Nieuwe chat! Zie dit topic.

Ken doll is nu Barbie

Nieuwsberichten
Anon20210626
Berichten: 2285
Lid geworden op: 02 jul 2013, 16:51
Gender: ———

Re: Ken doll is nu Barbie

Bericht door Anon20210626 »

Dit is naar mijn mening meer te beschouwen als een cartoon of een karikatuur. En de cartoon heeft een andere tekenaar gekregen waarin die een vrouwelijke versie van diezelfde karikatuur naar voren moest komen. Alles gaat helemaal over de top.

Een wandelend litteken is ook een manier om dit te zien.

Transgender ? Nee het is meer een verwend nest met teveel geld. Als dit morgen zeemeermin wil worden zal het er ook op gaan lijken maar om het zo te noemen is een tweede. Er zullen altijd artsen zijn die het niets uitmaakt en zo'n persoon verder willen mismaken.

Ik geloof je , Simao , deze doet het omdat het kan en om geen enkele andere reden .
Overigens ben ik van mening dat Carthago moet worden verwoest.
Gebruikersavatar
Simão
Berichten: 865
Lid geworden op: 07 aug 2013, 09:26
Gender: Transgender
Locatie: Alentejo, Portugal

Re: Ken doll is nu Barbie

Bericht door Simão »

Nou, ik heb er een nachtje over geslapen en kan het nu geloof ik beter op een rij zetten.
Het is mijn onvermogen om het te verwerken omdat ik gewénd ben aan dingen als "ik ben eigenlijk een vrouw dus ik wil graag mijn lichaam aanpassen aan wie ik van binnen ben" en "ik kan gewoon echt niet meer tegen dat ge-hij, ik kan echt niet meer naar dit lichaam kijken, ik wil bevrijd."
Dat staat in schril contrast met dingen als: "Het is gewoon bodymodification" "Een ander maakt kattenogen met make-up, ik laat ze gewoon chirurgisch vormen" "Ik heb een perfect sixpack" "Ik wil gewoon er altijd jong uitzien" "Ik ben gelukkig zo" "Ik laat me chirugisch vermaken naar wat ik zelf mooi vind" "Ik vind mezelf mooi" "Als ik niets meer aan mezelf kan laten doen als man, laat ik me chirurgish in een vrouw veranderen om door te gaan"
Het leek mij dus om puur estetische body modification te gaan en niet aan aanpassing van de buitenkant aan gender.
Ik heb zelf interviews gemist waar ooit gender genoemd is, gemist. Dus het kwam als een donderslag bij helder hemel dat er ineens "transvrouw" in het plaatje kwam.

@AnneCelesteMisschien dat het noemen van transseksueel deels komt door de Braziliaanse achtergrond. Ze gebruiken daar een aantal termen doorelkaar en transgender is maar half geintroduceerd. En dan zijn er in Amerika en misschien ook wel in andere landen, ook nog mensen die een distinct verschil maken tussen een transseksueel waarbij het geslacht, in het engels "sex", is aangepast (ergo trans sex) en een transgender die het (nog) niet is. Wellicht dat Roddy het ook zo ziet. "Ik ben een persoon die chirugisch een ander geslacht is aangemeten, dus transseksueel,". Heb je het gevraagd waarom de term transseksueel gebruikt werd, of het er over gehad?




Overigens vroeg ik in de openingspost om reacties, dat kan ook gewoon een gevoel zijn.

@Renée Ik ben dus niet de enige die het zo ziet. En nogmaals, het is prima dat iemand zoiets wil van het leven en daar gelukkig van wordt, maar ik vind zelf bodymodification naar vrouw iets anders dan geslachtsaanpassing naar gender.
"We vinden steun bij de mensen die het met ons eens zijn, en groei bij de mensen die het met ons oneens zijn" Frank A.Clark
Gebruikersavatar
AnneCeleste
Berichten: 336
Lid geworden op: 16 okt 2017, 12:50
Gender: Trans MtF
Voornaamwoorden: zij/haar
Locatie: Utrecht

Re: Ken doll is nu Barbie

Bericht door AnneCeleste »

Simão schreef: 23 apr 2020, 11:09 @AnneCelesteMisschien dat het noemen van transseksueel deels komt door de Braziliaanse achtergrond. Ze gebruiken daar een aantal termen doorelkaar en transgender is maar half geintroduceerd.
Ik denk dat je hier wel gelijk kan hebben. Ze woont al jaren in Engeland, dus ze zou toch wel up-to-date moeten zijn qua termen, maar ze komt ook over alsof ze niet echt haar research heeft gedaan, zeg maar. Ik denk niet dat ze op de hoogte is van de huidige TG/TS discussie. We hebben het daar voor de rest niet echt over gehad, want er was niet echt een discussie te voeren; zij deed vooral haar verhaal... De manier waarop ze praat leek eigenlijk heel erg op zoals ze doet in die interviews die jij linkte, dat is gewoon hoe ze doet. Echt super narcistisch.

Het is voor haar allemaal heel erg fysiek; een man heeft een sixpack en een vierkante kin, een vrouw heeft grote tieten en een kont, dus dat is gelijk waar ze voor gaat, en dan in het extreme doorgetrokken. En als je dan naast zo iemand zit, terwijl je de volgende dag zelf onder het mes gaat, dan heeft dat wel een beetje een vreemd effect. Het was mijn eerste operatie, en haar 80e ofzo, maar toch ga je dan een beetje paralellen zien en dat was niet een heel leuke ervaring.
Gebruikersavatar
Simão
Berichten: 865
Lid geworden op: 07 aug 2013, 09:26
Gender: Transgender
Locatie: Alentejo, Portugal

Re: Ken doll is nu Barbie

Bericht door Simão »

@AnneCeleste Kan me voorstellen dat het bepaald demotiverend is.
En ik het is duidelijk dat er erg stereotypes gevolgd werden en worden.
"We vinden steun bij de mensen die het met ons eens zijn, en groei bij de mensen die het met ons oneens zijn" Frank A.Clark
Gebruikersavatar
Simão
Berichten: 865
Lid geworden op: 07 aug 2013, 09:26
Gender: Transgender
Locatie: Alentejo, Portugal

Re: Ken doll is nu Barbie

Bericht door Simão »

Renée schreef: 23 apr 2020, 02:21 Als dit morgen zeemeermin wil worden zal het er ook op gaan lijken maar om het zo te noemen is een tweede.
Grappig, want ik stuitte hierop:
Uit QUEM News augustus 2019
https://revistaquem.globo.com/QUEM-News ... ereio.html
Rodrigo Alves, de Braziliaanse presentator die internationaal bekend werd als menselijke Ken, vermaakt zijn volgers deze dinsdagmiddag(13). Op Instagram laat hij zien dat hij erg geniet van een Europese zomer in zijn huis in Marbella, Spanje, zo erg dat hij op een andere manier van een zonnige dag bij het zwembad wilde genieten. Met behulp van een zeemeerminstaart riskeerde hij een paar slagen in het water.
" Mensen van Brazilië, neemt afscheid van Rodrigo, Menselijke Ken, want nu ben ik een zeemeerman. Kijk eens naar die mooie staart,' zei hij opgewonden. Daarna zie je hem zwemmen met de nieuwe accessoire.
Aan QUEM, legde Rodrigo uit dat zich altijd graag verkleedde. "Dat heb ik altijd leuk gevonden. Maar ik doe het als oefening. Ik ben eerlijk gezegd een beetje mollig. Ik ben in mijn huis in Spanje, ik ben vandaag al naar de sportschool geweest en darna ben ik gaan zwemmen. Je verbrandt veel caloriën als je zwemt met een staart. Indrukwekkend. Het is een oefening waar mensen, eerlijk gezegd, niet van weten."
De presentador werd internatonaal bekend na het ondergaan van meer dan 70 plastisch chirurgische ingrepen. Recent, echter, onthulde hij aan QUEM dat de dagen van estetische ingrepen geteld zijn.*

"Ik wil bekend zijn als Rodrigo Alves, ik word 36 jaar. Hoelang zal ik menselijke Ken blijven? Tot ik vijftig ben? De rest van mijn leven? Het is niet iets dat ik mijn hele leven mee wil dragen, omdat het niet iets is waar ik trots op ben”, ventileerde hij, er aan toe voegend: "Het is een verkeerde boodschap om te zeggen dat een persoon plastische chirurgie doet omdat hij op een ander wil lijken, of omdat hij op een pop wil lijken. Dat is niet iets wat ik vertegenwoordig."
Ondanks dat hij afstand wilde nemen van het Menselijke Ken -label, geeft Rodrigo toe dat hij het sterrendom met het personage heeft weten te bereiken. “In de afgelopen zeven jaar heb ik als Menselijke Ken veel geld verdiend door de media. Ik had verschillende sponsors van haar, kleding, had contracten en moest alleen die kleding dragen, en mijn haar mocht geen donkere uitgroei hebben. Nu zijn de contracten voorbij en wil ik een ander leven leiden ”, zei hij.

Rodrigo, die op het moment twee TV programmas in Europa presenteert – um reality show in Duitsland en een varieteé programma in Itálië -, onthulde dat hij nog meer wil investeren in zijn carrière als show man. “Doorgaan met TV programmas maken, die niet met plastische chirurgie te maken hebben. Ze gaan over luxe levensstijl en reizen, mode. Ik stop met het onderwerp plastische chirurgie, omdat ik moe ben ”

Dit is trouwens een interview over de transitie:
https://revistaquem.globo.com/Entrevist ... -cola.html
Rodrigo Alves zegt dat de intimidatie toenam na het aannemen van transseksualiteit.
De presentator, die sinds afgelopen zaterdag (4) als Roddy doorgaat, onthulde ook nog aan Quem dat zhij tot half maart siliconen op borsten, heupen, billen zal laten aanbrengen en het gezicht laat feminiseren.

Rodrigo Alves, de Braziliaanse tv-presentator die in Europa woont - en nu Roddy is - sprak met Quem en legde zijn beslissing uit om publiekelijk transseksualiteit aan te nemen.

Roddy, die de afgelopen jaren bekend werd als Menselijke Ken, besloot het personage achter zich te laten om zijn identiteit na te streven. Volgens de presentator gebeurde de ontdekking van transseksualiteit half mei 2019, tijdens therapiesessies met een psychiater.

“Ik werd gediagnosticeerd als transgender en de dokter gaf me de mogelijkheid om de therapie voort te zetten en vrouwelijke hormonen te nemen. Destijds weigerde ik. Maar toen veranderde ik van gedachten en ging terug naar de dokter om de behandeling te starten. Mijn voorwaarde was echter om langzaam te beginnen, om te begrijpen hoe ik kon reageren ”, legt zhij uit.

Halverwege oktober kwam ze - nog steeds als Rodrigo Alves - naar Brazilië en ging bij de redactie van Quem langs om iets van haar verhaal te vertellen. Destijds slikte ze al vrouwelijke hormonen, maar ze besloot het aan niemand te vertellen, omdat ze zich niet voorbereid voelde.

'Ik heb het niemand verteld, het was een geheim. Het is iets heel persoonlijks. Maar tegelijkertijd ben ik een openbaar persoon en kon ik me de rest van mijn leven niet verbergen ”, zegt zhij. Volgens Roddy begon ze sinds oktober haar transitie en een leven als vrouw te leiden. 'Ik deed haar extensies in en begon vrouwenkleren te gebruiken. Ik vroeg omverwijdering uit de Duitse en Italiaanse televisieprogramma's. TV is in feite niet eens het probleem. Maar ik had wat tijd nodig. Ik moest weg om voor mezelf te kunnen zorgen ”, legt zhij uit.

Ondanks dat zhij zich lange tijd als een vrouw voelt, bekent Roddy dat zhij soms nog steeds mannelijke voornaamwoorden tegenkomt. 'Dat is niet moeilijk. Het is gewoon ongebruikelijk. Mensen die mij kennen, gebruiken ook mannelijke voornaamwoorden, maar ze corrigeren zichzelf achteraf ”, zegt ze gemoedelijk en legt uit waarom ze even daarvoor zei:“ “Não estou ocupado. Ops, Ocupada. Ocupada!”. (Ik heb het niet druk, zoals een man het zegt en zoals een vrouw het zegt).
De zhij heb ik staan waar het portugees geslacht in het midden laat. Het werkwoord staat dan gewoon in derde persoon enkelvoud. Automatische vertaling zegt dan hij, trouwens.

Je ziet hier dus ook vrij gebruik van de termen transseksueel en transgender door elkaar.
Overigens is er ook nieuws geweest zelfmedicatie met hormomen....
https://metro.co.uk/2020/01/07/human-ke ... -12015544/
‘It’s wonderful being a girl!’ she proudly exclaimed. ‘I love getting my hair and nails done.’
"We vinden steun bij de mensen die het met ons eens zijn, en groei bij de mensen die het met ons oneens zijn" Frank A.Clark
Anon20210626
Berichten: 2285
Lid geworden op: 02 jul 2013, 16:51
Gender: ———

Re: Ken doll is nu Barbie

Bericht door Anon20210626 »

Het was maar een voorbeeld en ik had geen idee dat dat al gebeurd was , al was het een pak . Het geeft wel te denken .

Ik krijg meer en meer het idee dat deze persoon leeft van opwelling naar opwelling en van gekkigheid niet meer weet van hoe het nu verder zal moeten. Het leven van operatie naar operatie is a way of life geworden. Ik vraag me af of dat ooit zal stoppen voor dat het een keer dood neervalt .
Overigens ben ik van mening dat Carthago moet worden verwoest.
Gebruikersavatar
Simão
Berichten: 865
Lid geworden op: 07 aug 2013, 09:26
Gender: Transgender
Locatie: Alentejo, Portugal

Re: Ken doll is nu Barbie

Bericht door Simão »

Roddy heeft meerdere malen gezegd te stoppen, maar ook meerdere malen gezegd altijd te bijven verbeteren en verjongen en verzint ook steeds nieuwe redenen. Duidelijk verslaafd, ik denk dat het de dood gaat betekenen voor deze figuur.
Persoonlijk snap ik chirurgen niet die aan dergelijke dingen meewerken.
Dat denk ik ook altijd bij dingen die ik op youtube stukjes van Botched zie.
Het is schandalig wat inhaligheid/ego doet met sommige mensen.

Ik zie nog wel een katten- of reptielenuiterlijk in het verschiet. Dat vrouw zijn gaat ook wel weer vervelen.
"We vinden steun bij de mensen die het met ons eens zijn, en groei bij de mensen die het met ons oneens zijn" Frank A.Clark
Anon20210626
Berichten: 2285
Lid geworden op: 02 jul 2013, 16:51
Gender: ———

Re: Ken doll is nu Barbie

Bericht door Anon20210626 »

verzint ook steeds nieuwe redenen........

Barbie worden nadat hij niet meer verder kon met Ken . Ze konden alleen geen meter lichaamslengte toevoegen want dat is de lengte van Barbie als je de lichaamsproporties meeneemt. lol

Waarom chirurgen meewerken ? Roddy heeft blijkbaar een dikke portemonnee en geld opent versnelt vele deuren . Er zullen altijd gekken blijven die hier aan meewerken En anders ergens een verklarinkje opscharrelen , ook wel te doen als je genoeg betaald .
Overigens ben ik van mening dat Carthago moet worden verwoest.