Moeilijke situatie thuis

"Transgerelateerde" issues in werk, studie, uitgaan, en zo voort
Camilla
Berichten: 44
Lid geworden op: 02 dec 2022, 00:39
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: Zij/haar

Re: Moeilijke situatie thuis

Bericht door Camilla »

Hi, Layla!

Wees niet bang! Mijn eerste advies: stuur de brieven naar AUMC en/of naar privé transgenderzorgpraktijken (de wachtijden zijn een beetje korter daar, en je kan bij verschillende plekken zich aanmelden). Dan, ZEG MAAR dat je transgender bent tegen iedereen, wie dat moet weten. Het is niet iets slecht. Maakt niet uit of je binair of non-binair bent.

Jouw conservative moeder zou nooit willen dat je jezelf en vrij bent. Het is 2023, maar ongeveer de helft van alle mensen in Nederland ziet nog transgenderisme als iets raar en onaangenaam. Ik voel dat zelf. In 2018, in mijn eerste maanden in het land was ik gepest voor mijn uiterlijk, en velen zeiden "Doe dat niet. Het is afschuwelijk". En mijn gevaarlijke conservative moeder wilde dat ik een man blijf (die ik niet wilde zijn), dat ik een militair word (die ik niet wilde zijn), dat ik ooit kinderen krijg (die ik nooit wilde, ik heb 0% kinderwens, en ik ben childfree), en de moeder wilde ook dat ik in mijn geboorteland blijf (een slechte land, dat ik altijd wilde verlaten). Dus je kan jezelf en vrij zijn, alleen als je laat je niet manipuleren, en als je vrije keuzes maakt.

P.S. Ook zou jij over het verhuizen weg van je moeder/familieleden nadenken.

Succes !!!
Never give up!