Nieuwe chat! Zie dit topic.

Wat voor hobby's heb je?

Voor alle leuke en minder serieuze zaken in het leven!
Gebruikersavatar
Jack
Berichten: 110
Lid geworden op: 26 sep 2012, 21:37
Gender: Trans FtM
Locatie: In de buurt van Zwolle

Re: Wat voor hobby's heb je?

Bericht door Jack »

Tja hobby's, dat zijn er aardig wat.

Zo ben ik graag bezig met airbrushen en ben ik op het moment bezig om 3D modelling in ZBrush en 3dsMax onder de knie te krijgen. Ik bespeel al 8 jaar de gitaar, al ben ik het helaas een beetje verleerd en ik begin met het spelen op een keyboard. Verder ben ik bezig met fotografie (DSLR Nikon D90), luister ik graag muziek (metal, rock, industrial, gothic, film scores etc.) en ik ben redelijk gameverslaafd (PC, PS3) :).
Ik bezoek ook graag concerten/festivals (Graspop en voornamelijk metalconcerten), ik hou gewoon van de sfeer bij ieder concert. Vind het altijd wel gezellig.
En voor mijn opleiding werk ik met film en animatie, maar ik richt me vooral op animatie. Het is leuk om je eigen karakter "levend" te zien worden.

Maar mijn grootste hobby, of beter gezegd, passie, is tekenen. Tekenen is dan ook iets wat mij een groot deel van de dag bezig houd, of het nu voor school is of gewoon voor mezelf. Hier staan wat voorbeeldjes van wat ik teken, staat alleen ook wel veel oude meuk op (beetje "zelfpromotie", als dat mag :p) http://lakebodom.deviantart.com/
Gebruikersavatar
Laurens2
Berichten: 345
Lid geworden op: 19 apr 2012, 23:03
Gender: Trans FtM
Locatie: Echt

Re: Wat voor hobby's heb je?

Bericht door Laurens2 »

@ Jack:
Ik heb eens op je Deviant Art gekeken en je hebt echt talent zeg! Ik vind je schetsen erg mooi, vooral de Worgen (WoW neem ik aan).
Ga er vooral mee door, misschien is een carriere als game designer iets voor je. Leek mij ten miste altijd leuk maar helaas heb ik geen talent :P
Gebruikersavatar
Anthony
Berichten: 204
Lid geworden op: 28 sep 2012, 16:14
Gender: Trans FtM
Locatie: Emmen

Re: Wat voor hobby's heb je?

Bericht door Anthony »

Mooie tekeningen Jack!

Ik teken ook heel graag, ik bak er alleen niet echt veel van. Maar het is wel leuk om te doen. :lol:
Afbeelding

Labels zijn voor kleren, maar zelfs dan zijn ze irritant….
Gebruikersavatar
Damien7002
Berichten: 90
Lid geworden op: 08 jun 2012, 11:05
Gender: Trans FtM
Locatie: Eindhoven

Re: Wat voor hobby's heb je?

Bericht door Damien7002 »

Mooie tekeningen heb je gemaakt, vind ook je digitale tekeningen tof!

Tekenen is een goede manier van ontspannen, of je nou goed bent of niet ;)
Gebruikersavatar
Aris
Berichten: 351
Lid geworden op: 21 okt 2012, 21:39
Gender: Anders
Locatie: Oss

Re: Wat voor hobby's heb je?

Bericht door Aris »

hele mooie tekeningen, en airbrush is zeker een vak apart, mijn zoon heeft er zin werk van gemaakt in hele brede zin.
Kijk maar eens op zijn FB https://www.facebook.com/junglejimmy86?fref=ts" target="_blank
ben er reuze trots op :)

Hij bouwt de auto,s om, spuit ze en dan het airbrush werk !
die rode Honda Sel-Sol is van zijn vriendin, die vind ik dan nog echt het mooiste , echt tot in de kleinste details
Zo als je aan mijn foto kan zien, ben ik weg van Victoriaans, uiteraard is dit niet mijn dagelijkse kleding ! :) AfbeeldingAfbeelding
Gebruikersavatar
Jack
Berichten: 110
Lid geworden op: 26 sep 2012, 21:37
Gender: Trans FtM
Locatie: In de buurt van Zwolle

Re: Wat voor hobby's heb je?

Bericht door Jack »

Dank jullie voor de reacties :)

@ Mark, ik zit inderdaad te denken om iets te gaan doen als concept artist voor games, dat likt me echt geweldig. Ik weet alleen nog niet of ik nog wel een studie op school na deze wil of dat ik liever een cursus volg :p. Ik ben al wel gevraagd als conceptartist voor een game van een klasgenoot die erg goed is in 3D, dusja misschien wordt het nog wat :)

@ Aris. Heb gekeken, ziet er erg netjes uit. De rode is inderdaad erg mooi. Ook het werk op de losse scooteronderdelen (ik neem aan dat het van een scooter is, die oranje met blauwe vlammen) is erg mooi gedaan. Ik heb zelf nog veel te leren alleen voor mij ligt op 't moment het airbrush werk een beetje stil, omdat ik er nu te weinig plek heb daarvoor. Heeft hij het airbrushen zich zelf aangeleerd?
Gebruikersavatar
Aris
Berichten: 351
Lid geworden op: 21 okt 2012, 21:39
Gender: Anders
Locatie: Oss

Re: Wat voor hobby's heb je?

Bericht door Aris »

Hoi Lack

Hij heeft inderdaad wel veel zelf aangeleerd, maar omdat hij proffesiomeel bezig is heeft hij er nu wel een cursus bij gedaan, hij is ook gediplomeerd spuiter van beroep, en samen met zijn vriendin ook nog cursus bekleding gedaan in België.

de scooter is een van zijn 1e projecten, is een Yamaha Airox, mijn auto is een oeffen projectje van 8 jaar geleden, toen had hij nog nooit een auto gedaan :)
ik doe airbrush op modelbouw nivo, vind ik al moeilijk zat :P
Zo als je aan mijn foto kan zien, ben ik weg van Victoriaans, uiteraard is dit niet mijn dagelijkse kleding ! :) AfbeeldingAfbeelding
Jake
Berichten: 407
Lid geworden op: 13 sep 2012, 23:55
Gender: Trans FtM
Locatie: Drenthe

Re: Wat voor hobby's heb je?

Bericht door Jake »

Jack je moet inderdaad iets doen met games! Jouw stijl past daar echt perfect.

Mijn hobby's zijn lezen, games (Battlefield, GTA, Need for Speed), films en series (Supernatural, Dexter) en de laatste tijd ook weer tekenen. Tekenen had ik jaren niet gedaan maar de laatste tijd vind ik het weer leuk :D

(De eerste is duidelijk niet af)
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Martijn
Berichten: 227
Lid geworden op: 12 jul 2012, 22:43
Gender: Trans FtM
Locatie: Groningen

Re: Wat voor hobby's heb je?

Bericht door Martijn »

Ik heb eigenlijk elke dag een andere hobby, maar tot nu toe vind ik de volgende dingen wel leuk om te doen:
Fotografie, film, tekenen(kan ik niet zo goed, maar het is gewoon leuk), webdesign, schrijven, musicals bezoeken, series kijken(Doctor Who, Dexter, Fringe, Game of Thrones)

Ik ben nu bezig met digitaal tekenen, iemand nog tips voor tutorials?
Het leven jaagt geen angst meer aan
ik heb al zo ver moeten kruipen
Het laatste stuk zal ook wel gaan,
tot ik ga staan
Minne
Berichten: 186
Lid geworden op: 04 aug 2012, 10:29
Gender: Trans FtM

Re: Wat voor hobby's heb je?

Bericht door Minne »

Kijk eens op http://conceptart.org/forums/forum.php" target="_blank dat is een heel groot forum voor conceptartists, waar je works in progress kunt zien, schetsen, vaak van professionele artists uit de game/film industrie, en er staan ook wel tutorials, en challenges en als je zelf een topic aanmaakt met je werk en je vraagt om kritiek/hulp zijn ze heel behulpzaam. Het niveau daar is wel bizar hoog, dus het kan een beetje ontmoedigend zijn, maar je leert al heel veel door andermans critique threads te bekijken of WIP's te volgen :D Veel van het werk daar is digitaal, maar sommigen werken ook nog met olieverf enzo.