Transgender man loses court battle to be registered as father (UK)

Nieuwsberichten
janine2363
Berichten: 1034
Lid geworden op: 30 jul 2016, 18:21
Gender: Vrouw
Locatie: Hasselt

Re: Transgender man loses court battle to be registered as father (UK)

Bericht door janine2363 »

LauraHeleneN schreef: 25 sep 2019, 20:58 Ik ben zelf trans ouder van een kind wat geboren is voordat ik "out" was.
Ik zie mijzelf niet als de vader, noch als de moeder. Ik zie mijzelf als de ouder.
Ik ben "Mevrouw Papa" :-) (en soms ook de "Commandanta" als ik serieus kijk als er iets mispeuterd wordt ;-) )

Mijn kinderen kenden mij als "Papa" en hun (biologische) moeder als "Mama" dat zijn onze "ere-titels" en da's wel goed zo.

Mijn vriendin vind dat lastiger als ik, dat zij een vriendin heeft die door haar kind als "Papa" aangesproken wordt. Zelf heeft
ze ook een kind uit een eerdere Lesbische relatie, en hoewel zij de biologische moeder is, is zij de "Mammie" en haar ex
"Mama" ook ere-titels, en dat vind ik dan weer lastig; "Maar jij bent toch de Mama ?" zeg ik dan ;-)
Anon20200101
Berichten: 1108
Lid geworden op: 23 jan 2019, 10:52
Gender: ———

Re: Transgender man loses court battle to be registered as father (UK)

Bericht door Anon20200101 »

De lading die er bij een ouder aan "vader" of "moeder" geplakt wordt, is een compleet andere dan het kind daaraan plakt.

Voor mijn zoon was ik "Papa" (of "Dad", op z'n Engels, toen z'n moeder was getrouwd en z'n stiefvader "Papa" werd; zodat we niet beiden omkeken (tot zijn frustratie deden we dit ook expres om een beetje te jennen) als hij "Papa" riep.
Sinds m'n coming out ben ik alleen nog maar met Laura aangesproken door hem; en vind ik ook prima. Het haalt voor ons beiden de 'transitie-lading' af van de woorden "Papa" en "Mama".
Hij wilde/kon me niet meer "Dad" noemen, en "Mama" of "Mom" zou voor hem waarschijnlijk net zo vreemd geklonken hebben als voor mij. En m'n ex vriendin is en blijft "Mama", en die titel hoef ik ook niet over te nemen, of ook deels te dragen.
Alice
Berichten: 1426
Lid geworden op: 07 sep 2012, 21:42
Gender: Vrouw
Locatie: omg. Delft

Re: Transgender man loses court battle to be registered as father (UK)

Bericht door Alice »

Een update ,

A TRANSGENDER man who has given birth, but does not want to be described as 'mother' on a birth certificate, is set to continue a legal battle.
Freddy McConnell, 32, who is originally from Deal, Kent in the United Kingdom, wants to be registered as ‘father’ or ‘parent’.
A judge ruled against him after a High Court trial in London, but lawyers have been given the go-ahead to take his case to the Court of Appeal.
Court officials say a judge has concluded, after analysing written submissions, that McConnell has an arguable case and can appeal.

https://tinyurl.com/y4x7aglr
Alice;
"Computer Says No"
Ik heb een buik, een onderbuik met gevoel en naar die luister ik.
Hielke
Berichten: 545
Lid geworden op: 10 mar 2019, 17:47
Gender: Genderqueer
Locatie: Gelderland

Re: Transgender man loses court battle to be registered as father (UK)

Bericht door Hielke »

Terzijde en mocht dat nog niet opgevallen zijn: het is dezelfde man als in de documentaire 'Seahorse: The Dad Who Gave Birth', die je een tijdje geleden tipte.
viewtopic.php?f=11&t=6944&p=158188&hili ... se#p158188
Sep 2019 Start Testosteron
Juni 2020 Mastectomie
Juni 2022 Colpectomie, Hysterectomie, Ovariectomie
Plaats reactie