Wachttijd de Vaart

Psychologen en procedures
SearchingLady
Berichten: 99
Lid geworden op: 12 okt 2021, 08:39
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: zij/haar

Re: Wachttijd de Vaart

Bericht door SearchingLady »

San(ne) schreef: 12 mei 2022, 18:11
EmilyFara schreef: 12 mei 2022, 15:53 Whoop whoop! Eerste gesprek volgende week maandag met Dhr. S.G. de Vos, Masterpsycholoog.
\o/
Haha, ja hij is sinds gisteren klaar met mij ;)

De psychiater die na 9 gesprekken met de psycholoog nog even moet checken of ik écht niet helemaal gestoord ben omdat ik een mastectomie wil zit lekker vol. 14 juni pas de afspraak helaas. Daarna doet deze persoon nog een aantal weken over het maken van een verslag en dáárna de doorverwijzing voor de mastectomie (mits ik niet gek verklaard word natuurlijk :shifty: )
Ik kreeg ook het telefoontje vandaag. Eerste optie was 21 juni. Ruim 1,5 maand na mijn laatste gesprek. Erg jammer dat het allemaal zo opstroopt. Moet nadat alles is afgerond nog 2 maanden de wachtlijst op in Rotterdam voor HRT. Dit alles gaat nog wel 3 of 4 maanden duren.
SearchingLady
Berichten: 99
Lid geworden op: 12 okt 2021, 08:39
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: zij/haar

Re: Wachttijd de Vaart

Bericht door SearchingLady »

EmilyFara schreef: 12 mei 2022, 15:53 Whoop whoop! Eerste gesprek volgende week maandag met Dhr. S.G. de Vos, Masterpsycholoog.
\o/
Succes met je gesprekken! Je hebt in ieder geval een beetje een idee qua doorlooptijd met al deze recente berichten. Tenzij Bas nog op vakantie gaat binnenkort.
Gebruikersavatar
EmilyFara
Berichten: 141
Lid geworden op: 10 sep 2021, 20:52
Gender: Trans MtF
Locatie: Breda

Re: Wachttijd de Vaart

Bericht door EmilyFara »

SearchingLady schreef: 12 mei 2022, 19:53
EmilyFara schreef: 12 mei 2022, 15:53 Whoop whoop! Eerste gesprek volgende week maandag met Dhr. S.G. de Vos, Masterpsycholoog.
\o/
Succes met je gesprekken! Je hebt in ieder geval een beetje een idee qua doorlooptijd met al deze recente berichten. Tenzij Bas nog op vakantie gaat binnenkort.
Ik neem aan van wel eigenlijk. Maar het maakt me niet ZO veel uit. Naast me staat een mooie fles Oestrogel een een klein flesje Synarel. Ik kom er wel door.
Time will tell... sooner or later... Time will tell...
Gebruikersavatar
SandraS
Berichten: 26
Lid geworden op: 11 mei 2022, 21:01
Gender: Trans MtF
Locatie: Twente

Re: Wachttijd de Vaart

Bericht door SandraS »

Ik kan na 17 weken terecht bij Mw. J. Verduin, Masterpsycholoog in Zwolle.
Do one thing every day that scares you! —Mary Schmich
  • 2021-05-29 - Mijn ei gebarsten
  • 2022-01-12 - Ingeschreven bij De Vaart
  • 2022-05-19 - Intake De Vaart Zwolle
  • 2022-10-10 - Start behandeling De Vaart (Almere)
Gebruikersavatar
EmilyFara
Berichten: 141
Lid geworden op: 10 sep 2021, 20:52
Gender: Trans MtF
Locatie: Breda

Re: Wachttijd de Vaart

Bericht door EmilyFara »

Gisteren mijn eerste gesprek gehad met B de Vos. Die had ik ook bij mijn intake. De locatie Waddinxveen is nog niet open en nog niet volledig rond dus het is nog niet bekend waar dat precies gaat zijn. Ik heb mijn levensverhaal moeten schrijven, en dat had ik al gedaan als onderdeel van mijn eigen 'proces' van acceptatie. Dus gelijk opgestuurd. Afspraken gaan eens in de 2 weken zijn en we gaan alleen diagnostiek doen zoals gedicteerd door de zorgverzekeraars. Zodat we niet meer gezeur gaan krijgen. Er is geen vraag of, maar hoe. Zo best een goed gevoel over.
Time will tell... sooner or later... Time will tell...
Fleurvdberg
Berichten: 4
Lid geworden op: 13 sep 2021, 21:21
Gender: Trans MtF
Voornaamwoorden: zij/haar

Re: Wachttijd de Vaart

Bericht door Fleurvdberg »

Ik heb na dit alles gelezen te hebben net naar De Vaart gebeld. Ik sta sinds 9 februari op de wachtlijst (wat nu 14 weken terug is als ik het goed heb). Blijkbaar hadden ze mij 2 mei geprobeerd te bellen voor een intake, maar hier wist ik niks vanaf.
Ik kan nu 9 juni terecht voor m'n intake waar ik heel blij mee ben! 11 juni ga ik namelijk weer aan boord aangezien ik op cruiseschepen werk.

Ik hoop dat ik dan, als ik weer terug ben in oktober/ november aan m'n diagnostische fase te kunnen beginnen, volgens de receptioniste kan dit dan in Waddinxveen. Kan iemand mij vertellen hoelang de diagnostiek normaal gesproken duurt? Ik snap dat dit wisselend is aan de hand van de situatie maar het gaat meer om een indicatie. Normaal ben ik maar twee maanden thuis tussen de periodes dat ik weg ben, maar zodra ik aan de hormonen kan beginnen wil ik voor langere tijd thuis blijven.
SearchingLady
Berichten: 99
Lid geworden op: 12 okt 2021, 08:39
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: zij/haar

Re: Wachttijd de Vaart

Bericht door SearchingLady »

Fleurvdberg schreef: 17 mei 2022, 15:58 Ik heb na dit alles gelezen te hebben net naar De Vaart gebeld. Ik sta sinds 9 februari op de wachtlijst (wat nu 14 weken terug is als ik het goed heb). Blijkbaar hadden ze mij 2 mei geprobeerd te bellen voor een intake, maar hier wist ik niks vanaf.
Ik kan nu 9 juni terecht voor m'n intake waar ik heel blij mee ben! 11 juni ga ik namelijk weer aan boord aangezien ik op cruiseschepen werk.

Ik hoop dat ik dan, als ik weer terug ben in oktober/ november aan m'n diagnostische fase te kunnen beginnen, volgens de receptioniste kan dit dan in Waddinxveen. Kan iemand mij vertellen hoelang de diagnostiek normaal gesproken duurt? Ik snap dat dit wisselend is aan de hand van de situatie maar het gaat meer om een indicatie. Normaal ben ik maar twee maanden thuis tussen de periodes dat ik weg ben, maar zodra ik aan de hormonen kan beginnen wil ik voor langere tijd thuis blijven.
Zoals ik het begrepen heb is ongeveer 8 sessies het kortste wat kan om alles af te vinken op dit moment. De duur is dan weer afhankelijk van hoe vaak je de sessies hebt. Ik hoor soms wekelijks maar ook wel om de week. Daarna zit er dan ongeveer een maand tussen voor je bij de psychiater terecht kan op dit moment.
Gebruikersavatar
San(ne)
Berichten: 337
Lid geworden op: 24 jun 2021, 12:17
Gender: Non-binair
Voornaamwoorden: Die/diens
Locatie: Utrecht

Re: Wachttijd de Vaart

Bericht door San(ne) »

Fleurvdberg schreef: 17 mei 2022, 15:58 Ik heb na dit alles gelezen te hebben net naar De Vaart gebeld. Ik sta sinds 9 februari op de wachtlijst (wat nu 14 weken terug is als ik het goed heb). Blijkbaar hadden ze mij 2 mei geprobeerd te bellen voor een intake, maar hier wist ik niks vanaf.
Ik kan nu 9 juni terecht voor m'n intake waar ik heel blij mee ben! 11 juni ga ik namelijk weer aan boord aangezien ik op cruiseschepen werk.

Ik hoop dat ik dan, als ik weer terug ben in oktober/ november aan m'n diagnostische fase te kunnen beginnen, volgens de receptioniste kan dit dan in Waddinxveen. Kan iemand mij vertellen hoelang de diagnostiek normaal gesproken duurt? Ik snap dat dit wisselend is aan de hand van de situatie maar het gaat meer om een indicatie. Normaal ben ik maar twee maanden thuis tussen de periodes dat ik weg ben, maar zodra ik aan de hormonen kan beginnen wil ik voor langere tijd thuis blijven.
Inderdaad een stuk of 8 sessies. Ik had elke week een afspraak, met uitzondering van 1 keer. Dus in elk geval duurt het 2 maanden, maar waarschijnlijk iets langer, aangezien er soms wel eens een week tussen zit.
Gebruikersavatar
Marije
Berichten: 1354
Lid geworden op: 22 okt 2021, 21:10
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: Zij/Haar
Locatie: --

Re: Wachttijd de Vaart

Bericht door Marije »

Nee hoor. Drie kan ook. Ik heb drie sessies gehad. Dan krijg je in elke sessie vragen waarmee ze controleren wat je in de andere sessies hebt gezegd.
:hbeat: vrouw :hbeat: mama :hbeat: dochter :hbeat: zus :hbeat: gelukkig :hbeat:
Gebruikersavatar
Geke76
Berichten: 543
Lid geworden op: 02 nov 2021, 20:20
Gender: Trans MtF
Voornaamwoorden: Zij/haar
Locatie: Zuid-Holland

Re: Wachttijd de Vaart

Bericht door Geke76 »

Ik heb het in 7 sessies doorlopen, ik begreep dat dit tegenwoordig het minimum is (uitzonderingen) daar gelaten, hè @Marije . ;)

Gr. Geke
Als trans wordt je niet iemand anders, je stopt met het zijn van iemand anders. :hbeat: