Wachttijd de Vaart

Psychologen en procedures
Gebruikersavatar
San(ne)
Berichten: 337
Lid geworden op: 24 jun 2021, 12:17
Gender: Non-binair
Voornaamwoorden: Die/diens
Locatie: Utrecht

Re: Wachttijd de Vaart

Bericht door San(ne) »

Ik heb als het goed is volgende week woensdag ook mijn laatste gesprek.
Staat in Waddinxveen gepland. Nog geen adres gekregen alleen. Daarna alleen nog de psychiateronzin in Assen en de doorverwijzing voor mastectomie.

Ik hoop daarna eigenlijk helemaal nooit meer een afspraak te hebben. Heeft me vrij weinig gebracht. Was echt een verplicht nummertje.
Gebruikersavatar
EmilyFara
Berichten: 141
Lid geworden op: 10 sep 2021, 20:52
Gender: Trans MtF
Locatie: Breda

Re: Wachttijd de Vaart

Bericht door EmilyFara »

San(ne) schreef: 04 mei 2022, 16:44 [...]Was echt een verplicht nummertje.
Dat heb ik ze ook al gezegd toen ze vroegen wat ik wou tijdens mijn intake "Zo snel mogelijk hier vanaf zodat ik door kan met mijn leven". Hij zei ook "Wij zijn hier niet om te keuren of je wel trans bent". Gelijk terug gekomen met "Dat ben je wel, als dat niet hoefde was ik hier niet geweest.". Ik heb echt zo'n hekel aan psychologen, dus dat gaat leuk worden.
Time will tell... sooner or later... Time will tell...
SearchingLady
Berichten: 99
Lid geworden op: 12 okt 2021, 08:39
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: zij/haar

Re: Wachttijd de Vaart

Bericht door SearchingLady »

Ben het zeker met jullie eens. Geef mij maar informed consent en door. Kan zelf wel bepalen wat ik met mijn leven doe. Hopelijk gaat dit in de toekomst veranderen.
Gebruikersavatar
Verkaasd
Berichten: 277
Lid geworden op: 01 jan 2022, 21:16
Gender: Geen
Voornaamwoorden: Hen/hun
Locatie: Mn huis

Re: Wachttijd de Vaart

Bericht door Verkaasd »

EmilyFara schreef: 04 mei 2022, 17:02
San(ne) schreef: 04 mei 2022, 16:44 [...]Was echt een verplicht nummertje.
Dat heb ik ze ook al gezegd toen ze vroegen wat ik wou tijdens mijn intake "Zo snel mogelijk hier vanaf zodat ik door kan met mijn leven". Hij zei ook "Wij zijn hier niet om te keuren of je wel trans bent". Gelijk terug gekomen met "Dat ben je wel, als dat niet hoefde was ik hier niet geweest.". Ik heb echt zo'n hekel aan psychologen, dus dat gaat leuk worden.
Wat was de reactie van de psycholoog?
In mijn slechtste tijden eet ik twee volledige stokbroden op
Gebruikersavatar
EmilyFara
Berichten: 141
Lid geworden op: 10 sep 2021, 20:52
Gender: Trans MtF
Locatie: Breda

Re: Wachttijd de Vaart

Bericht door EmilyFara »

Verkaasd schreef: 04 mei 2022, 20:32
EmilyFara schreef: 04 mei 2022, 17:02
San(ne) schreef: 04 mei 2022, 16:44 [...]Was echt een verplicht nummertje.
[...] Hij zei ook "Wij zijn hier niet om te keuren of je wel trans bent". Gelijk terug gekomen met "Dat ben je wel, als dat niet hoefde was ik hier niet geweest."[...]
Wat was de reactie van de psycholoog?
Een weinig zeggende "Uh, ja, de zorgverzekeraar eist dat vinkje wel. Dus vertel iets over jezelf......."
Time will tell... sooner or later... Time will tell...
SearchingLady
Berichten: 99
Lid geworden op: 12 okt 2021, 08:39
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: zij/haar

Re: Wachttijd de Vaart

Bericht door SearchingLady »

EmilyFara schreef: 05 mei 2022, 10:55
Verkaasd schreef: 04 mei 2022, 20:32
EmilyFara schreef: 04 mei 2022, 17:02
[...] Hij zei ook "Wij zijn hier niet om te keuren of je wel trans bent". Gelijk terug gekomen met "Dat ben je wel, als dat niet hoefde was ik hier niet geweest."[...]
Wat was de reactie van de psycholoog?
Een weinig zeggende "Uh, ja, de zorgverzekeraar eist dat vinkje wel. Dus vertel iets over jezelf......."
Je bent eigenlijk met je zorgverzekeraar aan het praten. Die vergoeden dit allemaal en daarvoor hebben ze dan wel 1000 regeltjes die de psycholoog tot het vinkje moet volgen.
Gebruikersavatar
San(ne)
Berichten: 337
Lid geworden op: 24 jun 2021, 12:17
Gender: Non-binair
Voornaamwoorden: Die/diens
Locatie: Utrecht

Re: Wachttijd de Vaart

Bericht door San(ne) »

Ik kwam mijn psycholoog op een bevrijdingsfestival tegen vanmiddag. Dat telt zeker niet voor de zorgverzekeraar als laatste afspraak? :lol:
Gebruikersavatar
EmilyFara
Berichten: 141
Lid geworden op: 10 sep 2021, 20:52
Gender: Trans MtF
Locatie: Breda

Re: Wachttijd de Vaart

Bericht door EmilyFara »

Whoop whoop! Eerste gesprek volgende week maandag met Dhr. S.G. de Vos, Masterpsycholoog.
\o/
Time will tell... sooner or later... Time will tell...
Gebruikersavatar
San(ne)
Berichten: 337
Lid geworden op: 24 jun 2021, 12:17
Gender: Non-binair
Voornaamwoorden: Die/diens
Locatie: Utrecht

Re: Wachttijd de Vaart

Bericht door San(ne) »

EmilyFara schreef: 12 mei 2022, 15:53 Whoop whoop! Eerste gesprek volgende week maandag met Dhr. S.G. de Vos, Masterpsycholoog.
\o/
Haha, ja hij is sinds gisteren klaar met mij ;)

De psychiater die na 9 gesprekken met de psycholoog nog even moet checken of ik écht niet helemaal gestoord ben omdat ik een mastectomie wil zit lekker vol. 14 juni pas de afspraak helaas. Daarna doet deze persoon nog een aantal weken over het maken van een verslag en dáárna de doorverwijzing voor de mastectomie (mits ik niet gek verklaard word natuurlijk :shifty: )
Gebruikersavatar
EmilyFara
Berichten: 141
Lid geworden op: 10 sep 2021, 20:52
Gender: Trans MtF
Locatie: Breda

Re: Wachttijd de Vaart

Bericht door EmilyFara »

San(ne) schreef: 12 mei 2022, 18:11
EmilyFara schreef: 12 mei 2022, 15:53 Whoop whoop! Eerste gesprek volgende week maandag met Dhr. S.G. de Vos, Masterpsycholoog.
\o/
Haha, ja hij is sinds gisteren klaar met mij ;)

De psychiater die na 9 gesprekken met de psycholoog nog even moet checken of ik écht niet helemaal gestoord ben omdat ik een mastectomie wil zit lekker vol. 14 juni pas de afspraak helaas. Daarna doet deze persoon nog een aantal weken over het maken van een verslag en dáárna de doorverwijzing voor de mastectomie (mits ik niet gek verklaard word natuurlijk :shifty: )
Oef, lekker dan. Ik heb hem geprobeerd te googlen, maar kan niets vinden.
Hoop dat je niet voor gek verklaard word :hbeat:
Time will tell... sooner or later... Time will tell...