Is je gender identiteit ooit verschoven?

Pas ik nou in een hokje of niet?

Is je gender identiteit ooit verschoven?

Ja, ik was eerst androgyne, nu MTF of FTM.
6
15%
Ja, ik was ooit transgenderist, nu MTF of FTM.
3
8%
Ja, ik deed ooit aan travestie, nu MTF of FTM.
6
15%
Ja, ik had geen gender gevoel/identiteit, nu MTF of FTM.
3
8%
Nee, ik ben altijd androgyne geweest.
1
3%
Nee, ik ben altijd transgenderist geweest
1
3%
Nee, ik ben altijd MTF of FTM geweest.
10
26%
Nee, niet verschoven. (toelichten mag)
9
23%
 
Totaal aantal stemmen: 39

Gebruikersavatar
Jeste
Berichten: 1268
Lid geworden op: 06 apr 2012, 03:38
Gender: Non-binair
Voornaamwoorden: Jeste
Locatie: Amsterdam

Re: Is je gender identiteit ooit verschoven?

Bericht door Jeste »

Is je gender identiteit ooit verschoven?
Ja, maar er is geen enkele optie die bij mij past. Het zou voor mij moeten zijn :
"Ja, ik had geen gender gevoel/identiteit, maar probeerde toch wel jongen te zijn, nu androgyn MTFTm".
Die laatste "m" dus met een kleine letter. Dat staat alleen voor m'n korte haar en het niet hebben van een baarmoeder. Andere vrouwelijke elementen horen er voor mij wel bij.
Gabriël schreef:Maar tegenwoordig wordt een mannelijke man die een dun randje oogpotlood draagt ook al androgyn genoemd. En dan vind ik zelf dat de term te losjes wordt gebruikt en het te ver van de orginele kern/betekenis af begint te staan. En dat maakt het alleen maar verwarrender.
Inderdaad. Er is nogal een verschil tussen iemand die alleen androgyn is door de manier van kleden en make-up, of iemand die een androgyne lichaamsbouw of heeft, of androgyn is in zhaar manier van denken.
Het kan natuurlijk wel zo zijn dat iemand een combinatie van deze dingen heeft.
"Gendervrij" vind ik eigenlijk mooier dan "Non-binair", want "Gendervrij" zegt namelijk wat het wel is, in plaats van niet.
Gebruikersavatar
Merel77
Berichten: 607
Lid geworden op: 25 mar 2012, 22:45
Gender: Vrouw

Re: Is je gender identiteit ooit verschoven?

Bericht door Merel77 »

Met een verkeerd lichaam kon ik echt helemaal niks. Daar was ik me zo ontiegelijk goed bewust van ook. Ik denk dat mijn gevoelens dan ook niet veranderd zijn na de srs/hormoontjes, maar wel dat mijn gevoelens eindelijk een uitweg konden vinden. Zoiets.
Judiana
Berichten: 986
Lid geworden op: 26 mar 2012, 12:54
Gender: Transgender

Re: Is je gender identiteit ooit verschoven?

Bericht door Judiana »

Hedwich schreef:
Mark schreef:Heel raar, ik was aan het stofzuigen en opeens viel het kwartje. Zonder enige aanleiding :|
Okee, ff dollen dan. Dit is een inkoppertje. :mrgreen:

LOL!!!!!!!
Gebruikersavatar
Jannet V
Berichten: 1311
Lid geworden op: 30 jun 2012, 20:06
Gender: Vrouw

Re: Is je gender identiteit ooit verschoven?

Bericht door Jannet V »

Een inkoppertje misschien maar bij mij heeft dit nummer en vooral de clip wel een poosje gebroeid. Ook toen wist ik het al zeker maar de clip trok het een beetje in het belachelijke waardoor het gemakkelijker was om er bij vrienden schaapachtig om te lachen. Ik heb echt alle gelegenheid gehad om me te verstoppen en elke gelegenheid voor 100% aangegrepen om dat te doen. Verschuiving is niet het woord wat bij mijn situatie past, verstoppertje spelen past daar veel beter bij.
Samen hand in hand door de stormen van de stilte langs het eindeloze strand, ...was ik een stukje van jou. Nu de wind is gaan liggen, rust jij als herinnering in mij.
sas112
Berichten: 23
Lid geworden op: 26 feb 2013, 05:16
Gender: Anders
Locatie: Sittard

Re: Is je gender identiteit ooit verschoven?

Bericht door sas112 »

Ik ging van iemand met een niet echt duidelijk gendergevoel/identiteit (biologisch meisje) naar me man voelen, daarna een hele periode als transman, nu zit ik wat meer in het androgyne gedeelte en dat bevalt me beter (hoewel ik me soms ook nog wel als transman identificeer)
Gebruikersavatar
Engel
Berichten: 976
Lid geworden op: 11 feb 2013, 22:15
Gender: Vrouw
Locatie: Wijk bij Duurstede

Re: Is je gender identiteit ooit verschoven?

Bericht door Engel »

Jannet V schreef:Ik heb echt alle gelegenheid gehad om me te verstoppen en elke gelegenheid voor 100% aangegrepen om dat te doen. Verschuiving is niet het woord wat bij mijn situatie past, verstoppertje spelen past daar veel beter bij.
Dit is precies wat ik ook gedaan heb
Afbeelding
http://ei.50plusser.nl" target="_blank
Gebruikersavatar
Gabriël
Berichten: 598
Lid geworden op: 08 jun 2012, 16:28
Gender: Androgyne

Re: Is je gender identiteit ooit verschoven?

Bericht door Gabriël »

Ik merk dat ik de laatste weken/maanden steeds meer richting mannelijk ga qua gender identiteit. Nog steeds voel ik me geen 'echte man', maar meer een 'soort-van-jongen'. Waar ik me een jaar geleden nog kon voorstellen dat ik na transitie regelmatig een jurk aan zou doen, hakken dragen en make-up, dan kan ik me dat nu niet meer echt voorstellen. Alleen voor speciale evenementen nog misschien, maar niet voor dagelijks leven.
Maar waar ik me dus voorheen echt tussen man en vrouw in voelde (maar wel een jongenslichaam wilde hebben), voel ik me nu iets van 30% jongen (en nog steeds 0% vrouw). Dus eigenlijk geen Androgyn, maar dus wel een androgyne jongen. (de meeste moeite heb ik om er een goeie naam aan te geven. XD)
Maar evengoed denk ik nog wel dat als er een 3e optie beschikbaar wordt naast M/V op het paspoort, ik voor die derde optie zou gaan ipv M.
sas112
Berichten: 23
Lid geworden op: 26 feb 2013, 05:16
Gender: Anders
Locatie: Sittard

Re: Is je gender identiteit ooit verschoven?

Bericht door sas112 »

Gabriël schreef:Maar evengoed denk ik nog wel dat als er een 3e optie beschikbaar wordt naast M/V op het paspoort, ik voor die derdoptie zou gaan ipv M.
Dat zou zo ontzettend prettig zijn inderdaad. Ik denk alleen niet dat dat er ooit van gaat komen helaas. Wil jij wel gewoon met hij/hem aangesproken worden of genderneutraal?
Gebruikersavatar
Gabriël
Berichten: 598
Lid geworden op: 08 jun 2012, 16:28
Gender: Androgyne

Re: Is je gender identiteit ooit verschoven?

Bericht door Gabriël »

Omdat in de Nederlandse taal geen echte goeie gender-neutrale alternatieven zijn voor 'hem/haar/hij/zij', dan ga ik liever voor hij/hem. Op zich kan ik daar ook goed mee leven, ondanks dat het dan niet helemaal 100% passend is.
En jij?

Maar ik had in die documenten over die nieuwe transgenderwet gelezen dat ze wel bewust waren dat er mensen zijn die buiten M/V vallen en ik meen eruit begrepen te hebben dat ze het wel meenemen en overwogen een derde mogelijkheid te doen. Maar ja, of die dan uiteindelijk ook echt komt is nog afwachten.
En wie weet komt die derde optie ooit wel, maar pas over tig jaar. Dan kan ik altijd nog eerst voor de M gaan en later voor de derde optie.
Chieftac
Berichten: 100
Lid geworden op: 16 nov 2012, 00:30
Gender: Man

Re: Is je gender identiteit ooit verschoven?

Bericht door Chieftac »

Ja, ik had geen gender gevoel/identiteit, nu ben ik crossdresser. ;) Die staat er niet tussen jammer genoeg! :lol:

Maar misschien past deze optie ook wel bij mij: "Nee, ik ben altijd androgyne geweest.", want als ik me kleed als vrouw heb ik eigenlijk niet echt de neiging om me anders (vrouwelijker) te gaan gedragen. Waarschijnlijk omdat ik altijd al diep van binnen me zelf zowel man als vrouw heb gevoelt. Het is gewoon fijn om te weten dat ik door middel van travestie mijn uiterlijk kan wisselen tussen deze twee personen ook al veranderd er van binnen niks. Dit is gewoon wie ik (of wij, het ligt er aan hoe je het bekijkt) ben/zijn. ;)
"Je mag zijn zoals je bent."