Even los van het feit dat ik geen eindeloze hoeveelheid vrije dagen hebt, geen eindeloze voorraad geld en dat het sowieso niet mijn fout was, vindt ik jou reactie uitblinken in een totaal gebrek aan empathie.Marica schreef: 16 aug 2019, 08:33
Dan blijft er maar 1 ding over. Nieuwe adoptiepapieren regelen met apostiliestempel. Jammer maar helaas, Ga als je die papieren hebt virtueel aan tafel met de gemeente Den Haag en dan zal het wel goed gaan. Succes.
Dit heeft echter niets met LGBT rechten te maken. ja er is een fout gemaakt 30 jaar geleden, je heb wel een NL paspoort eigenlijk op valse gronden verkregen. Zet dat eerst recht, de rest komt later.
In de zin van "ach lekker voor je, dit gaat je nu duizenden euro's kosten, en het zal je legale transitie met een half jaar tot een jaar verder vertragen."
En dit heeft er verder alles met LGBT rechten te maken. Stel je voor dat iemand tegen hetzelfde probleem aanloopt als ik (en er wonen nogal wat kinderen in Nederland die een migratieachtergrond hebben of zoals ik uit het buitenland zijn geadopteerd) - zou jij ook op dezelfde manier reageren wanneer persoon X voor een apostiliestempel even naar bijvoorbeeld Pakistan of Algerije moet terwijl ze al anderhalf jaar in het medische traject zitten? Als zo iemand zelfmoord pleegt of wordt opgeknoopt in het geboorteland omdat de adoptiemoeder of een gemeenteambtenaar een foutje had gemaakt, zou jij dan ook zo iets hebben van "jammer dan?"
Waarschijnlijk ontbreekt het je gewoon de cognitieve en empathische vaardigheden om de gevolgen in te zien wat een dergelijke strakke legalistische mentaliteit kan voortbrengen. Weet wel, wat er 75 jaar geleden hier gebeurde was ook volstrekt volgens de regels die op dat moment heersten.