Toilet bezoek

"Transgerelateerde" issues in werk, studie, uitgaan, en zo voort
Gebruikersavatar
jessica
Berichten: 54
Lid geworden op: 01 aug 2012, 19:38
Gender: Trans MtF

Toilet bezoek

Bericht door jessica »

Deze week ging ik naar een openbaar tiolet en had mannenkleding tijdens mijn werk aan. een jeans en een trui met een jas erover. Toet ik uit het toilet kwam en mijn handen ging wassen kwam er een man binnen. Hij zei direct, ben ilk hier goed. ik zei ja hoor. Vervolgens liep hij naar buiten en weer naar binnen waarop ik zei dat hij goed zat.

Hij vertelde dat hij wel vaker het dames toilet was ingelopen zonder dat hij er erg in had. Maarja, hij zat op het juiste toilet. En dat doet mij strerk twijfelen of ik wel de juiste toilet inloop. Tot op heden houd ik mij aan de strikte ongeschreven regels die er gelden voor toilet gebruik en loop dus het heren toilet in als ik aan het werk ben.

Ik voelde mij op dat moment zo ongemakkelijk.

heeft iemad ook wel eens zo iets meegemaakt? en hoe ga jij er mee om?
Soms ben ik in travestie, dan kleed ik me als man.
Harro
Berichten: 423
Lid geworden op: 29 aug 2012, 22:19
Gender: Trans FtM
Locatie: Zuid Holland

Re: Toilet bezoek

Bericht door Harro »

Lijkt er een beetje op al is het andersom. Op mijn werk is hhet geen probleem omdat de toiletten niet echt gescheiden zijn. Gewoon 2 deuren naast elkaar in een afgesloten ruimte, en er wordt wel vaker gewisseld. Wel makkelijk dus.

Een tijdje terug was ik echter met collega's in een restaurant, liep et 2 vrouwelijke collega's het damestoilet in. Tja ben nog naar bijna niemand uit de kast en op mijn werk al helemaal dus had niet veel keuze.
Vervolgens kreeg ik bij het handenwassen wel heel vreemde blikken van andere dames en toen voelde ik me ook inderdaad wel ongemakkelijk. Ik herken je gevoel dus wel.

Misschien begrijp ik je niet helemaal goed hoor, maar voelde het niet een beetje goed voor je dat hij blijkbaar toch jou als vrouw zag? ondanks de kleding?

Wat ik in die situatie deed was gewoon net doen of er niets aan de hand is, mensen niet al te veel aankijken en gewoon doorlopen. Ik realiseer me dat dit wegloopgedrag is, maar het is voor mij ook nog even wennen ;)
Ik weet natuurlijk niet over welke situaties je het precies hebt (wat je werk is, of je daar bekenden ziet etc)
Wellicht kan je ook gewoon proberen om toch af en toe het damestoilet te gebuiken, gewoon om te ervaren of dit minder ongemakkelijk voelt voor jou
Jasper
Berichten: 196
Lid geworden op: 28 sep 2012, 19:48
Gender: Man
Locatie: Borger

Re: Toilet bezoek

Bericht door Jasper »

Herkenbaar! Bij mij heeft het probleem zich vanzelf opgelost. Toen ik in een restaurant naar de wc ging, wist ik niet wat ik moest doen. Toen wees de toiletjuffrouw mij het herentoilet. Sindsdien ga ik altijd naar het herentoilet. Daarbij moet ik wel opmerken dat ik er altijd al als een jongen uitzag, ook al toen ik nog lang niet was begonnen met het hele proces. Werd sowieso vaak met hij aangesproken.
wat de moeite waard is is de moeite waard
Gebruikersavatar
hX2eDVx3
Berichten: 345
Lid geworden op: 25 mar 2012, 13:34
Gender: Man

Re: Toilet bezoek

Bericht door hX2eDVx3 »

Ik ging vroeger (in fail boymode) altijd naar het invalidentoilet, daar stond tenminste geen mannetje of vrouwtje op. Sinds ik volledig om ben ga ik gewoon naar het damestoilet, ik heb - tot nu toe - niks raars meegemaakt.

Ik heb vroeger inderdaad weleens meegemaakt dat als ik op het herentoilet was dat de heren zich afvroegen of ze wel goed zaten. Good times, maar zo awkward :p
Jake
Berichten: 407
Lid geworden op: 13 sep 2012, 23:55
Gender: Trans FtM
Locatie: Drenthe

Re: Toilet bezoek

Bericht door Jake »

Ik werd jaren vreemd aangekeken als ik het vrouwentoilet binnenstap, dus vermijd ik het zoveel ik kan en hou er rekening mee door niet veel te drinken. De laatste keer dat ik naar een openbaar toilet ging was op het station Groningen en ik werd daar door zo'n toiletjuffrouw naar het herentoilet gestuurd. Als ik echt naar de wc moet kies ik dat dus. Zelf wil ik dat sowieso liever, en blijkbaar zien andere mensen me ook vaker aan voor jongen. Mocht het dan toch ongemakkelijk zijn dan is dat maar zo, gewoon doen wat je moet doen en weer naar buiten.
Gebruikersavatar
Jeste
Berichten: 1268
Lid geworden op: 06 apr 2012, 03:38
Gender: Non-binair
Voornaamwoorden: Jeste
Locatie: Amsterdam

Re: Toilet bezoek

Bericht door Jeste »

Tsja dat dames- en herentoilet... Zo vervelend dat die scheiding er is. Omdat ik het van van jongs af aan gewend ben ga ik vaak toch maar vaak naar de heren. En dan maar hopen dat ik meteen een afgesloten toilethokje binnen kan. Anders sta ik te wachten terwijl die mannen in de pisbakken staan te plassen.
Afgelopen avond in de kroeg heb ik het wel gewoon gedaan; op het vrouwentoilet gezeten, maar het was daar niet zo druk én het kan eigenlijk niet anders, want de deur van de afgesloten toiletruimte van de mannen-wc kan niet dicht.
Maar het is voor mij als niet-man en niet-vrouw heel lastig met naar de WC gaan. Waar moet ik naartoe? Zowel op het dames- en herentoilet heb ik wel te horen gekregen dat ik fout zat. Was er maar gewoon geen onderscheid.
"Gendervrij" vind ik eigenlijk mooier dan "Non-binair", want "Gendervrij" zegt namelijk wat het wel is, in plaats van niet.
Gebruikersavatar
Figó
Berichten: 199
Lid geworden op: 08 jul 2012, 02:45
Gender: Trans FtM

Re: Toilet bezoek

Bericht door Figó »

Ik heb dit probleem ook altijd! Gister nog! Ik liep het vrouwentoilet in en toen ik mn handen stond te wassen kwam er een vrouw binnen en ze zei in zichzelf 'oh dit is toch de damestoilet of niet....' Het was niet naar mij bedoeld gelukkig. Vrouwen kijken me ook altijd verschrikt aan als ik naar hun toilet ga.
Wat Henrico daar denk ik ook wel eens aan. Ze zien me ook echt aan voor man dus eigenlijk is het ergens ook wel leuk. Als ik staand kon plassen zou ik ook naar de mannenwc gaan maar dat kan ik helaas niet. Het is ook zo stom om altijd in zo'n hokje te gaan. Ik kom er vaak niet uit. Meestal loop ik naar het vrouwentoilet en hoop ik dat niemand me ziet en ben ik zo snel mogelijk weer weg!
Mijn weblog over mijn gedachten en gebeurtenissen:
http://www.gender-idee.nl
Gebruikersavatar
leonie
Berichten: 133
Lid geworden op: 15 apr 2012, 11:49
Gender: Trans MtF
Locatie: 81170 - le riols - regio Languedoc-Roussillon, Midi-Pyreneeën - frankrijk ( post - op )

Re: Toilet bezoek

Bericht door leonie »

Ik leef nu meer dan 2 jaar full-time als vrouw en heb nog nooit enig probleem gehad betreffende heren en dames toiletten .
ik voel en ben vrouw en ga uiteraard naar een dames toilet .

Ik denk dat men raar zou opkijken mocht ik nog naar een herentoilet gaan

Diegene die ooit daar een punt zouden van maken , wil ik steeds een deel van men borsten laten zien , zal de twijfel snel weg zijn , denk ik , maar heb dit nog nooit voorgehad , en als ik dan uit het toilet kom en er staan nog enkele dames zich mooi te maken , ga ik er natuurlijk bij staan .
Het leven begint op het moment waarop je je niets meer aantrekt van wat andere mensen over je denken!!!
Gebruikersavatar
Gabriël
Berichten: 598
Lid geworden op: 08 jun 2012, 16:28
Gender: Androgyne

Re: Toilet bezoek

Bericht door Gabriël »

Ik ga sinds een paar maanden naar de herenwc's. Maar ik betwijfel eigenlijk of ik dat altijd zal blijven doen. Nu krijg ik een hoop rare blikken, want ik zie er gewoon uit als een vrouw.
Maar mijn twijfel is meer praktisch: vaak zijn er bij een herenwc's veel urinoirs en maar 1 hokje. De urinoirs kan ik niet gebruiken, dus heb dat hokje nodig. Maar als die bezet is, is het wachten weer zo awkward, en daarnaast is het hokje vaak ook niet zo fris omdat de meerderheid er toch komt voor meer dan een klein plasje. Terwijl als ik de dameswc's in zou gaan ik nog steeds geaccepteerd zal worden (ook in de toekomst als androgyne/vrouwelijke jongen denk ik) en er gewoon meer wc's zijn om te gebruiken.
En omdat ik na transitie nog steeds een androgyne / vrouwelijke jongen zal zijn, zal ik de scheve blikken in de herenwc's wel houden, denk ik...

Wc's blijven zo ontiegelijk lastig. :(
Gebruikersavatar
Eva
Beheerder
Berichten: 6823
Lid geworden op: 25 mar 2012, 11:00
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: zij/haar
Locatie: Etten-Leur

Re: Toilet bezoek

Bericht door Eva »

Ik kan me heel goed voorstellen dat het voor een FtM een mijlpaal is als je eindelijk staand kunt plassen.
Dat ene hokje bij de herentoiletten is overigens zelden fris. Ik constateer dat zelfs in ziekenhuizen.

We leven inmiddels in 2012, nietwaar? Wie gaat er nou nog om zich heen staan spetteren...?
Ga zitten en houd de bril droog en schoon ;)
All great truths begin as blasphemies. (George Bernard Shaw)