Ervaringen met zorgverzekeringen

Psychologen en procedures
Gebruikersavatar
Marica
Berichten: 2958
Lid geworden op: 31 mei 2018, 15:57
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: Hun/Henne
Locatie: 1 juni Noresund Norge

Re: Ervaringen met zorgverzekeringen

Bericht door Marica »

Mirella schreef: 25 mar 2021, 15:22 Ik ben bijna 18 en moet zelf nu een zorgverzekeraar kiezen.als transman heb ik dan aan een basisverzekering genoeg ? Als ik ze zelf bel ben ik bang dat ze me al afschepen.
Alle transgenderzorg zit in de basisverzekering. Alleen, ga bellen met ze, en ga zeker niet over 1 nacht ijs. De zorg voor transmensen is bij de een wel goed en bij de ander slecht te noemen. Informeer je echt goed, en ga niet af op de mooie praatjes die ze hebben.

Voorbeeld: Mijn nota's voor het ontharen van mijn baardharen kunnen niet zomaar geupload worden, maar moeten via de klachtenservice afgehandeld worden. Anno 2021 is dat nog steeds niet goed geregeld. ( VGZ en IZA )

Houd daar dus rekening mee. Het zal absuluut niet van een leien dakje gaan. Ik schets een diepzwart scenario, maar de werkelijkheid is vaak nog erger. Maar het kan ook meevalllen, ik waarschuw je alleen. Wachtlijsten voor de intake, voor de endocrinoog enz. Gebruik die tijd om alvast wat mannelijker kleding te kopen, en je haar onder handen te nemen.

In jouw geval zou ik dus info willen hebben over een top operatie, ( borstverwijdeng) als je die wilt tenminstte. En ga voor een restitutie verzekering, dan heb je vrije keus in waar je wat laat doen.

Succes kerel.
Image Gender: Kvinne (Vrouw)
Gebruikersavatar
Nate_0
Berichten: 2923
Lid geworden op: 04 aug 2016, 20:16
Gender: Man

Re: Ervaringen met zorgverzekeringen

Bericht door Nate_0 »

Mirella schreef: 25 mar 2021, 15:22 Ik ben bijna 18 en moet zelf nu een zorgverzekeraar kiezen.als transman heb ik dan aan een basisverzekering genoeg ? Als ik ze zelf bel ben ik bang dat ze me al afschepen.
Wacht, gister was je nog de moeder van een transman?
meerdere zakken met zaagsel
Mirella
Berichten: 4
Lid geworden op: 24 mar 2021, 15:51
Gender: Geen

Re: Ervaringen met zorgverzekeringen

Bericht door Mirella »

Ja is nog steeds :-) Heb account naar waarheid ingevuld.De vraag komt wel van hemzelf en vond het fijn te zien dat er reactie kwam.tot nu toe valt het nog niet mee om bepaalde info te verkrijgen . Ervaringen van andere lezen is daarbij heel helpend.
luciger
Berichten: 123
Lid geworden op: 20 jan 2021, 15:30
Gender: Trans FtM

Re: Ervaringen met zorgverzekeringen

Bericht door luciger »

Mirella schreef: 25 mar 2021, 19:30 Ja is nog steeds :-) Heb account naar waarheid ingevuld.De vraag komt wel van hemzelf en vond het fijn te zien dat er reactie kwam.tot nu toe valt het nog niet mee om bepaalde info te verkrijgen . Ervaringen van andere lezen is daarbij heel helpend.
Hij kan ook zelf een account aanmaken. Hij kan dan bij andere topics waar hij misschien als persoon die zelf trans is meer aan heeft dan aan de topics die jij met je betrokkenen-account kunt zien.
2/7/2021: wachtlijst RadboudUMC
Mirella
Berichten: 4
Lid geworden op: 24 mar 2021, 15:51
Gender: Geen

Re: Ervaringen met zorgverzekeringen

Bericht door Mirella »

Goede reactie , laat het hem lezen , goed punt ☝️
Gebruikersavatar
Vethrvolnir
Berichten: 2347
Lid geworden op: 27 mei 2019, 20:07
Gender: Trans FtM
Voornaamwoorden: hij/hem

Re: Ervaringen met zorgverzekeringen

Bericht door Vethrvolnir »

hebben jullie de rechtzaak van zk tegen lise ( vumc) gezien?

https://www.telegraaf.nl/w/838018315/
:shock:
Brownie
Berichten: 208
Lid geworden op: 25 aug 2020, 16:38
Gender: Geen

Re: Ervaringen met zorgverzekeringen

Bericht door Brownie »

Ik kan hwt niet lezen zonder abo, maar zie hier een scan
mystory.nicky schreef: 26 mar 2021, 09:38