel ver weg qua datum, maar ik heb m wel alvast in de agenda voor volgend jaar gezet. Als dan alles doorgaat voor mij, is er in ieder geval 1 ftm aanwezig :P
Gebruikersavatar
mick1984
Berichten: 416
Lid geworden op: 03 aug 2012, 19:41
Gender: Trans FtM

Re: Transgenderfestival Amersfoort 2

Bericht door mick1984 »

het lijkt me wel leuk en sietse ik sta ook redelijk aan begin.. intake wel al gehad.. hmm februari al.. en hopelijk start in februari emt de diagnose fase.. pff wachten wachten wachten
Martijn
Berichten: 227
Lid geworden op: 12 jul 2012, 22:43
Gender: Trans FtM
Locatie: Groningen

Re: Transgenderfestival Amersfoort 2

Bericht door Martijn »

Nog geen ideeën voor het festival. Zodra er iets briljants in me op komt laat ik het je weten. Vind het wel een heel leuk idee. Als het me lukt, zal ik zeker langskomen. Wat moet ik me voorstellen bij zo'n festival?
Het leven jaagt geen angst meer aan
ik heb al zo ver moeten kruipen
Het laatste stuk zal ook wel gaan,
tot ik ga staan
Gebruikersavatar
Eva
Beheerder
Berichten: 6818
Lid geworden op: 25 mar 2012, 11:00
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: zij/haar
Locatie: Etten-Leur

Re: Transgenderfestival Amersfoort 2

Bericht door Eva »

Enkele gebruikelijke zaken, zoals een aantal workshops in de middag en vermoedelijk een debat tegen het einde van de middag. 's Avonds een aantal ontspannende onderdelen.
We werken aan een heel verrassend programma-onderdeel in de loop van de middag; nog niet vertoond in de T-wereld, maar daar mag ik nog niet teveel over zeggen. Geloof me, als dat lukt is het uniek!
We hebben daarbij wel FtM's nodig! Ook al sta je aan het begin van dat hele proces, dan is dit zeer de moeite waard.
All great truths begin as blasphemies. (George Bernard Shaw)
Gebruikersavatar
jacqueline
Berichten: 869
Lid geworden op: 25 mar 2012, 20:45
Gender: Trans MtF

Re: Transgenderfestival Amersfoort 2

Bericht door jacqueline »

Tussen welke groepen gaat zo'n debat? Tussen T-mensen en gewoon publiek? In dat geval een hele goede zet.

IK ben ook voorstander van het opzetten van een informatiebeurs waarbij bezoekers zoveel mogelijk te weten komen wat transgenderisme is....maar ook wat het NIET is. Het laten drukken van informatie folders waarin dat allemaal nog eens word uitgelegd die de mensen mee naar huis kunnen nemen hoort dan ook tot de voorbereidende activiteiten.
Gebruikersavatar
Eva
Beheerder
Berichten: 6818
Lid geworden op: 25 mar 2012, 11:00
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: zij/haar
Locatie: Etten-Leur

Re: Transgenderfestival Amersfoort 2

Bericht door Eva »

TNN behoort tot de mede-organisatoren, Jacqueline. Over dat punt maak ik me geen zorgen.
Overigens zal dit onderwerp zonder twijfel ook een rol spelen bij het 'geheimzinnige' onderdeel dtv. Ik licht een tipje van de sluier op: het is een unieke manier van informatie delen.
All great truths begin as blasphemies. (George Bernard Shaw)
Anon20180501
Berichten: 5099
Lid geworden op: 25 mar 2012, 13:24
Gender: Vrouw

Re: Transgenderfestival Amersfoort 2

Bericht door Anon20180501 »

Als die unieke manier van informatie delen maar geen rollenspel is, Eva. Ik wil geen 'rol' meer 'spelen'. :)

Ik heb gemerkt dat een ruilbeurs of 2e-hands marktje moeilijk van de grond te krijgen is. Is er geen formule te bedenken waarbij niet iedereen individueel met haar of zijn handel hoeft te leuren maar alles op 1 plek wordt verzamelt en uiteindelijk op 1 standplaats (kraam) terechtkomt die diverse festivals en andersoortige bijeenkomsten aandoet???

De vraag is natuurlijk of dit past in de opzet van het festival en of hier behoefte aan is.

Liefs, Daniela
Gebruikersavatar
Eva
Beheerder
Berichten: 6818
Lid geworden op: 25 mar 2012, 11:00
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: zij/haar
Locatie: Etten-Leur

Re: Transgenderfestival Amersfoort 2

Bericht door Eva »

Het is beslist geen rollenspel, Daniela. Integendeel. Ik hoop er binnenkort meer over te kunnen vertellen.
Ik moet zeggen dat zelfs op de website van de coaches die het leiden eigenlijk niet meer dan redelijk duidelijk wordt hoe sterk dit concept is.

Over een kledingbeurs wordt overigens ook gedacht. De aanvankelijke gedachte was om de kleding creatief verspreid over de ruimte aan het plafond te hangen, maar dat mag niet van de brandweer. Als die beurs er komt worden dat dus gewoon kledingrekken.
Mensen met ervaring op dit gebied zijn welkom om mee te denken!
All great truths begin as blasphemies. (George Bernard Shaw)