ftm gezicht plastische chirurgie

Voor iedereen waarvan men bij geboorte dacht dat je een meisje was
Gebruikersavatar
Vethrvolnir
Berichten: 2347
Lid geworden op: 27 mei 2019, 20:07
Gender: Trans FtM
Voornaamwoorden: hij/hem

Re: ftm gezicht plastische chirurgie

Bericht door Vethrvolnir »

Diana Gabriels gevraagd of ze ook transgender mannen doen. Het lijkt echter of ze met transgenders uitsluitend transvrouwen bedoelen. ( erasure -_-)
:shock:
Gebruikersavatar
Annabel
Berichten: 476
Lid geworden op: 08 dec 2020, 23:52
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: zij/haar
Locatie: Den Haag

Re: ftm gezicht plastische chirurgie

Bericht door Annabel »

Behalve dat deze dame inderdaad blijkbaar niet helemaal begrijpt dat er ook transmannen zijn, raad ik je sowieso aan om ver weg te blijven van deze dame!
Dat is op het forum vaker besproken trouwens, maar ook bij een korte search op Internet kom je al snel uit bij slechte ervaringen inclusief media aandacht hierover!
Gebruikersavatar
Vethrvolnir
Berichten: 2347
Lid geworden op: 27 mei 2019, 20:07
Gender: Trans FtM
Voornaamwoorden: hij/hem

Re: ftm gezicht plastische chirurgie

Bericht door Vethrvolnir »

@Annabel ah! bedankt voor de info
:shock:
Gebruikersavatar
Vethrvolnir
Berichten: 2347
Lid geworden op: 27 mei 2019, 20:07
Gender: Trans FtM
Voornaamwoorden: hij/hem

Re: ftm gezicht plastische chirurgie

Bericht door Vethrvolnir »

Aangezichtschirurgie voor transmannen wordt volgens zilveren kruis inderdaad uit de basisverzekering vergoed als er sprake is van een passabiliteitsstoornis.
:shock:
Gebruikersavatar
Vethrvolnir
Berichten: 2347
Lid geworden op: 27 mei 2019, 20:07
Gender: Trans FtM
Voornaamwoorden: hij/hem

Re: ftm gezicht plastische chirurgie

Bericht door Vethrvolnir »

Vethrvolnir schreef: 11 jun 2021, 23:27 Na lange tijd weer een update. Een beetje nieuws over mijn fms ervaringen. Vandaag in Groningen geweest voor een update bij UMCG. De medisch technicus had een mooie 3d modellering gemaakt van de twee schedels , die van mij en die van mijn broer, ze op schaal gemaakt en ze over elkaar gelegd. Dat maakte heel mooi zichtbaar waar de verschillen zitten. Er waren verschillen die we verwachtten te zien omdat die seksueel dimorf zijn. Er waren ook verrassingen.

Wat opviel is dat de verschillen rond de oogkassen heel sterk waren. De onderste rand van de oogkas had ik wel een beetje verwacht maar niet in die mate. De onderste oogkas rand zou veel dikker moeten worden. Voorhoofd was als verwacht sterk verschillend. En verrassend genoeg in vergelijking daarmee verschilde de onderkaak relatief weinig. Een dikke benige rand aan de onderkant en een punt naar voren bij de kin zou erbij komen. Maar de onderkaak wordt relatief niet veel veranderd.

Lastig uit leggen in woorden. Het komt er op neer dat er een implantaat op het voorhoofd komt dat uitloopt tot op de neusrug en zijwaards tot de linker en rechter oogkasrand en aan de onder kant komen links en rechts een implantaat onder het oog . Dus een soort liggende acht vorm met een driehoek erop vorm. En een bescheiden implantaat voor kin / kaakrand.

Het team van umcg is echt fantastisch. Geweldig dat ze dit kunnen. Ze maken dit type implantaat voor het eerst voor dit doel. Erg gaaf om dit te kunnen zien en meemaken.

Nu komt er weer een nieuwe begroting.

De volgende afspraak wordt september.

De verzekering ondertussen heeft in mijn geval geoordeeld dat ik onvoldoende verminkt ben om vergoeding in aanmerking te komen. Maar voor anderen met dysforie door kenmerken van je gezicht: dat hoeft niet voor jou te gelden. En ook : er is veel aan te merken op de manier waarop mijn verzekeraar de beoordeling heeft aangepakt. het zou kunnen dat een rechtzaak gewonnen zou kunnen worden op die gronden. Ik persoonlijk kies niet voor een rechtszaak. om financiele redenen. ik kom niet in aanmerking voor een advocaat met toevoeging. maar dat hoeft niet voor jou te gelden. En het goede nieuws is dat deze optie, deze techniek en deze artsen , er zijn in Nederland.

Voor wie vroeg met testosteron begint is het waarschijnlijk niet nodig. Maar voor wie het wel nodig heeft : het is er. ( maar dus niet bij vumc )

Eerstvolgende fms stap
Komende 9 juli onderga ik een neuscorrectie bij Boerhaave kliniek. Mijn neus punt wordt omlaag gebracht en daarvoor wordt kraakbeen van mijn neus ? rug gebruikt. daardoor zal de neus minder naar voren uitsteken en meer omlaag wijzen. en wat langer lijken.

De wachttijd voor de operatie bij umcg is 150 dagen. Er zijn nog heel veel (door corona ) inhaaloperaties die eerst gedaan moeten worden voor veel mensen.
:shock:
Milan070
Berichten: 195
Lid geworden op: 18 jan 2015, 18:17
Gender: Trans FtM
Locatie: Den Haag

Re: ftm gezicht plastische chirurgie

Bericht door Milan070 »

Is dat bij Dr. Van der Weij?
Gebruikersavatar
Vethrvolnir
Berichten: 2347
Lid geworden op: 27 mei 2019, 20:07
Gender: Trans FtM
Voornaamwoorden: hij/hem

Re: ftm gezicht plastische chirurgie

Bericht door Vethrvolnir »

Nee bij Johan Jansma en Schepers. Van de MKA afdeling.
:shock:
Milan070
Berichten: 195
Lid geworden op: 18 jan 2015, 18:17
Gender: Trans FtM
Locatie: Den Haag

Re: ftm gezicht plastische chirurgie

Bericht door Milan070 »

Ik bedoelde eigenlijk de Boerhaave kliniek.
Gebruikersavatar
Vethrvolnir
Berichten: 2347
Lid geworden op: 27 mei 2019, 20:07
Gender: Trans FtM
Voornaamwoorden: hij/hem

Re: ftm gezicht plastische chirurgie

Bericht door Vethrvolnir »

ok.

Van der Eerden

wat is er met vd weij?
:shock: