naar buiten treden.

"Transgerelateerde" issues in werk, studie, uitgaan, en zo voort
Gebruikersavatar
Aris
Berichten: 351
Lid geworden op: 21 okt 2012, 21:39
Gender: Anders
Locatie: Oss

Re: naar buiten treden.

Bericht door Aris »

Gisteren dus naar Nijmegen geweest, de Meermin.
vond het heel erg leuk, ook mijn vriendin heeft het goed naar haar zin gehad, zeker ook leuk voor haar om andere partners te kunnen spreken.
Ook leuk om mensen nu in het echt te ontmoeten, Eva en Jeste bijvoorbeeld ( sorry andere namen ben ik weer even kwijt :( )
Ontvangst door de gastmens wat ook heel goed, en stemde me absoluut meteen op mijn gemak, dit was ten slotte ook weer een hele nieuwe ervaring.

Wat ik zelf voor mijn gevoel toch even wat minder vond was dat ik aardig eindje moest lopen door een drukke straat met naar mijn gevoel veel buitenlanders, gelukkig was het al donker en loop wel rechtop en straal zelfvertrouwen uit, ook al had ik dat niet op dat moment.
Had het er nog wel over willen hebben hoe de andere gasten dat ervaren daar in de buurt, is er helaas niet meer van gekomen.

Ik heb paar jaar geleden half jaartje op de stadsbus gereden in den bosch, als er gezeik was waren het ALTIJD Marrokanen daar, en dan ben ik dus in ARRIVA pak en niet als vrouw...... dus van daar dat ik het er niets zo op heb.

Nu verder met de indische rijsttafel maken en vanavond lekker dineren met 6 andere vrouwen, allemaal bio vriendinnen :)
Zo als je aan mijn foto kan zien, ben ik weg van Victoriaans, uiteraard is dit niet mijn dagelijkse kleding ! :) AfbeeldingAfbeelding
Gebruikersavatar
Eva
Beheerder
Berichten: 6823
Lid geworden op: 25 mar 2012, 11:00
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: zij/haar
Locatie: Etten-Leur

Re: naar buiten treden.

Bericht door Eva »

We vonden het heel fijn je persoonlijk te leren kennen, Aris! Wat ik vergat te vragen: kon je die sloep van je een beetje kwijt?
Gelukkig hebben wij minder beroerde ervaringen met Marokkanen en andere NAFers. Eigenlijk zijn het onze prettigste buren in de straat.
All great truths begin as blasphemies. (George Bernard Shaw)
Gebruikersavatar
Jeste
Berichten: 1268
Lid geworden op: 06 apr 2012, 03:38
Gender: Non-binair
Voornaamwoorden: Jeste
Locatie: Amsterdam

Re: naar buiten treden.

Bericht door Jeste »

Leuk dat je naar Nijmegen gekomen was, zodat we kennis met je konden maken. Een mooie manier voor je om meer naar buiten te treden, lijkt mij.
Die buurt vond ik ook niet prettig. Veel ongure types en een grimmige sfeer. Ook verder in de binnenstad. Daar was ik vooraf nog even ingelopen om een snackbar te zoeken. Wel prettig dat het zo dicht bij het station is. Het was voor mij ook de eerste keer in De Meermin en zonder zoeken liep ik er recht op af. Jammer dat het voor mij zo ver weg is en dat het reizen per trein zo chaotisch is, zeker 's avonds laat.
"Gendervrij" vind ik eigenlijk mooier dan "Non-binair", want "Gendervrij" zegt namelijk wat het wel is, in plaats van niet.
Gebruikersavatar
Aris
Berichten: 351
Lid geworden op: 21 okt 2012, 21:39
Gender: Anders
Locatie: Oss

Re: naar buiten treden.

Bericht door Aris »

Gisteren dagje naar de Bazar ( zwarte markt) in beverwijk geweest.
was gekleed als vrouw, lange zwart rok, zwarte blouse met rouches, en roze /zwart corset er op, met barok motief, hele lange zwarrte jas tot op de enkels, en rode suede laarzen er onder. ( was niet zo slim met dat natte weer :( )

verder geen make up alleen haar wat netjes gekruld.

Ik heb er even over getwijffeld of ik dat wel zo zou moeten doen, stikt daar van de moslims en dergelijke natuurlijk.
( even ter verduidlijking, heb niets tegen het geloof, wil alleen maar een bepaalde geroep aangeven.
We waren er al om 9 uur, heel rustig nog en vele waren nog bezig om alles te openen.
Eigenlijk hele dag niets byzonders, ook niet toen het drukker werd.
Veel leuke reacties, vooral van vrouwen, kreeg regelmatig vriendelijke knik van de buitenlandse ( oudere ) mannen, werd door een hele jonge buitenlandse ( turkse ? ) jongen geholpen met passen van leuke halfhoge laarsjes.
Parfum kopen kleding lingerie, nergens een probleem.

Behalve met marokanen..........1( standhouder jaar of 35 ) zag me aan komen lopen en begon luidkeels te roepen, wat is dat nou ben je half man of wat ? je bent geen vent en bla bla bla enz enz enz. hij hield dit vol tot ik een eind bij hem uit de buurt was.
Heb niet gelet op de mensen om me heen, ben gewoon verder gegaan met koopwaar te bekijken om me heen

Tja heb hem absoluut genegeerd, is wel een moment dat ik me erg moet inhouden, komt toch wel meteen Veteranen trekje boven en zie mezelf hem al een 9mm door zijn hoofd jagen, foute gedachte maar ja, zit er nu eenmaal in :( .
Dit is voor mij verder alleen maar een bevestiging wat ik toch al tegen marokanen heb, intollerant klote volk, en dat is absoluut MIJN mening , en vraag hier dan ook geen goedkeuring voor ;)
Ik ben heel ven de hallen in gewsst waar juist al die islamieten enz enz ztaan en daar volde ik de zelfde vijandelijkheid en blikken, ben dus omgedraaid en er weggegaan, ook mijn vriendin viel dit allemaal op.

Uiteraard verder af en toe wel vreemde blikken, 2 giechelende meiden, vermoed om mij is niet zeker.
mensen die elkaar aanstoten .
maar over het algemeen, geen verkeerde dag, voor mijn gevoel in het hol van de leeuw.

Kort om het volk dat het vaakst loopt te schreeuwen over discriminatie en tollerantie zijn dat zelf het minste....

volgend keer wil ik naar Burgers Zoo :) liefhebbers om mee te gaan ? lijkt me wel leuk een dagje uit met anderen.
Zo als je aan mijn foto kan zien, ben ik weg van Victoriaans, uiteraard is dit niet mijn dagelijkse kleding ! :) AfbeeldingAfbeelding
Gebruikersavatar
Barbarella
Berichten: 1255
Lid geworden op: 15 jul 2012, 22:01
Gender: Vrouw

Re: naar buiten treden.

Bericht door Barbarella »

Aris, Er zijn wel wat 'volkeren' in nederland aanwezig die wat minder verdraagzaam zijn. Voetbal supoorters, scooterjeugd, marokanen, christen fundamentalisten en vergeet dronken engelse toeristen niet.

Na meer dan twee jaar zichtbaar trans heb ik nog een rotvolk voor je. De stamppot hollander. De stamppot hollander zal tot in den treuren vertellen hoe gewoon je bent en hij hij jou wel accepteert terwijl hij alleen maar zijn eigen ego streelt.

Ik heb nooit iets met een 9mm gedaan maar ik heb wel een ptss en een 9mm mentaliteit. Ik heb ook wel eens op het punt gestaan om iemand over de stoep tegels uit te smeren.

Maar besef je alsjeblieft dat er nu misschien een situatie is die niet ideaal is maar wel een situatie van voornamelijk verbaal geweld en dat dit niet om moet slaan naar een situatie van voornamelijk fysiek geweld.

Dit is een discussie waarin ik het achterste van mijn tong niet laat zien, maar nogmaals laat verbaal geweld geen fysiek geweld worden Alsjeblieft.

Levendula
Na mij de zondvloed!
Gebruikersavatar
Eva
Beheerder
Berichten: 6823
Lid geworden op: 25 mar 2012, 11:00
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: zij/haar
Locatie: Etten-Leur

Re: naar buiten treden.

Bericht door Eva »

Laat me lief blijven tegen mensen die me lief zijn.
Klote-ervaringen zijn niet helemaal te vermijden, maar bevolkingsgroepen wegzetten zien we hier liever niet.
All great truths begin as blasphemies. (George Bernard Shaw)
Venka
Berichten: 1439
Lid geworden op: 18 jun 2012, 12:25
Gender: Vrouw

Re: naar buiten treden.

Bericht door Venka »

Ik vind ook dat je niet iedereen onder 1 noemer moet noemen.Er werd bijvoorbeeld voetbal supporters genoemd.....Hier in Enschede word elke jongen of meisje opgevoed met FC Twente en deze club is werkelijk ver en diep geworteld in de samenleving in Twente.Veel van mijn collega,s zijn ook supporters en een paar zijn die-hards(met en zonder stadion verbod).Maar in de gewone omgang zijn het prima mensen waar je goed mee kan praten en ook leuk mee om kan gaan.

Mijn moeders kant van de familie zijn van die stamppot vreters,komen van oorsprong uit Drenthe van de boerderij,in het verleden waren dat echt lieve mensen.Ik weet niet hoe zij op genderdysforie zouden reageren.Maar ik heb hen nog nooit betrapt op welke vorm van afkeur,onderscheid op anders zijn.Zij nemen mensen zoals een mens is.

Ik kan er dan ook niet in mee gaan om gehele bevolking groeperingen op 1 bult te gooien,ik weet wel dat tolerantie maar tot de voordeur gaat maar toch.......
Gebruikersavatar
Barbarella
Berichten: 1255
Lid geworden op: 15 jul 2012, 22:01
Gender: Vrouw

Re: naar buiten treden.

Bericht door Barbarella »

Hier gaat iets mis.

Ik heb met mijn posting juist proberen te voorkomen dat er een groep op een hoop werdt gergooit door nog maar wat groepen te noemen.

Foutje bedankt

Levendula
Na mij de zondvloed!
Gebruikersavatar
Aris
Berichten: 351
Lid geworden op: 21 okt 2012, 21:39
Gender: Anders
Locatie: Oss

Re: naar buiten treden.

Bericht door Aris »

ok ben soms wat te impulsief en voor dat iedereen denkt dat ik iemand meteen iets aan doe, dat is dus niet, laat staan met een wapen.
was alleen om even een gevoel weer te geven.
Heb genoeg vrienden van vele afkomsten en geloven, tot nu toe dus alleen van de marokanen "last"gehad, had ik als busschauffeur ook al ( en mijn collega.s ) "
Ik ben zelf deels indisch en beschouw me zelf ook deels als buitenlander hoor ;)
van de "nederlanders en dan met name de mensen hier in dit dorp weet ik dat ze het achter mijn rug om doen, ;) zo zijn die dan weer .
Wilde met het stukje alleen maar weergeven wat mijn beleving was van die dag.
kort om tot nu toe echt alleen in het openbaar op straat uitgescholden en nageroepen door marokanen.
Zo als je aan mijn foto kan zien, ben ik weg van Victoriaans, uiteraard is dit niet mijn dagelijkse kleding ! :) AfbeeldingAfbeelding
Gebruikersavatar
Gwendolyn
Berichten: 457
Lid geworden op: 27 aug 2012, 00:29
Gender: Vrouw
Locatie: Stiens

Re: naar buiten treden.

Bericht door Gwendolyn »

Aris, zo heb ik het ook gelezen, klaar en duidelijk. Mooi geschreven relaas van jou dagje uit. 8-) :D
Ook jou constateringen komen mij niet onbekend voor. Ik heb het wel goed begrepen, vind ik zelf.

Gwendolyn