Transgenderfestival Amersfoort 2

aankondigingen voor bijeenkomsten en feesten (NIET commercieel!)
Anon20180501
Berichten: 5099
Lid geworden op: 25 mar 2012, 13:24
Gender: Vrouw

Re: Transgenderfestival Amersfoort 2

Bericht door Anon20180501 »

Ben benieuwd naar dat unieke concept, hoe dat er uiteindelijk uit gaat zien.

Wat ik me herinner van 2e-hands kledingmarkten (en andere artikelen) waarbij de opbrengst per verkocht item naar veschillende personen gaat is dat er een nummerieke administratie werd opgezet waarbij elk artikelen een uniek nummer kreeg wat herleidde naar de persoonsgegevens van de aanbieder in de 'boekhouding'.
Daarnaast werd er een minimumprijs afgesproken waarvoor het artikel verkocht mocht worden. Achteraf werd dan alles verrekend met de aanbieder.
Bij Ruilgoederen werd behalve het nummeren ook het gewenste inruilartikel(en) vernoemd.
Maar ik vermoed zo dat jullie dit zelf ook allemaal al bedacht hadden, Eva.

Liefs, Daniela
Eva
Beheerder
Berichten: 6805
Lid geworden op: 25 mar 2012, 11:00
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: zij/haar
Locatie: Etten-Leur

Re: Transgenderfestival Amersfoort 2

Bericht door Eva »

Dat is inderdaad een onderwerp, Daniela. Persoonlijk (maar ik maak de dienst niet uit!) heb ik een eenvoudiger formule in gedachten. Als iemand een dergelijk systeem wil opzetten zal ik dat van harte steunen, maar als extra (sub)administratie zou ik het (opnieuw persoonlijk!) graag los zien van de basisorganisatie.

Mijn persoonlijke gedachte: kleding over? Hang het in het rek. Je krijgt er niets voor, maar in het rek ernaast hangt iets wat je perfect blijkt te passen. Kost dan ook niets.
Wat doe je anders met overtollige kleding? Kringloop, vermoed ik.
Wat er aan het einde van het festival overblijft laten we dan ook gewoon ophalen door de kringloop.

Ook hier geldt weer dat FtM van ganscher harte welkom zijn! Mijn laatste (nauwelijks gedragen) pak wordt nu door een transman gedragen. Dat doet me werkelijk veel plezier! Dat plezier is me meer waard dan de paar tientjes die het misschien - heel misschien - op marktplaats zou hebben opgebracht.

Maar dit is (voor de derde keer) mijn persoonlijke mening. Ik bepaal dit soort dingen (gelukkig) niet in m'n eentje.
All great truths begin as blasphemies. (George Bernard Shaw)
Raisa
Berichten: 1211
Lid geworden op: 29 mar 2012, 20:57

Re: Transgenderfestival Amersfoort 2

Bericht door Raisa »

Het klinkt heel erg leuk en kijk er naar uit! Ik kan helaas nog niet beloven aanwezig te zijn of iets te doen.
Eva
Beheerder
Berichten: 6805
Lid geworden op: 25 mar 2012, 11:00
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: zij/haar
Locatie: Etten-Leur

Re: Transgenderfestival Amersfoort 2

Bericht door Eva »

Je hoeft niets te beloven. We rekenen gewoon op je ;)
All great truths begin as blasphemies. (George Bernard Shaw)
Anon20180501
Berichten: 5099
Lid geworden op: 25 mar 2012, 13:24
Gender: Vrouw

Re: Transgenderfestival Amersfoort 2

Bericht door Anon20180501 »

Met de catagorie gratis mee te nemen" had ik inderdaad geen rekening gehouden, Eva. Wat een pin is die Daniela zal men nu denken. Even ontkrachten dan, ik heb nooit geld of om een of andere tegenprestatie gevragen voor wat ik allemaal weggedaan heb, zelfs niet als het nog nieuw of ongebruikt was. :) En inderdaad, dat geeft je een voldaan gevoel. Maar voor mensen met een kleine beurs is het misschien fijner als ze hun overbodig geworden kostbare spulletjes kunnen verkopen of ruilen.

Lijkt me ook het handigst dat de organisatie van dit initiatief er een eigen 'boekhouding' op na houdt, zeker als het marktje zich verplaatst van gelegenheid naar gelegenheid. Mocht je van mij verwachten dit zelf op te zetten dan moet ik je helaas teleurstellen, zoiets is niet mijn ding en ik mis alle benodigde middelen, materieel en immaterieel, om dit op te zetten en uit te voeren.

Liefs, Daniela
tijgertjetzum
Berichten: 84
Lid geworden op: 22 apr 2012, 19:55
Gender: Trans FtM
Locatie: Tzum

Re: Transgenderfestival Amersfoort 2

Bericht door tijgertjetzum »

Wat een onwijs mooi initiatief
Ik zou graag hierbij willen zijn (al moet ik kijken hoe het zit met werk e.d.)

Mochten jullie hulp nodig hebben bij organisatie of wat dan ook, ben bereid hier tijd in te steken om zo een voorbeeld en steun te zijn voor de FtoM

Groetjes Marg
Eva
Beheerder
Berichten: 6805
Lid geworden op: 25 mar 2012, 11:00
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: zij/haar
Locatie: Etten-Leur

Re: Transgenderfestival Amersfoort 2

Bericht door Eva »

Dank je wel, Marg. We zullen begin volgend jaar wel een team moeten formeren om alles in goede banen te leiden, als dat je aanspreekt.
All great truths begin as blasphemies. (George Bernard Shaw)
tijgertjetzum
Berichten: 84
Lid geworden op: 22 apr 2012, 19:55
Gender: Trans FtM
Locatie: Tzum

Re: Transgenderfestival Amersfoort 2

Bericht door tijgertjetzum »

EvaVanA schreef:Dank je wel, Marg. We zullen begin volgend jaar wel een team moeten formeren om alles in goede banen te leiden, als dat je aanspreekt.
Lijkt me super om daaraan deel te nemen!
Laurens2
Berichten: 345
Lid geworden op: 19 apr 2012, 23:03
Gender: Trans FtM
Locatie: Echt

Re: Transgenderfestival Amersfoort 2

Bericht door Laurens2 »

Op dit moment zou ik zeggen dat ik nog niet klaar ben om me in zo'n grote menigte te mengen (heb wat sociale angsten). Maar wie weet hoe dat volgend jaar is. Ik hoop in ieder geval dat ik erbij kan zijn.

Leuk dat zulke festivals georganiseerd worden trouwens!
Paul
Berichten: 1198
Lid geworden op: 25 jul 2012, 19:42
Gender: Man
Locatie: Zuid Holland

Re: Transgenderfestival Amersfoort 2

Bericht door Paul »

Ik vind het een supergaaf concept hoor. Ik hoop maar dat er niks tussendoor komt, want ik wil er eigenlijk wel heel graag heen.
Dat van die kledingrekken vindt ik trouwens ook een cool idee!
Plaats reactie