Behandeling n.a.v. methode Dr. William Powers

Voor iedereen waarvan men bij geboorte dacht dat je een jongetje was
Gebruikersavatar
AnneCeleste
Berichten: 339
Lid geworden op: 16 okt 2017, 12:50
Gender: Trans MtF
Voornaamwoorden: zij/haar
Locatie: Utrecht

Re: Behandeling n.a.v. methode Dr. William Powers

Bericht door AnneCeleste »

Nou ja, mijn lichaam doet er iets anders mee dan die van jou. Die van mij zet het grotendeels om in estron, waar je niks aan hebt. Mijn E2 waarde is daardoor ook veel lager dan je zou verwachten voor 6 mg, en de estradiol die er is wordt overheerst door de enorme hoeveelheid estron.
Resultaat: mijn lichaam ziet er nog exact hetzelfde uit als voor mijn transitie, maar dan met AAA cup boobies.

Dit is dus ook een voorbeeld waarom het 'one size fits all' idee van het Nederlandse HRT protocol nergens op slaat. Mijn endo zou ook alles prima vinden, maar dat is het dus absoluut niet!
Anon20210626
Berichten: 2285
Lid geworden op: 02 jul 2013, 16:51
Gender: ———

Re: Behandeling n.a.v. methode Dr. William Powers

Bericht door Anon20210626 »

Als ik jouw redenatie doortrek gaat het voor jou dus niets uitmaken , Je gaat dan meer en meer estro slikken of spuiten of wat dan ook , met alle gevolgen van dien voor de rest van je organen en je spiegel zal niet navenant stijgen . Waarom doe je het dan?

Oh nee je leest dit niet want ik ben een persoon op je Vijand lijst .
Overigens ben ik van mening dat Carthago moet worden verwoest.
Gebruikersavatar
Amber moon
Berichten: 32
Lid geworden op: 01 feb 2020, 11:00
Gender: Trans MtF

Re: Behandeling n.a.v. methode Dr. William Powers

Bericht door Amber moon »

Renée schreef: 18 apr 2020, 10:58 Als ik jouw redenatie doortrek gaat het voor jou dus niets uitmaken , Je gaat dan meer en meer estro slikken of spuiten of wat dan ook , met alle gevolgen van dien voor de rest van je organen en je spiegel zal niet navenant stijgen . Waarom doe je het dan?

Oh nee je leest dit niet want ik ben een persoon op je Vijand lijst .
that's not how this works...

ik probeer:
estradiol uit pillen komt via je spijsvertering eerst in de lever terecht, voordat het in je bloedbaan verspreid wordt (first-pass metabolisme). In de lever vindt een omzetting plaats van estradiol (E2) naar estrone (E1), in meer of minder mate, afhankelijk van persoon tot persoon. Estrone is ook een oestrogeen, maar minder 'krachtig'.
Andere methoden van toediening, zoals gel, pleisters of injecties, zorgen ervoor dat de E2 rechtstreeks in je bloed komt, en pas later doorheen de lever. Logischerwijze zorgen deze toepassingen dan ook voor hogere E2 waarden én beschikbaarheid thv de weefsels.

Mensen waarbij E2 in hogere mate wordt omgezet naar E1 (sterkere enzymatische werking in de lever) hebben dus wel degelijk voordeel bij andere toedieningsmethoden dan pillen.

geen dank
Anon20210626
Berichten: 2285
Lid geworden op: 02 jul 2013, 16:51
Gender: ———

Re: Behandeling n.a.v. methode Dr. William Powers

Bericht door Anon20210626 »

Dan zou dus een normale dosering in de vorm van pleisters of gel ook al het juiste effect moeten hebben. Pleisters is wat velen hier voorgeschreven krijgen , gel of spray zijn ook mooie mogelijkheden .

Maar waarom altijd maar dat waanidee dat meer altijd beter is ?
De nieren en de lever moeten alle extra medicaties er maar uithalen .
I
Waarom dan injecties met alle nadelen vandien ? De terughoudendheid heeft echt wel een reden

geen dank , is goed hoor . waarvoor zou dat moeten zijn ?
Overigens ben ik van mening dat Carthago moet worden verwoest.
Gebruikersavatar
Amber moon
Berichten: 32
Lid geworden op: 01 feb 2020, 11:00
Gender: Trans MtF

Re: Behandeling n.a.v. methode Dr. William Powers

Bericht door Amber moon »

Renée schreef: 18 apr 2020, 12:47 Dan zou dus een normale dosering in de vorm van pleisters of gel ook al het juiste effect moeten hebben. Pleisters is wat velen hier voorgeschreven krijgen , gel of spray zijn ook mooie mogelijkheden .

Maar waarom altijd maar dat waanidee dat meer altijd beter is ?
De nieren en de lever moeten alle extra medicaties er maar uithalen .
I
Waarom dan injecties met alle nadelen vandien ? De terughoudendheid heeft echt wel een reden

geen dank , is goed hoor . waarvoor zou dat moeten zijn ?
er wordt hier nergens beweerd dat meer = beter. Enkel dat standaardprotocollen niet voor iedereen werken, en andere toedieningsmethoden hun nut kunnen hebben.

Welke nadelen zijn er verbonden aan injecties?
Transmasc personen krijgen standaard injecties.
Anon20210626
Berichten: 2285
Lid geworden op: 02 jul 2013, 16:51
Gender: ———

Re: Behandeling n.a.v. methode Dr. William Powers

Bericht door Anon20210626 »

Flatten the curve om maar een actueel onderwerp aan te snijden , injecties geven veel hogere waardes vlak na een injectie en veel lager vlak voor een volgende als welke toedingsmethode dan ook

Dat zijn de nadelen en de redenen waarom er zo terughoudend met injecties wordt omgesprongen . En daarom is het dus bijna niet te verkrijgen .

Maar het is jullie lichaam dus van mijn part spuit je motorolie .

Behalve de filmpjes van saint Powers , is er ook nog iets van onderzoek te vinden ?
Overigens ben ik van mening dat Carthago moet worden verwoest.
Gebruikersavatar
Anna83113
Berichten: 37
Lid geworden op: 09 mar 2020, 00:01
Gender: Trans MtF
Voornaamwoorden: zij/haar
Locatie: Middelburg

Re: Behandeling n.a.v. methode Dr. William Powers

Bericht door Anna83113 »

Zijn injecties in Nederland of binnen Europa überhaupt wel te krijgen bij een normale apotheek? Ben hier eigenlijk ook wel in geïnteresseerd. Mijn endocrinoloog was enkel bekend met preparaten in de vorm van een pil, gel of pleister.
Anon20210626
Berichten: 2285
Lid geworden op: 02 jul 2013, 16:51
Gender: ———

Re: Behandeling n.a.v. methode Dr. William Powers

Bericht door Anon20210626 »

transmasc ........
en
standaard injecties ?????????


ik denk dat de gemiddelde trans man hier daar heel anders over denkt

Het is een mogelijkheid maar met dezelfde nadelen als eerder genoemd
Overigens ben ik van mening dat Carthago moet worden verwoest.
Gebruikersavatar
Amber moon
Berichten: 32
Lid geworden op: 01 feb 2020, 11:00
Gender: Trans MtF

Re: Behandeling n.a.v. methode Dr. William Powers

Bericht door Amber moon »

Renée schreef: 18 apr 2020, 21:58 transmasc ........
en
standaard injecties ?????????


ik denk dat de gemiddelde trans man hier daar heel anders over denkt

Het is een mogelijkheid maar met dezelfde nadelen als eerder genoemd
hier in België krijgen trans mannen en non-binary afab standaard injecties T, ik wist niet dat in NL ook androgel gebruikt werd, excuses.

waarom altijd zo vijandig tegen injecties? de ene voelt zich goed bij pillen, de andere bij pleisters, de andere bij injecties, laat dat toch zijn!?
Anon20210626
Berichten: 2285
Lid geworden op: 02 jul 2013, 16:51
Gender: ———

Re: Behandeling n.a.v. methode Dr. William Powers

Bericht door Anon20210626 »

Gewoon , vanwege de nadelen van de hoge schommelingen. Velen zijn zelfs al bang om een dagdosering tabletjes in een keer te nemen en nu ga je dat nog veel extremer doen . Er zijn dus periodes dat je veel te hoog zit ( de periode na de injectie) en dat je dus ook te laag zit , ( voor de injectie ) .

Er zijn heel weinig artsen die dit voorschrijven , ik denk dat dat heel terecht is en het is alleen nog in Tjechië te verkrijgen. Uiteraard met een specifiek recept .


Als je het anders doet ,succes want dan heb je geen idee wat je spuit maar dat is niet mijn probleem.

Een mooi doseersysteem was het gebruik van implantaten maar dat was veel te duur .

Ik hoop toch echt niet dat afab non binairy's STANDAARD T injecties geven . Testo kan meer kapot maken dan je lief is.
Hormonen zijn niet non binair
Overigens ben ik van mening dat Carthago moet worden verwoest.