Een HOT topic in de V.S.

Nieuwsberichten
Aster
Berichten: 405
Lid geworden op: 28 mar 2012, 19:40

Re: Een HOT topic in de V.S.

Bericht door Aster »

Silvia schreef:
Sasha schreef:Toch vind ik de controverse overdreven. Het is immers zo dat elke gevangene op kosten van de staat leeft, en gratis medische zorg krijgt. Grote gevangenissen hebben immers een eigen ziekenhuis. Je hoort de "belastingbetaler" daar nooit over. Maar omdat het een trans is, dan kan het ineens niet. Terwijl GID wel een medische noodzaak is.
Ik vind dat niet rechtvaardig tov transseksuelen die het helemaal zelf bij elkaar moeten sprokkelen. Hormoontherapie... erg begrijpelijk... maar zo'n dure operatie?
Ik ben het wel met die Pamela eens.
Ik weet niet wat ik er van denken moet.
Als ze haar vrouw niet vermoord had en niet in de gevangenis beland was...had ze dan wel de middelen gehad om een operatie te bekostigen?
Zo nee, dan alsnog zelfmoord? Of er mee leren leven zoals veel USA nonops dat doen omdat ze geen SRS kunnen betalen?

Levend in vrijheid valt er nog wel 'te schipperen' maar opgesloten in een gevangenis kan de boel mentaal wel erger onder druk zetten.

Het lijkt er op dat ze een maas in de wet heeft gevonden en daardoor alsnog haar SRS krijgt, betaald en wel.

Idd erg onrechtvaardig tov andere (arme) USA MTF die alles zelf moeten betalen en velen dat niet kunnen.
Gebruikersavatar
Irene_de_Vreede
Moderator
Berichten: 3663
Lid geworden op: 23 mei 2012, 22:26
Gender: Transgender
Voornaamwoorden: Zij/haar
Locatie: Breda

Re: Een HOT topic in de V.S.

Bericht door Irene_de_Vreede »

Ik stel me dan de vraag: zouden ze met haar willen ruilen?
Irene
Gebruikersavatar
Alexandra
Berichten: 835
Lid geworden op: 20 aug 2012, 12:15
Gender: Vrouw

Re: Een HOT topic in de V.S.

Bericht door Alexandra »

Silvia schreef:
Sasha schreef:Toch vind ik de controverse overdreven. Het is immers zo dat elke gevangene op kosten van de staat leeft, en gratis medische zorg krijgt. Grote gevangenissen hebben immers een eigen ziekenhuis. Je hoort de "belastingbetaler" daar nooit over. Maar omdat het een trans is, dan kan het ineens niet. Terwijl GID wel een medische noodzaak is.
Ik vind dat niet rechtvaardig tov transseksuelen die het helemaal zelf bij elkaar moeten sprokkelen. Hormoontherapie... erg begrijpelijk... maar zo'n dure operatie?
Ik ben het wel met die Pamela eens.
Dat ene mens in dat interview zegt: 50.000 - 80.000 dollar. Dat zegt ze om het te hypen, dat getal is onjuist. Een SRS kost echt niet meer dan 20.000 Vaak zit de SRS rond de 15.000, of zelfs nog lager in de V.S.
The body is a temple. Know yourself, and you shall know the gods. — Ancient Egyptian Proverb
NaomiClareNL
Berichten: 657
Lid geworden op: 01 apr 2012, 01:49
Gender: Vrouw
Locatie: Rotterdam

Re: Een HOT topic in de V.S.

Bericht door NaomiClareNL »

Hier staan de argumenten nog eens op een rijtje.
2018 There was a great war, the gods died, and the world ended.
So what's this, a dream?
Of course not. It's the world. It's ended lots of times. And then it continues, with fewer gods, and more stories.
That's not an end.
It is to the gods.
@MicroSFF
Aster
Berichten: 405
Lid geworden op: 28 mar 2012, 19:40

Re: Een HOT topic in de V.S.

Bericht door Aster »

NaomiClareNL schreef:Hier staan de argumenten nog eens op een rijtje.
Het commentaar onder dit artikel van Nikki Hatch, zelf een MTF liegt er niet om.

En over het algemeen genomen ben ik het wel met haar eens.
]Sorry but your argument is not shared by most rational people, including most in the Trans community. Michelle Koslinek gave up her rights to live as she wanted when she was convicted of murder.
The fact is that many transsexuals are forced to live without gender surgery because they can't afford it.
They manage to survive in spite of the body dysphoria. While gender reassignment surgery may help Michelle Kosnilek to feel better, it is not a life threatening medical issue and therefore the tax payers should not be forced to pay the bill.
This is also setting a precedent that is dangerous. Are the tax payers going to have to start paying for bariatric surgery or other cosmetic procedures because the prisoner feels depressed and unhappy with their body?
Are the tax payers going to be required to pay for years of Koslinek's electrolysis, breast augmentation, facial feminzation surgery, hair transplants, scalp reduction and whatever else she feels is necessary for her to transition effectively?
Transitioning can cost well over $100,000
. Gender Reassignment surgery is just the start. I wonder how much the tax payers have already paid for her hormone therapy and psychiatric care? Seriously, this borders on insanity and I'm glad that both Scott Brown and Elizabeth Warren have the common sense to say so.
By the way, I'm a post-op TS myself. I understand Gender Conflict. I waited until I was 55 y.o, before I could have SRS and I did not commit suicide. I think Koslinek is a manipulating the system and I'm not buying it. Letting her live as a female and giving her hormones seems more than compassionate
Die indruk heb ik dus ook.
NaomiClareNL
Berichten: 657
Lid geworden op: 01 apr 2012, 01:49
Gender: Vrouw
Locatie: Rotterdam

Re: Een HOT topic in de V.S.

Bericht door NaomiClareNL »

Het maakt niet uit wat wij, een Amerikaanse post-op transvrouw of een hater of een slecht ingelichte kandidaat senaatslid vinden Aster. De wet is de wet en die is in dit geval verrekte hard voor Amerikaanse transen die zich aan de wet houden. Tenzij de Supreme Court anders beslist is dit gewoon cruel and unjust punishment van een gevangene waar de staat voor heeft te zorgen hetgeen verboden is volgens het 8ste amendement op de Amerikaanse grondwet. Hetgeen ook wel is gebleken uit die aangehaalde zaak van die gevangene met kanker. Wat de gevangene mankeert maakt niet eens uit.
Het is niet anders.
2018 There was a great war, the gods died, and the world ended.
So what's this, a dream?
Of course not. It's the world. It's ended lots of times. And then it continues, with fewer gods, and more stories.
That's not an end.
It is to the gods.
@MicroSFF
Gebruikersavatar
Alexandra
Berichten: 835
Lid geworden op: 20 aug 2012, 12:15
Gender: Vrouw

Re: Een HOT topic in de V.S.

Bericht door Alexandra »

Iemand buiten de gevangenis moet zelf een heupoperatie betalen. Een gevangene krijgt die gratis.
Iemand buiten de gevangenis moet zelf psychologische zorg betalen. Een gevangene krijgt die gratis.
Iemand buiten de gevangenis moet zelf hormonen betalen. Een gevangene krijgt die gratis.
Iemand buiten de gevangenis moet zelf zijn voedsel betalen. Een gevangene krijgt die gratis.

Is dat dan wel eerlijk? Ja, want zodra je door het systeem bent veroordeeld, dan sta je onder toezicht van het systeem. Dat zelfde systeem moet zorgen voor adequate zorg, voedsel en onderdak, omdat de gevangene daar zelf niet voor kan zorgen. Dit is vastgelegd in een aantal regels. Zou men dit niet doen, dan maakt het systeem zich schuldig aan marteling, en dat is verboden.

Als je daar vanaf wil, dan gaan we terug naar de middeleeuwen: gevangenen lynchen op het kerkplein. Dat zal rechtse conservatief denkende mensen natuurlijk wel goed in de oren klinken. :?
The body is a temple. Know yourself, and you shall know the gods. — Ancient Egyptian Proverb
Gebruikersavatar
Gwendolyn
Berichten: 457
Lid geworden op: 27 aug 2012, 00:29
Gender: Vrouw
Locatie: Stiens

Re: Een HOT topic in de V.S.

Bericht door Gwendolyn »

Dat is de US. Ok, maar nu even wat ons echt aangaat, hoe is het in Nederland? En bepaalt de zwaarte van het delict hoe veel er de dader tegemoet gekomen wordt? :|

Gwendolyn
Gebruikersavatar
Hedwich
Berichten: 1164
Lid geworden op: 25 mar 2012, 13:29
Gender: Vrouw
Locatie: Ede Rockcity!

Re: Een HOT topic in de V.S.

Bericht door Hedwich »

Het is zo jammer dat we in onze verlichte rechtsstaat nog wel eens de neiging hebben om iemand voordeel willen ontzeggen omdat een ander nadeel heeft. Is dat dan rechtvaardig? Of is het jaloezie? Het leven is nu eenmaal niet eerlijk en je kunt onterechte billenkoek nu eenmaal niet rechtvaardigen door iedereen dan maar billenkoek te geven. Sorry. Rechtvaardigheid is niet uit de hoge hemelen tot ons nedergedaald. Het is bedacht door mensen die stonden op de schouders van standbeelden met lemen voeten.
Gebruikersavatar
Alexandra
Berichten: 835
Lid geworden op: 20 aug 2012, 12:15
Gender: Vrouw

Re: Een HOT topic in de V.S.

Bericht door Alexandra »

Ja ik vraag me dus af hoe men reageert als een gevangene een bypassoperatie nodig heeft. Hangt men het dan ook aan de grote klepel? valt de media daar dan ook over? terwijl het de normaalste gang van zaken is, en misschien elke dag wel 20 keer wordt uitgevoerd in de V.S. Er zijn zelfs gevangenen die een aantal maanden voor hun executie nog een bypassoperatie kregen. Daar hoor je niemand over. De prijs hiervan ligt nagenoeg rond hetzelfde bedrag: 10K+ Maar omdat men niet de noodzaak ziet van een SRS/GRS, is het meteen geldverspilling. Alsof ze praten over een Plasmascherm en een Xbox, en een SRS niet "levensbedreigend" is, terwijl ze al meerdere malen een zelfmoord poging heeft gedaan. Terwijl er zo weinig transen zijn, en zoveel mensen die met hartkwalen rondlopen. De controverse geeft eerder aan dat men gewoon niet de ernst van de situatie ziet, ongeacht of het nu toevallig een veroordeelde misdadiger is of niet.

Maar het is waar wat men vaak zegt: je kunt beter je been breken dan met psychische klachten rondlopen, niemand ziet namelijk de noodzaak.
The body is a temple. Know yourself, and you shall know the gods. — Ancient Egyptian Proverb