auto-gynephilia

Pas ik nou in een hokje of niet?
Silvia_weg
Berichten: 153
Lid geworden op: 04 apr 2012, 19:29
Gender: Anders

Re: auto-gynephilia

Bericht door Silvia_weg »

Jacinda schreef: Door mijn ontwikkelde afkeer tegen het mannenfiguur is het dan ook niet zo verwonderlijk dat ik (nog steeds) de voorkeur heb voor vrouwen. Ik zal nooit zeggen dat dit altijd zo zal blijven, maar schat de kans dat het zal veranderen zeer klein in.

Dat is toch wel heel verwonderlijk. Ik heb namelijk ook een afkeer voor mijn eigen mannenfiguur, en ondanks dat val ik absoluut niet op vrouwen. Het is daarom zeer onwaarschijnlijk dat je op mannen had gevallen als je een vrouwenfiguur had gehad.

Als klein jongetje viel ik ook op meisjes en keek tegen ze op. Tot ik een jaar of 7 a 8 was, en mijn seksuele ontwikkeling begon en vanaf dat moment was het heel duidelijk alleen maar jongens. Heb daar ook nooit geen moment meer over hoeven twijfelen daarna. En als je echt alleen op jongens valt "gril" je van het idee iets seksueels te doen met meisjes en vrouwen, precies op dezelfde manier als jij van mannen grilt.
Gebruikersavatar
Eva
Beheerder
Berichten: 6818
Lid geworden op: 25 mar 2012, 11:00
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: zij/haar
Locatie: Etten-Leur

Re: auto-gynephilia

Bericht door Eva »

Zou het misschien --- heeeel misschien --- zo kunnen zijn dat wij een beetje op mensen lijken? Met alle verschillen van dien?
Het kan mij, om eerlijk te zijn, geen bal schelen of een mens op mannen of vrouwen, grote of kleine tieten, grote of kleine pikken valt. Je kunt daar best met anderen van mening over verschillen, maar hecht er alsjeblieft geen waardeoordeel aan.
Dank u.
All great truths begin as blasphemies. (George Bernard Shaw)
Anon20180501
Berichten: 5099
Lid geworden op: 25 mar 2012, 13:24
Gender: Vrouw

Re: auto-gynephilia

Bericht door Anon20180501 »

Nou ja, generaliseren vs nuanceren, onderbouwd door persoonlijke ervaringen.

Laat ik nu de mens het meest individueel ontwikkelde en ingewikkelde schepsel vinden dat op aard rondloopt.
Deels delen we als transgenders dezelfde ontwikkelingen, persoonlijkheden en karakters maar zelfs deze zijn
niet te generaliseren.

IK (ja, Aster, IK) kan er begrip voor opbrengen dat er onbegrip voor ons, onze problemen en beweegredenen bestaat
bij mensen waarvoor wij als transgenders een "ver van mijn bed show" zijn maar van een lotgenoot zoveel ongenuanceerde
'beschuldigingen' moeten slikken tackelt mijn vermogen tot het kunnen opbrengen van begrip.

Jij, Aster, leeft inderdaad in eigen wereldje en mist het kunnen opbrengen van begrip en het relativeringsvermogen om tot
een verstandelijk oordeel te kunnen komen over omstandigheden waar je zelf nooit mee te maken hebt gehad.

leer liever dan iedereen een lesje te leren!
Gebruikersavatar
Alexandra
Berichten: 835
Lid geworden op: 20 aug 2012, 12:15
Gender: Vrouw

Re: auto-gynephilia

Bericht door Alexandra »

Men zegt wel eens: Dingen waaraan je je stoort, zijn precies de eigenschappen die je in jezelf herkent. ;)
The body is a temple. Know yourself, and you shall know the gods. — Ancient Egyptian Proverb
Anon20180501
Berichten: 5099
Lid geworden op: 25 mar 2012, 13:24
Gender: Vrouw

Re: auto-gynephilia

Bericht door Anon20180501 »

Gelukkig dan dat ik me niet vaak stoor aan dingen, Sasha. :)
Silvia_weg
Berichten: 153
Lid geworden op: 04 apr 2012, 19:29
Gender: Anders

Re: auto-gynephilia

Bericht door Silvia_weg »

ik zou die beweegreden gewoon echt wel eens willen begrijpen...ik begrijp die van mezelf...en dat is heus geen 100% vrouw verhaal hoor...
ik zou het wel eens willen begrijpen...
hoe moet je begrip op brengen voor iets wat je niet begrijpt...je kunt het hooguit respecteren en dat doe ik hoor...en Aster naar mijn weten ook...

Ik denk dat wij het allebei wel eens zouden willen kunnen begrijpen...
Gewoon n "100%, ik ben vrouw verhaal"
in de zin van "het is nu eenmaal zo" daar heb ik voor mezelf ook nooit genoegen mee genomen....
Aster
Berichten: 405
Lid geworden op: 28 mar 2012, 19:40

Re: auto-gynephilia

Bericht door Aster »

Daniela schreef:
Deels delen we als transgenders dezelfde ontwikkelingen, persoonlijkheden en karakters maar zelfs deze zijn
niet te generaliseren.
Je hebt iets gemist geloof ik. Het overgrote deel van de MTF was voorheen een heteroman (met nietsvermoedende vrouw), is bio vader van kinderen enz.
Die gegevens zijn wel degelijk te generaliseren/
IK (ja, Aster, IK) kan er begrip voor opbrengen dat er onbegrip voor ons
Wie zegt dat ik dat niet kan dan? Ik kan het me wel voorstellen dat deze of gene onbegrip heeft voor MTF. Net zoals ik onbegrip heb voor deze of gene maar dat niet laat blijken IRL.
Jij, Aster, leeft inderdaad in eigen wereldje
Ik leef duidelijk in een andere wereld dan jij. Betaald werkend en wel en dagelijks in contact komend met dozijnen mensen trouwens ;-)
waar je zelf nooit mee te maken hebt gehad.
Wat immens verschilt van de gemiddelde ex hetero MTF. De ontwikkeling die ik door gegaan ben verschilt enorm van die van de gemiddelde ex hetero MTF.
leer liever
Dat doe ik iedere werkdag al, door en van de vele mensen met wie ik in contact kom.
Anon20180501
Berichten: 5099
Lid geworden op: 25 mar 2012, 13:24
Gender: Vrouw

Re: auto-gynephilia

Bericht door Anon20180501 »

Heteroman ben ik nooit geweest, ik heb wel geleefd als een heteroman en in die schijn-hoedanigheid bewust gekozen voor kinderen.
Niet alleen mijn ex kon niets vermoeden, ik ook niet. En al was het al zo dat ik lichtelijk iets vermoedde dan nog was dat te weinig om
de kinderwens van mijn ex en die ik deelde met haar niet te verwezelijken.
Gelukkig denkt mijn ex niet zo over mij dat ze me iets kwalijk neemt, ze is net als ik blij met onze kinderen en dat is wederzijds.

Ik ontmoet ook veel mensen maar dat heeft helemaal niets met het onderwerp te maken en wat je met "betaald werkend" bedoelt ontgaat
me helemaal???
Aster
Berichten: 405
Lid geworden op: 28 mar 2012, 19:40

Re: auto-gynephilia

Bericht door Aster »

Daniela schreef: Ik ontmoet ook veel mensen maar dat heeft helemaal niets met het onderwerp te maken en wat je met "betaald werkend" bedoelt ontgaat
me helemaal???
Ik ontmoet in mijn hoedanigheid als mezelf, MTF, dagelijks veel mensen dmv mijn betaalde werk.
Is dus niet vrijwillig mensen ontmoeten dan wel uit de weg lopen.
Dat is een vrije keus namelijk, mits je niet achter de geraniums verkeert.

Enneh, wat absoluut mijn 'wereld' niet is, is het volgende, in een eerder berichtje geschreven waar iedereen in dit draadje 'gemakshalve' maar over heen gelezen heeft:
Overigens was ik gisteravond even op de chat maar heb snel weer uitgelogd toen het onderwerp 'aftrekken op mooie vrouwen die in het dagelijks leven gezien waren om (als ts?) spanning af te reageren'...'aan de orde kwam'.
Zo praten ex hetero transen onderling...zonder rekening te houden met de evt aanwezig zijnde andersvoelenden of degenen die zulke gespreksonderwerpen erg ranzig vinden.

Zum kotzen en idd: dat is een 'wereld' waar uit ik heeeeeeeeeeeeeel snel weg ren.
Laatst gewijzigd door Aster op 10 sep 2012, 12:14, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Alexandra
Berichten: 835
Lid geworden op: 20 aug 2012, 12:15
Gender: Vrouw

Re: auto-gynephilia

Bericht door Alexandra »

Silvia schreef:ik zou die beweegreden gewoon echt wel eens willen begrijpen...ik begrijp die van mezelf...en dat is heus geen 100% vrouw verhaal hoor...
ik zou het wel eens willen begrijpen...
hoe moet je begrip op brengen voor iets wat je niet begrijpt...je kunt het hooguit respecteren en dat doe ik hoor...en Aster naar mijn weten ook...

Ik denk dat wij het allebei wel eens zouden willen kunnen begrijpen...
Gewoon n "100%, ik ben vrouw verhaal"
in de zin van "het is nu eenmaal zo" daar heb ik voor mezelf ook nooit genoegen mee genomen....
Ik weet het ook niet Silvia, ik denk dat niemand het weet.

Maar ja, wie gaat er nu een traject van 3,4 jaar in, met alle pijnlijke gevolgen van dien, gewoon voor de lol? ik kan het me niet voorstellen hoor. Als het merendeel lesbisch is, tja, ik weet ook niet hoe dat komt. Ik ben niet lesbisch, ik val op mannen. Maar als je dat dan weer zegt, dan ben je misschien wel homo.. Het is nooit goed wat je doet, zegt of denkt. Ik ben al jaren elke dag bezig om mijn motivatie te doorgronden, en ik weet maar een ding: ik ben geen man, ben het nooit geweest en dit lichaam is fout.
The body is a temple. Know yourself, and you shall know the gods. — Ancient Egyptian Proverb