eindelijk mijn ouders verteld !

"Transgerelateerde" issues in werk, studie, uitgaan, en zo voort
Gebruikersavatar
Nadine84
Berichten: 79
Lid geworden op: 11 okt 2012, 20:13
Gender: Trans MtF
Locatie: kerkrade , zuid limburg

eindelijk mijn ouders verteld !

Bericht door Nadine84 »

Vrijdag 19 oktober ,
Op bezoek bij mn ouders , zoals bijna elke week,
Na dik paar uurtjes te hebben gezeten en lekker hebben gegeten vertel ik dat we eens moeten praten, begin met de vraag weten jullie nog dat ik altijd zittend ging plassen ? en het vertikte staand te doen ? mam zegt dat ze zowiezo vindt dat je zitten moet plassen is haar antwoord , mn pa zegt er nog niet veel op , tot ik door ga met mn verhaal , vertel over het schriftje waar ik in schreef , over school , en heb uiteindelijk verteld dat ik me niet op mn gemak voel in mn eigen lichaam , oftewel ik wil een vrouw zijn en dat al van kleins af aan wilt , de reactie van bijde was : waarom heb je dit niet eerder verteld ? je weet dat je met alles bij ons terrecht kon , ik antwoord hierop omdat ik het gewoon niet durfde en bang was om voor gek te worden uitgemaakt. Ze steunen me gelukkig alle 2 en dit voelt mij heel goed ! eerste wat ze erna zeggen zeg wel nog niks op het werk ! , en we gaan je de hele weg steunen .
Zaterdag weer bij mijn ouders en ook nog goed met pa alleen gesproken , barst in huilen uit en zegt , welke weg jij ook zal gaan ik hoop dat je er sterk genoeg voor bent , maar jou kennende sla je je er doorheen en we zullen er alle 2 altijd voor je zijn !. Mn ma heeft het daarna aan mijn zusje verteld , hara commentaar : ik wist het , ik heb altijd gezegd dat timmy anders is , ik voelde dat al van kleins af aan aan.

Verder heb ik het er effe niet met ze mee rover gehad tot vandaag , ik laat het hun eventjes bezinken, is toch wel een grote knal als je dit ineens verteld,
NA ik het mn ouders heb verteld voel ik me toch weer een stukje meer opgelucht .
Nu is het wachten tot mn eerste gesprek bij het VU , en op de daarop volgende gesprekken en gebeurtenissen.

X Nadine.
Wees niet bang om jezelf te zijn, als je dit niet bent zorg dat je jezelf kunt worden.

verstop je niet voor anderen maar al helemaal niet voor jezelf.
X Nadine.
Gebruikersavatar
Irene_de_Vreede
Moderator
Berichten: 3667
Lid geworden op: 23 mei 2012, 22:26
Gender: Transgender
Voornaamwoorden: Zij/haar
Locatie: Breda

Re: eindelijk mijn ouders verteld !

Bericht door Irene_de_Vreede »

Goed hoor Nadine,
Irene
Gebruikersavatar
Laurens2
Berichten: 345
Lid geworden op: 19 apr 2012, 23:03
Gender: Trans FtM
Locatie: Echt

Re: eindelijk mijn ouders verteld !

Bericht door Laurens2 »

Wat goed dat je ouders het zo goed oppakken, hun reactie lijkt ook sterk op dat van mijn ouders en ik weet wat voor een steun dat kan zijn. Ben blij voor je :)
Harro
Berichten: 423
Lid geworden op: 29 aug 2012, 22:19
Gender: Trans FtM
Locatie: Zuid Holland

Re: eindelijk mijn ouders verteld !

Bericht door Harro »

Goed zeg, en fijn dat ze zo positief gereageerd hebben. Ben blij voor je.

groeten, Henrico
Gebruikersavatar
Gwendolyn
Berichten: 457
Lid geworden op: 27 aug 2012, 00:29
Gender: Vrouw
Locatie: Stiens

Re: eindelijk mijn ouders verteld !

Bericht door Gwendolyn »

Nadine, een stap welk ieder uiteindelijk zal moeten maken. Hoe eerder hoe beter, ongeacht de reacties. Je hebt een heel belangrijke stap voor jezelf gemaakt, en ook duidelijkheid geschept voor je ouders / familie. Goed gedaan Meis. 8-) :D :D En natuurlijk heel erg fijn dat je niet meteen de deur gewezen werd, maar met beide ( alle vier ) armen werd ontvangen na je mededeling. Er zijn nu drie ( emotioneel ) rijke mensen. Jezelf en je ouders / + anderen. Laat niets je transitie in de weg zitten, vertragen, maar tevens neem ieder mee zo goed als je dat kan en de anderen zelf kunnen en willen.

Ik ben blij voor je.

liefs

Gwendolyn.
Gebruikersavatar
Arike
Berichten: 3245
Lid geworden op: 25 mar 2012, 12:11
Gender: Vrouw
Locatie: Gelderland

Re: eindelijk mijn ouders verteld !

Bericht door Arike »

Gefeliciteerd met deze stap, Nadine!

Mooie reactie ook van je ouders.
"You try to forget but it's impossible
That song stays in your head and it's unbearable
It says remember who you are remember what you want"
Anon20180501
Berichten: 5099
Lid geworden op: 25 mar 2012, 13:24
Gender: Vrouw

Re: eindelijk mijn ouders verteld !

Bericht door Anon20180501 »

In 1 woord geweldig, Nadine. Ten eerste omdat je de stoute schoenen hebt aangetrokken en ten tweede dat ze het goed opgepakt hebben. Fijn om te horen hoe warm er op gereageerd is. Hun gevoel van betrokkenheid bij jouw gevoelens zal je ook tijdens de diagnostische fase helpen. Niet alleen heb je nu een steuntje in de rug wat je enorm veel goed zal doen, ook het VUMC zal het zien als een waardevol gegeven dat alleen maar positief voor je zal uitvallen.

Ik hoop dat jouw ervaring anderen die hiermee worstelen een stukje over de angstdrempel kan tillen, hen stimuleert het ook aan hun ouders te vertellen.

Liefs, Daniela
Gebruikersavatar
Eva
Beheerder
Berichten: 6823
Lid geworden op: 25 mar 2012, 11:00
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: zij/haar
Locatie: Etten-Leur

Re: eindelijk mijn ouders verteld !

Bericht door Eva »

Dat is zeker een felicitatie waard, Nadine!
All great truths begin as blasphemies. (George Bernard Shaw)
Jasper
Berichten: 196
Lid geworden op: 28 sep 2012, 19:48
Gender: Man
Locatie: Borger

Re: eindelijk mijn ouders verteld !

Bericht door Jasper »

Wat mooi, Nadine! Een hele fijne reactie van je ouders, wat goed om te lezen!
wat de moeite waard is is de moeite waard
Gebruikersavatar
Jessy
Berichten: 1642
Lid geworden op: 25 mar 2012, 17:07
Gender: Transgender
Locatie: Belsj Limburg

Re: eindelijk mijn ouders verteld !

Bericht door Jessy »

Geweldig dat het zo positief is uitgepakt! Hun steun gaat jou ook zeker helpen gedurende het traject.
Grant me serenity to accept the things I cannot change,
courage to change the things I can,
and wisdom to know the difference.