naar buiten treden.

"Transgerelateerde" issues in werk, studie, uitgaan, en zo voort
Gebruikersavatar
Barbarella
Berichten: 1255
Lid geworden op: 15 jul 2012, 22:01
Gender: Vrouw

Re: naar buiten treden.

Bericht door Barbarella »

Hai Aris, welkom op het forum nog.

Wat je zegt over veteranen klopt, ken er een paar. Juist die stoere bikkels met een klein hartej staan heel erg open.

Mijn leven heeft niets met het leger van doen maar ik heb wel een ptssje opgelopen ooit. Als ik dan hoor wat sommigen hebben doorstaan kan ik alleen maar respect hebben dat ze er niet aan onderdoor zijn gegaan.

veel geluk

Levendula
Na mij de zondvloed!
Gebruikersavatar
Gwendolyn
Berichten: 457
Lid geworden op: 27 aug 2012, 00:29
Gender: Vrouw
Locatie: Stiens

Re: naar buiten treden.

Bericht door Gwendolyn »

Aris, uiteraard veel sterkte met je "levens perikelen". Ik vind het heel fijn om te lezen dat je voor je problemen uit komt, ook hier op de forum, wat een verwerking ondersteunt / mogelijk maakt. Goed teken m.i.

Wat ik persoonlijk vind, is dat je op het moment een drie strijd voert, je problematiek uit het werkzame verleden, het vrouw in je, en tevens nog als man maatschappelijk functioneren. Ik hoop voor je dat het verwerken van je veteranen probleem al snel parallel kan lopen met je vrouw zijn, en dat je snel ( in eigen tempo dan ) voltijds als vrouw kan en wil leven, wat op zich veel rust zal opleveren. Het is juist m.i. dan, extra zwaar om én je vrouw zijn te toetsen, er in groeien, naar buiten, en tevens als man te functioneren, dat is nu juist wat mensen zo opbreekt. Het los laten van wat ze waren en het omarmen van hun eigen ik die ze eindelijk willen en kunnen erkennen. Nogmaals alleen jij, dan wel met advies van hopelijk kundige hulpverleners kan bepalen hoe en wat in je leven.

Liefs

Gwendolyn
Anon20180501
Berichten: 5099
Lid geworden op: 25 mar 2012, 13:24
Gender: Vrouw

Re: naar buiten treden.

Bericht door Anon20180501 »

@Aris

Wellicht ook beter je eerst te focussen op je ptss en je omgaan wat te doseren, Aris.
Een stabiele basis is van belang voor de stadia na de aftastende fase.

Fijn om te horen dat het goed is gegaan op de 'veteranen-dag', zal je hopelijk nog wat meer zelfvertrouwen gegeven hebben.

Liefs, Daniela
Gebruikersavatar
Aris
Berichten: 351
Lid geworden op: 21 okt 2012, 21:39
Gender: Anders
Locatie: Oss

Re: naar buiten treden.

Bericht door Aris »

Inderdaad, heel soms kan ik mijn eigenwijze Ik wel de baas hoor.
Ik heb inderdaad gekozen om de basis ( ik zelf dus ) eerst in orde te brengen. maar blijf zeker bezig met het vrouw zijn ;) alleen op wat trager nivo.
en niet alles tegelijk 100% proberen te geven, dan komt er uiteindelijk nergens wat van terecht denk ik.

Wil meteen wel even kwijt dat ik het goed naar mijn zin heb op dit forum, thanx allemaal :)
Zo als je aan mijn foto kan zien, ben ik weg van Victoriaans, uiteraard is dit niet mijn dagelijkse kleding ! :) AfbeeldingAfbeelding
Gebruikersavatar
Gwendolyn
Berichten: 457
Lid geworden op: 27 aug 2012, 00:29
Gender: Vrouw
Locatie: Stiens

Re: naar buiten treden.

Bericht door Gwendolyn »

:D :hug:
Gebruikersavatar
Eva
Beheerder
Berichten: 6822
Lid geworden op: 25 mar 2012, 11:00
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: zij/haar
Locatie: Etten-Leur

Re: naar buiten treden.

Bericht door Eva »

Aris schreef:Inderdaad, heel soms kan ik mijn eigenwijze Ik wel de baas hoor.
Je klinkt (al eerder) als iemand met een sterke persoonlijkheid, Aris. Je neemt adviezen serieus, maar bepaalt zelf de gang van je leven. Mijn waardering!
All great truths begin as blasphemies. (George Bernard Shaw)
Gebruikersavatar
KarenTS
Berichten: 681
Lid geworden op: 17 apr 2012, 16:54
Gender: Trans MtF
Locatie: Amsterdam

Re: naar buiten treden.

Bericht door KarenTS »

hoi Aris,

goed om te horen dat je eerst meer rust in jezelf en je leven aan het vinden bent,dat is een belangrijke ,solide basis om je uiteindelijk verder als vrouw te ontwikkelen.een mens kan ook maar zo veel tegelijk aan,zeker na zo'n plotselinge ,snelle uitbarsting van het ontplooien van je vrouw-zijn.
Het is ook niet niks,het gaat om je ware ''ik'',iets om voorzichtig mee om te springen.
Verder fijn om te horen dat je er wat aan hebt hier op het forum en je het naar je zin hebt hier.Daar is dit forum tenslotte ook voor,elkaar ondersteunen,advies bieden,enz, in het moeilijke proces van transitie.

hold on ,and keep going strong.

Groetjes, Karen
Gebruikersavatar
Aris
Berichten: 351
Lid geworden op: 21 okt 2012, 21:39
Gender: Anders
Locatie: Oss

Re: naar buiten treden.

Bericht door Aris »

Zeker sta ik open voor adviezen en zo, maar uiteindelijk maak ik zelf altijd de beslissing :)
Vind dat hier op dit forum veel info en verhalen staan, ik lees iedere dag wel iets, maar ook dat met mate anders wordt het te overweldigend en haal ik alles door elkaar.

Gisteren dus heel goed en leuk gesprek gehad met Door vd Wielen voor haar boek.
Eindhoven is niet meer door gegaan, dus gewoon lekker thuis gebleven en film gekeken met mijn vriendin.
Volgende week Nijmegen gaat zeker door en hebben daar beide ook zin in, mijn jongste zoon ( 17) wil ook wel mee .
Zo als je aan mijn foto kan zien, ben ik weg van Victoriaans, uiteraard is dit niet mijn dagelijkse kleding ! :) AfbeeldingAfbeelding
Gebruikersavatar
Eva
Beheerder
Berichten: 6822
Lid geworden op: 25 mar 2012, 11:00
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: zij/haar
Locatie: Etten-Leur

Re: naar buiten treden.

Bericht door Eva »

Mijn meissie en ik verheugen ons nu al :)
All great truths begin as blasphemies. (George Bernard Shaw)
Gebruikersavatar
Aris
Berichten: 351
Lid geworden op: 21 okt 2012, 21:39
Gender: Anders
Locatie: Oss

Re: naar buiten treden.

Bericht door Aris »

vanavond dus Nijmegen, kijk er zeker naar uit samen met mijn vriendin.
Rest van deze dag druk bezig met koken, ik heb morgen met 6 andere ( bio)vriendinnen een etentje hier thuis, lekker vrouwen onder elkaar
Ik had beloofd indische rijsttafel te maken ...... dus 2 dagen koken zit er wel weer in LOL.
vanavond er even uit komt dus goed uit voor de ontspanning, heb er echt zin in .
ff puzzelen wat ik aan zou trekken, kledingkast breid gestaag uit :P
beetje opmaken zo meteen dan voel ik me weer opperbest .
Tot vanavond :)
Zo als je aan mijn foto kan zien, ben ik weg van Victoriaans, uiteraard is dit niet mijn dagelijkse kleding ! :) AfbeeldingAfbeelding