wachttijd VU

Psychologen en procedures
Lise
Berichten: 629
Lid geworden op: 23 dec 2013, 00:25
Gender: Onzeker
Locatie: Utrecht

Re: wachttijd VU

Bericht door Lise »

eew schreef: 06 sep 2021, 14:17 Dat wijst dan toch ook op een tekort aan psygologen. Als het alleen in de intakes zat zou dat stuk niet vastlopen.
Ergens heel diep verstopt in een oude Instagram Q&A in het voorjaar (flink wat doorscrollen) wordt één korte melding gemaakt van een personeelsprobleem. De laatste maanden (nu niet meer) heeft er een vacature online gestaan voor een genderpsycholoog, of meerdere genderpsychologen, dat was niet helemaal duidelijk. Uit de erg vage formulering onder het Coronavirus-kopje kan je, als je goed je best doet, ook opmaken dat ze vrijwel gestopt zijn met intakes door endocrinologen omdat er daarna geen psychologen meer zijn om het traject mee te beginnen. Annabel postte eerder al dat zij op de Genderpoli gehoord had dat er tot september weinig zou gebeuren. Het telt allemaal wel op tot iets van een beeld.

Dus, misschien, misschien, kennelijk zijn de vacatures ingevuld, dat het vanaf nu weer wat beter gaat. Dat er nieuwe psychologen aangenomen zijn, die de afgelopen maand zijn ingewerkt en nu vol goede moed aan de slag gaan.

Maar kom op nou, COMMUNICEER IETS. Dit is geen spelletje, alsmaar zeggen hoe erg je die wachtlijsten vindt, maar dan zelf NIETS communiceren over je eigen problemen, geen enkel perspectief geven, geen enkele toelichting geven over waarom je een half jaar lang vrijwel nul intakes doet, het is in de basis zo verschrikkelijk onbegrijpelijk. Hoe kan je nou van wachtenden begrip en geduld verwachten als je zelf NIETS zegt over wat er in godsnaam aan de hand is.

Anyway, ik laat het me weer te veel raken merk ik, einde rant.
Brownie
Berichten: 208
Lid geworden op: 25 aug 2020, 16:38
Gender: Geen

Re: wachttijd VU

Bericht door Brownie »

klopt eew. de intakes worden ook gedaan door basisartsen (ANIOS, onderzoekers), die zijn er genoeg :)
Gebruikersavatar
Annabel
Berichten: 475
Lid geworden op: 08 dec 2020, 23:52
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: zij/haar
Locatie: Den Haag

Re: wachttijd VU

Bericht door Annabel »

Document Oktober 2021 staat online:
https://www.vumc.nl/web/file?uuid=c04a8 ... ion=inline

Verwijzingen van mei 2019 worden momenteel ingepland voor over 3 maanden
en
Interne verwijzingen van maart 2021 worden momenteel ingepland voor over 2-3 maanden (26 weken)

Dit is woord voor woord precies hetzelfde als vorige maand! Het lijkt bijna wel op een patiëntenstop nu zo?
Frederieke
Berichten: 830
Lid geworden op: 15 feb 2021, 12:45
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: zij/haar
Locatie: Drenthe

Re: wachttijd VU

Bericht door Frederieke »

Zou je bijna denken. Of in die maand zijn meer mensen aangemeld dan ze afgelopen maand hebben kunnen inplannen.
Droevig, in alle gevallen.
Gebruikersavatar
Annabel
Berichten: 475
Lid geworden op: 08 dec 2020, 23:52
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: zij/haar
Locatie: Den Haag

Re: wachttijd VU

Bericht door Annabel »

Ik vraag mij idd wel af of dat in de periode vanaf maart 2019 er extra aanmeldingen zijn geweest, mogelijk omdat de wachtlijsten van Stepwork indertijd ook aan het vastlopen waren... maar goed dit is het trieste beeld van dit jaar so far:
jan 2021 - mrt 2019
feb 2021 - apr 2019
mrt 2021 - apr 2019
apr 2021 - apr 2019
mei 2021 - apr 2019
jun 2021 - mei 2019
jul 2021 - mei 2019
aug 2021 - mei 2019
sep 2021 - mei 2019
okt 2021 - mei 2019
Lise
Berichten: 629
Lid geworden op: 23 dec 2013, 00:25
Gender: Onzeker
Locatie: Utrecht

Re: wachttijd VU

Bericht door Lise »

Ze hebben een week geleden weer eens een Instagram Q&A gedaan (nu nog na te lezen). Op vragen over wat er aan de hand is beloofden ze "binnenkort" met "meer informatie" te komen. Maar ze zijn vrijwel gestopt met intakes, dat is wel duidelijk.
Gebruikersavatar
AnneCeleste
Berichten: 339
Lid geworden op: 16 okt 2017, 12:50
Gender: Trans MtF
Voornaamwoorden: zij/haar
Locatie: Utrecht

Re: wachttijd VU

Bericht door AnneCeleste »

Sodeju, dus er komen alleen al door aanmeldingen in 2019 elke maand 3-4 maanden wachten bij. Wacht maar tot ze bij september 2021 aankomen dan (in 2025?!), het zou zo maar kunnen dat er elke maand een half jaar bij gaat als er niks verandert.
Frederieke
Berichten: 830
Lid geworden op: 15 feb 2021, 12:45
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: zij/haar
Locatie: Drenthe

Re: wachttijd VU

Bericht door Frederieke »

Lise schreef: 01 okt 2021, 12:09 Ze hebben een week geleden weer eens een Instagram Q&A gedaan (nu nog na te lezen). Op vragen over wat er aan de hand is beloofden ze "binnenkort" met "meer informatie" te komen. Maar ze zijn vrijwel gestopt met intakes, dat is wel duidelijk.
Kun je aangeven waar deze is na te lezen? Ben geen 'insta'-er, namelijk.
Anon20230219
Berichten: 2557
Lid geworden op: 16 sep 2016, 20:40
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: zij/haar

Re: wachttijd VU

Bericht door Anon20230219 »

Verklaart waarom mijn echtgenote nog steeds niks gehoord heeft van het VU.
Aanmelding 17 juni 2019.
Lise
Berichten: 629
Lid geworden op: 23 dec 2013, 00:25
Gender: Onzeker
Locatie: Utrecht

Re: wachttijd VU

Bericht door Lise »

Frederieke schreef: 01 okt 2021, 15:06 Kun je aangeven waar deze is na te lezen? Ben geen 'insta'-er, namelijk.
Het is niet te lezen als je geen account hebt. Had ik zelf ook niet trouwens, maar hiervoor maar eentje aangemaakt.