Nieuwe chat! Zie dit topic.

Transvrouw pleegt zelfmoord na aanhoudend gepest

Nieuwsberichten
Gebruikersavatar
Irene_de_Vreede
Moderator
Berichten: 3639
Lid geworden op: 23 mei 2012, 22:26
Gender: Transgender
Voornaamwoorden: Zij/haar
Locatie: Breda

Re: Transvrouw pleegt zelfmoord na aanhoudend gepest

Bericht door Irene_de_Vreede »

Ik ben op de lagere school (basisschool) behoorlijk veel gepest, maar ik had me voorgenomen dat het me op de middelbare school niet meer zou overkomen en zo geschiedde. Nou wil ik niet zeggen dat gepesten het allemaal aan zichzelf te wijten hebben, maar een iets zelfverzekerde instelling helpt wel; pesters zijn doorgaans zwakke figuren die een antenne hebben voor kwetsbare soortgenoten. Op de middelbare school hoorde ik weliswaar nergens bij, maar ik werd ook nergens weggepest.

(niks wetenschappelijks, gewoon mijn eigen ervaringen)
Irene
Jake
Berichten: 407
Lid geworden op: 13 sep 2012, 23:55
Gender: Trans FtM
Locatie: Drenthe

Re: Transvrouw pleegt zelfmoord na aanhoudend gepest

Bericht door Jake »

Over het algemeen helpt een zelfverzekerde instelling, maar zeker niet altijd. Op m'n eerste 3 basisscholen was ik altijd gepest, maar toen ik na groep 6 weer van school veranderde was ik het zat. Ik ging push-ups doen en mezelf vechttechnieken aanleren (vaak The Karate Kid gezien). Toen ik op de nieuwe school kwam was ik juist erg zelfverzekerd en niet meer bang, want ik wist dat ik leeftijdsgenoten fysiek aan kon. Toen een klasgenoot door groep 7 van een andere school werd gepest (enkel omdat ze Jehova getuige was), nam ik het zelfs voor haar op. Het gevolg was dat ze haar inderdaad met rust lieten, maar de twee jaren daarna was ik het doelwit. Ik kon vrijwel niet meer naar buiten zonder geschopt, geslagen, uitgescholden en bespuigd te worden. Mijn zelfverzekerde instelling heeft in dat geval dus zeker niet geholpen, maar zelfs voor een uitdaging gezorgd.
Gebruikersavatar
Sabrina40
Berichten: 452
Lid geworden op: 16 jul 2012, 17:35
Gender: Trans MtF

Re: Transvrouw pleegt zelfmoord na aanhoudend gepest

Bericht door Sabrina40 »

Door een zelfverzekerde houding zul je zeker veel narigheid kunnen voorkomen. Maar ook mijn ouders stuurden mij op negenjarige leeftijd met het oog op zelfverdediging naar een judo school. Ik had daar toen een enorme hekel aan en nokte al na enkele weken helemaal af. Mijn gevoel was toen al, dat je geweld niet met tegengeweld de kop in moet proberen te drukken, maar van te voren moet zien te voorkomen. En dat is mij in mijn jeugd en ook op latere leeftijd eigenlijk prima gelukt, alleen kan ik helaas niet exact aangeven, hoe ik dat voor elkaar heb gekregen.

En het lijkt mij geweldig mooi voer voor psychologen en psychiaters, om naast die cursussen assertiviteit ook doelgerichte informatie over het voorkomen van pesterijen bij voorkeur ook op dit forum beschikbaar te stellen.
Gebruikersavatar
Gwendolyn
Berichten: 457
Lid geworden op: 27 aug 2012, 00:29
Gender: Vrouw
Locatie: Stiens

Re: Transvrouw pleegt zelfmoord na aanhoudend gepest

Bericht door Gwendolyn »

Juno, precies. Ongeacht of je nu zelfverzekerd bent of niet, enz, er is zo veel van daders in dit geval afhankelijk, hoe die inelkaar zitten, tenzij je zo weet aan te pakken .... dat ze alleen bij het horen van je naam of je in de verte zien al de benen nemen. :roll:

Zo is er dan geen enkele geval van pesten gelijk.
Gebruikersavatar
Gwendolyn
Berichten: 457
Lid geworden op: 27 aug 2012, 00:29
Gender: Vrouw
Locatie: Stiens

Re: Transvrouw pleegt zelfmoord na aanhoudend gepest

Bericht door Gwendolyn »

Sabrina, zou het mogelijk zijn dat je gelukkigerwijs later overwegend onder gewone, fatsoenlijke mensen bevond? Uiteindelijk is het wie je tegen komt dat bepaalt of het op ellende uitloopt of niet. En helemaal mee eens, geweld niet met tegengeweld de kop in moet proberen te drukken. Voor mij louter omdat het in mijn beleving dan je van binnen zo kapot maakt. Al zou het om puur levens behoud gaan, om geweld aan te moeten wenden terwijl het iets is wat mij althans zo tegen staat. Soms moet je wel, tegengeweld aanwenden. :fpalm: :cry:
Gebruikersavatar
Sabrina40
Berichten: 452
Lid geworden op: 16 jul 2012, 17:35
Gender: Trans MtF

Re: Transvrouw pleegt zelfmoord na aanhoudend gepest

Bericht door Sabrina40 »

Gwendolyn schreef:Sabrina, zou het mogelijk zijn dat je gelukkigerwijs later overwegend onder gewone, fatsoenlijke mensen bevond? Uiteindelijk is het wie je tegen komt dat bepaalt of het op ellende uitloopt of niet. En helemaal mee eens, geweld niet met tegengeweld de kop in moet proberen te drukken. Voor mij louter omdat het in mijn beleving dan je van binnen zo kapot maakt. Al zou het om puur levens behoud gaan, om geweld aan te moeten wenden terwijl het iets is wat mij althans zo tegen staat. Soms moet je wel, tegengeweld aanwenden. :fpalm: :cry:
Ja Gwendolyn, zowel in mijn jeugd als in mijn overgang naar een leven als vrouw bevond ik mij in gezelschap van overwegend fatsoenlijke mensen. Ik realiseer mij echt heel duidelijk, dat ik zowel qua lichaamsbouw als qua mensen in mijn omgeving enorm bevoorrecht ben. Maar nu zoek ik via dit forum dus naar mogelijkheden om ook anderen mee te laten profiteren van mijn stappen naar een echt fenominaal fijn leven, die ik zelf duidelijk al heb kunnen maken. Alleen weet ik van sommige stappen niet duidelijk, hoe ik die in adviezen zou kunnen omzetten. Heel gelukkig heb ikzelf en mijn mijn vriendin nooit echt tegengeweld hoeven te gebruiken .
Merle
Berichten: 163
Lid geworden op: 02 apr 2012, 15:07
Gender: Trans MtF

Re: Transvrouw pleegt zelfmoord na aanhoudend gepest

Bericht door Merle »

Toevallig net tegengekomen op deviantART:

Spirit Day on deviantART

Spirit Day [October 19th] is an international event to raise awareness of bullying and help prevent it in all forms. The day was started in 2010 as a response to the lesbian, gay, bisexual, and transgender youth who took their lives due to bullying. To get involved, paint your avatar purple, show support for your fellow deviants, spread the word, and submit your artwork to the gallery below to honor Spirit Day!

Ik vind het heel mooi om te zien dat er tegenover al die pesters gelukkig nog zoveel lieve mensen staan. :D
Met veel liefs,
Merle