Levensverhaal

"Transgerelateerde" issues in werk, studie, uitgaan, en zo voort
Gebruikersavatar
Kim-NL
Berichten: 121
Lid geworden op: 23 sep 2012, 23:48
Gender: Trans MtF

Levensverhaal

Bericht door Kim-NL »

Ik ben een tijdje terug voor mijn eerste diagnosegesprek naar de VU geweest. Wat vooral oriënterend, maar ik hield er een positief gevoel aan over.
Nu heb ik de opdracht om mijn levensverhaal te schrijven en dit blijkt lastiger dan ik had verwacht. Ik heb het gevoel dat ik een hoop vergeet en dat er totaal geen samenhang in zit. Hoe hebben jullie dit aangepakt? Misschien tips om methodisch te werk te gaan?

xoxo Kim
Anon20180501
Berichten: 5099
Lid geworden op: 25 mar 2012, 13:24
Gender: Vrouw

Re: Levensverhaal

Bericht door Anon20180501 »

Hier kan je wat vinden over het schrijven van een levensverhaal, Kim.

http://t-nederland.nl/forum/viewtopic.php?f=17&t=652" target="_blank

Liefs, Daniela
Gebruikersavatar
Kim-NL
Berichten: 121
Lid geworden op: 23 sep 2012, 23:48
Gender: Trans MtF

Re: Levensverhaal

Bericht door Kim-NL »

Ik ben niet bevoegd voor dat deel van het forum :(
Gebruikersavatar
Laurens2
Berichten: 345
Lid geworden op: 19 apr 2012, 23:03
Gender: Trans FtM
Locatie: Echt

Re: Levensverhaal

Bericht door Laurens2 »

Ik heb geprobeerd een aantal tips samen te vatten voor je. Misschien mag dat niet omdat het verborgen is maar het geld toch in het algemeen, en niet persoonlijk:

- Zo eerlijk mogelijk zijn
- Je leven in 2 verhalen te splitsen: genderdysforie & levensverhaal
- In het gesprek over je levensverhaal komen dingen aan bod die je misschien bent vergeten te schrijven omdat je dieper ergens op in gaat.
- Maak je verhaal niet te lang (sommige zeggen dat dan niet alles word besproken, sommige zeggen dat het evengoed letter voor letter word doorgenomen, grens van lang verhaal ligt bij 10 pagina's).
- Inkorten kost misschien wel meer moeite dan het schrijven op zich
- Vul niet in wat je verwacht wat de ander wilt lezen en vertel jou eigen verhaal
- Vertel wat bepalend was voor jou genderdysfore gevoelens
- Spellingschecker
- Heb geen angst afgewezen te worden
- Schrijf eerst alles op zonder er te veel bij na te denken, laat het een paar dagen bezinken en ga dan schrappen

Ik denk dat het dat wel was. Als dit niet mag mods, dan verwijder/edit maar. Wil alleen maar helpen en heb geen persoonlijke verhalen gebruikt naar mijn idee.

Hoop dat je er wat aan hebt :)
Gebruikersavatar
Kim-NL
Berichten: 121
Lid geworden op: 23 sep 2012, 23:48
Gender: Trans MtF

Re: Levensverhaal

Bericht door Kim-NL »

Dankjewel Mark, hier kan ik wel wat mee :)
Gebruikersavatar
Barbarella
Berichten: 1255
Lid geworden op: 15 jul 2012, 22:01
Gender: Vrouw

Re: Levensverhaal

Bericht door Barbarella »

Hoi Kim

Ik heb een tijdje terug ongeveer de zelfde vraag gesteld, ik begrijp dat je geen toegang hebt tot het gedeelte van het forum waar dat topic staat maar ik hoop dat je dat snel krijgt want ik heb een paar goeie tips gekregen.

Ikzelf heb mijn levens verhaal bij lange na niet af dus eigenlijk kan ik je ook geen tips geven. Ik wens je wel sterkte toe.

Levendula
Na mij de zondvloed!
Holden
Berichten: 321
Lid geworden op: 13 jul 2012, 01:15
Gender: Man

Re: Levensverhaal

Bericht door Holden »

Die tips waren zeker te gebruiken Mark :). Ik moet zo ook m'n levensverhaal schrijven dus deze guideline helpt heel veel. Thanks