50 tinten grijs

Voor alle leuke en minder serieuze zaken in het leven!
Laura
Berichten: 77
Lid geworden op: 04 apr 2012, 13:35
Gender: Vrouw

Re: 50 tinten grijs

Bericht door Laura »

Paul schreef:Het feit dat het een hype is, dan ben ik er al klaar mee!
Hou niet van die massahysterie.
En laten we wel wezen: het is gewoon een vermoderniseerde en veredelde versie van Asspeoester, maar dan met zweepslag :lol:
Als je het boek niet gelezen hebt, hoe weet je dan wat er in staat? Het is helemaal geen Assepoesterverhaal. Anastacia wordt niet door haar familie onderdrukt of afgewezen.
Ik heb de drie delen gelezen, het is geen wereldliteratuur, wel onderhoudend met geile stukken. Bovendien hoef ik niet altijd Dostojevski te lezen, dus was het een aangenaam tussendoortje. Wat me het meest stoorde waren de vele fouten over het boek die in de pers verschenen waren. Al deze zelfverklaarde recensenten bleken het boek niet gelezen te hebben, maar hadden allemaal wel negatieve commentaar.

Massahysterie is toch wat overdreven: trouwens ik heb de boeken gelezen voordat er iets in de pers der Lage Landen verschenen was. Ik spring niet op hypes, ik blijf ze voor ;-)
Anon20190712
Berichten: 959
Lid geworden op: 19 dec 2012, 19:56
Gender: Man

Re: 50 tinten grijs

Bericht door Anon20190712 »

ik heb ze gelezen. dat sm een beetje aandacht krijgt, en experimenteren met seks nu meer bespreekbaar wordt door de populariteit van dit boek vind ik wel goed. wel heel jammer vind ik het, dat op elke bladzijde staat hoe ontzettend betoverend knap en rijk en machtig die man wel niet is...
persoonlijk vind ik dat een ontzettende afknapper...in mijn beleving is het een soort bouquet romannetje voor de moderne vrouw, of een soort histoire d'o 'the sequel'
Gebruikersavatar
appeltje
Berichten: 38
Lid geworden op: 22 nov 2012, 20:40
Gender: Trans MtF

Re: 50 tinten grijs

Bericht door appeltje »

bij mij op kamers (groten deels meiden huis),
is dit boek nu gespreksonderwerp 1.

wel grappig, misschien dat ik toch ga lezen als me ma het boek uit heeft.
toch weer nieuwschierig geworden :P
hoor ook dat de schrijfwijze inderdaad erg slecht is.

groetjes Vanessa
Gebruikersavatar
Merel77
Berichten: 607
Lid geworden op: 25 mar 2012, 22:45
Gender: Vrouw

Re: 50 tinten grijs

Bericht door Merel77 »

appeltje schreef:bij mij op kamers (groten deels meiden huis),
is dit boek nu gespreksonderwerp 1.
Hahahahaha!!! :lol:
Merel77 schreef:Het schijnt over SM te gaan en das niet echt mijn ding.
Even opnieuw: ik heb net hoofdstuk 1 uit en het is echt geweeeelllll....dig :mrgreen:
Gebruikersavatar
Raisa
Berichten: 1211
Lid geworden op: 29 mar 2012, 20:57

Re: 50 tinten grijs

Bericht door Raisa »

Omdat het kan.

Afbeelding
“You’re so hot”, I said and proceeded to put the bag in. I think my notions have been appreciated because it soaked the bag up, leaving it warm and letting all the juices out. I’ve put the bag in and out of the liquid several times and decided it was enough. I discarded the bag and took a cold metal spoon. I put it in the liquid and started rotating it. It danced and danced and danced… I’ve realized that it might spill so I knew it was the time for the final touch. The cold white liquid came to my mind so I reached for it and poured it in as well. I could feel it cooling while changing it’s colour. It was done.
Gebruikersavatar
TanteJuut
Berichten: 206
Lid geworden op: 13 jan 2013, 11:01
Gender: Trans MtF

Re: 50 tinten grijs

Bericht door TanteJuut »

Hahahahaha. Top!
`wees gewoon jezelf, maar in jouw geval dringend een ander`
Gebruikersavatar
Arike
Berichten: 3245
Lid geworden op: 25 mar 2012, 12:11
Gender: Vrouw
Locatie: Gelderland

Re: 50 tinten grijs

Bericht door Arike »

Had ik toch nooit achter die Picard gezocht :mrgreen:
"You try to forget but it's impossible
That song stays in your head and it's unbearable
It says remember who you are remember what you want"
Minne
Berichten: 186
Lid geworden op: 04 aug 2012, 10:29
Gender: Trans FtM

Re: 50 tinten grijs

Bericht door Minne »

Hahahaha die versie die Picard daar leest zou ik ook nog wel lezen! xD


Verder ben ik niet zo bekend met 50 shades, maar het is ook helemaal niet mijn genre. Was het oorspronkelijk niet een Twilight fanfic? Met Twilight heb ik ook helemaal niks, maar dat zou wel verklaren waarom op elke pagina beschreven word hoe rijk en geweldig die man wel niet is xD
Gebruikersavatar
Merel77
Berichten: 607
Lid geworden op: 25 mar 2012, 22:45
Gender: Vrouw

Re: 50 tinten grijs

Bericht door Merel77 »

Waarom nou cynisch doen en afkraken jullie? Is gewoon een geweldig goed verhaal. :mrgreen:

Jullie doen allemaal alsof literatuur intellectueel verantwoord moet zijn ofzo. Komop hey! :ugeek:

Verstand op nul en smullen maar. :hbeat:
Gebruikersavatar
Danielle
Berichten: 973
Lid geworden op: 17 apr 2012, 19:53
Gender: Anders

Re: 50 tinten grijs

Bericht door Danielle »

Merel77 schreef:Waarom nou cynisch doen en afkraken jullie? Is gewoon een geweldig goed verhaal. :mrgreen:

Jullie doen allemaal alsof literatuur intellectueel verantwoord moet zijn ofzo. Komop hey! :ugeek:

Verstand op nul en smullen maar. :hbeat:
Als je het leuk vind moet je het lezen. :) Als ik de recensies moet geloven ga ik me vooral ergeren aan alles wat er gewoon niet klopt in het verhaal. Het is, naar het schijnt, gewoon een kinky bouqetreeks.

Nu we toch in de Star Trek sferen zitten:
Mijn transitieblog: Fading Gender