Ervaringen FFS

Voor iedereen waarvan men bij geboorte dacht dat je een jongetje was
Gebruikersavatar
anna_
Berichten: 214
Lid geworden op: 15 dec 2019, 17:01
Gender: Trans MtF
Locatie: Oud-Beijerland

Re: Ervaringen FFS

Bericht door anna_ »

Wat een schat aan informatie is deze thread, vol aandacht gelezen en vraag me ook af of er mensen zijn die ervaring hebben met De Amersfoortse als verzekeraar.

Ik ben deze week bij Dr Kanhai geweest, wel een positief gevoel tot dusver. Zijn er inmiddels al wel mensen die ervaring hebben bij hem met FFS?
life is too short to not love myself - so i need to learn!

Hoi, ik ben Anna! (introductie)
Gebruikersavatar
Emma
Beheerder
Berichten: 8027
Lid geworden op: 13 aug 2013, 01:43
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: Zij/haar
Locatie: Etten-Leur

Re: Ervaringen FFS

Bericht door Emma »

In mijn ervaring is ASR als het gaat om binnenlandse behandelingen niet de moeilijkste. Voor buitenland zijn ze ook vrij snel met het toezeggen, maar de berekende tarieven (dus je vergoeding) is erg laag.

Maar uiteraard heeft dit een heel groot YMMV gehalte...
Nothing you can do, but you can learn how to be you in time.
It's easy

สวัสดีค่ะ

Emma: I am me

@[email protected]
Mermaid85
Berichten: 33
Lid geworden op: 03 sep 2020, 13:09
Gender: Vrouw

Re: Ervaringen FFS

Bericht door Mermaid85 »

Hoi
Fijn dat jij ook je verhalen deelt dat doet enorm goed ! Gaan veel fake verhalen inderdaad. In begin dacht ik wauw dr bart is heel goed. Want ik zie veel before en after fotos die top uit zien en toevallig ken ik iemand is 2 weken ongeveer geopereerd ze ziet goed uit !

Verder ben ik nu 5 wk na operatie bij brigitte gaat goed meiden 🥳🥳 voorhoofd en neus voelen nog stevig/hard aan
Mermaid85
Berichten: 33
Lid geworden op: 03 sep 2020, 13:09
Gender: Vrouw

Re: Ervaringen FFS

Bericht door Mermaid85 »

En verder gaan ook verhalen dat ook niet goed gaan van lelijke litteken en zenuw die beschadigt zijn en dat de nazorg niet goed gaan . En ook mensen die wel tevreden zijn . Ik denk dat iedereen voor zich zelf maar moeten kiezen en volg je eigen keuze . Ben zelf verpleegkundige en persoonlijk is de chirurg de eindverantwoordelijk die de situatie coordineert en optimaal laat verlopen . En verder is het ook zo dat het niet uit maakt door welke goeie arts want ook door goeie artsen kunnen complicatie voor doen . Maar meiden volg je hart en maak de juiste keuze !
tartangirl
Berichten: 176
Lid geworden op: 02 feb 2016, 10:52
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: zij/haar
Locatie: zeeland

Re: Ervaringen FFS

Bericht door tartangirl »

Goedenmiddag ..mijn naam is Pascalle heb 2 jaar geleden FFS laten doen door Dr B.Meijer en ik ben heel erg tevreden over deze dr.
vwb verzekering ik zit bij DSW en ik heb alles vergoed gekregen, maar ik moest wel mn gezichtje laten zien op het hoofdkantoor van DSW.
Kleine moeite voor het bedrag waar een FFS voor staat...bij mij is de haarlijn. wengbrauw lift neus , jukbeenderen en kincorrectie uitgevoert.
hoop dat je er wat mee kan..grtjes :hug2: :hug2:
Gebruikersavatar
Erica.Bearica
Berichten: 4
Lid geworden op: 03 nov 2020, 18:04
Gender: Trans MtF
Locatie: Rotterdam

Re: Ervaringen FFS

Bericht door Erica.Bearica »

Hoi iedereen!
Ik heb vorige week donderdag mijn FFS laten doen bij Dr. Bart van de Ven in Antwerpen (Kin en kaak contouring, implantaat bij de neus, liplift en neck liposuctie) en aaaaa, ik ben nog zo gezwollen! Mij is verteld dat dit binnen de komende weken zal wegtrekken, maar ik ben nog echt een ballon! Ik kan niet eens een mondmasker opdoen als ik naar de winkel ga omdat mijn lippen en neus zo enorm zijn op het moment :lol:

De service daar was echt goed. Vriendelijke chirurgisch team, vriendelijke medewerkers. Bart luisterde goed naar mij en mijn wensen en de virtuele FFS simulatie die hij mij liet zien beviel mij het meest van alle andere teams waar ik geweest ben (Dr. Kanhai, Facialteam)
De eerste nacht heb ik daar alleen niet zo goed kunnen slapen omdat ik aan een hele luide verkoelingsmachine lag, maar de zuster bracht mij constant water en pijnstillers wanneer ik die nodig had.

Als alles goed is zal ik ook 75% van mijn verzekering vergoed kunnen krijgen, maar daar moet ik nog even goed achteraan wanneer ik weer een beetje normaal kan praten.
Heeft iemand ervaring met hoe snel je weer kan 'girlvoice-en' na zo'n ingreep?
Mermaid85
Berichten: 33
Lid geworden op: 03 sep 2020, 13:09
Gender: Vrouw

Re: Ervaringen FFS

Bericht door Mermaid85 »

tartangirl schreef: 01 mei 2021, 17:51 Goedenmiddag ..mijn naam is Pascalle heb 2 jaar geleden FFS laten doen door Dr B.Meijer en ik ben heel erg tevreden over deze dr.
vwb verzekering ik zit bij DSW en ik heb alles vergoed gekregen, maar ik moest wel mn gezichtje laten zien op het hoofdkantoor van DSW.
Kleine moeite voor het bedrag waar een FFS voor staat...bij mij is de haarlijn. wengbrauw lift neus , jukbeenderen en kincorrectie uitgevoert.
hoop dat je er wat mee kan..grtjes :hug2: :hug2:
2 jaar geleden mooi ! Hoe gaat het met de herstel ? De neus , wanneer voelt de neus zachter aan?
tartangirl
Berichten: 176
Lid geworden op: 02 feb 2016, 10:52
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: zij/haar
Locatie: zeeland

Re: Ervaringen FFS

Bericht door tartangirl »

Hoi, mijn neus was na een jaartje wel weer wat soepeler....meeste en langdurigste herstel was mijn voorhoofd.
heb drie operaties gehad in vier maanden tijd.....grtjes
zuidwest
Berichten: 108
Lid geworden op: 05 jun 2019, 22:19
Gender: Trans MtF

Re: Ervaringen FFS

Bericht door zuidwest »

Kun je een FFS bij mw. Brigitte Meijer ook laten doen als je het diagnostisch taject bij bijvoorbeeld De Vaart in Assen doet en HRT in Den Haag? Met andere woorden kun je voor alleen FFS naar het VUmc?
Anon20230219
Berichten: 2557
Lid geworden op: 16 sep 2016, 20:40
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: zij/haar

Re: Ervaringen FFS

Bericht door Anon20230219 »

zuidwest schreef: 01 jul 2021, 19:19 Kun je een FFS bij mw. Brigitte Meijer ook laten doen als je het diagnostisch taject bij bijvoorbeeld De Vaart in Assen doet en HRT in Den Haag? Met andere woorden kun je voor alleen FFS naar het VUmc?
Ja dat kan maar je moet je wel aanmelden bij het VU en geduld hebben want je komt op de wachtlijst te staan.
Het scheelt wel als je medische stukken kan indienen aangaande je voor traject.