moet dit gewoon effe kwijt ! ben zo happyyyy

"Transgerelateerde" issues in werk, studie, uitgaan, en zo voort
Gebruikersavatar
Nadine84
Berichten: 79
Lid geworden op: 11 okt 2012, 20:13
Gender: Trans MtF
Locatie: kerkrade , zuid limburg

moet dit gewoon effe kwijt ! ben zo happyyyy

Bericht door Nadine84 »

Hoi allemaal ! sinds kort hou ik soort van dagboekje bij, en heb hier iets uit gehaald, ben van mening dat jullie het mogen weten !

Dinsdag 6 november 2012,
Vandaag was eindelijk DE dag dat ik mijn screening gesrpek in het VU had , sanne mn zusje is met me mee gegaan omdat zoals mn ma zei ze geen geld had om mee te gaan en niet wilde dat ik het kaartje voor trein betaalde , maar goed, heb voor mijn zusje ook de trein betaald want op het moment boeit geld me echt niet !. Klinkt misschien dom , maar nu heb ik het en heb ik het er voor over.
We waren dik een uur te vroeg aangekomen , maarja beter te vroeg dan te laat want als we trein later hadden waren we vast en zeker te laat, heb me dus meteen gemeld , en kon meteen de formulieren invullen waren er best veel !, maar allemaal netjes ingevuld, daarna hadden we tot 14:00 de tijd zelf te besteden , dus lekker kopje thee met sanne gedronken in de brasserie buiten het ziekenhuis. Daarna terug naar binnen en gewacht , zaten nog meerdere mensen te wachten , meesten waren geloof ik al klaar , en denk zelf dat ik 1 of 2 gezichten herkende van het forum waar ik me heb ingeschreven. Toen wa shet tijd voor het gesprek , kennis making etc , en toen ging ze t lijstje af. En op veel vragen had ik een goed en of lang antwoord , was heel open, en dat viel goed in de smaak, het beste moment van het gesprek is dat ze tegen me zei , als het aan mij ligt heb je al zeker groen licht ! , maar helaas komen we onder de wachttijd niet uit, je zit nu dus in de diagnostishe fase , en kunt binnen 15 maanden een telefoontje van de co ordinator verwachten voor het volgende gesprek. Daarna , gaan we mogenlijk met de hormonen etc beginnen, je hebt te lang gewacht, je zit goed bij ons !. Deze woorden deden mij zo goed, kon net nhiet ervan huilen, maar toen ik savonds laat thuiskwam en eindelijk op de bank zat , moest ik toch beetje huilen, van geluk !. Ik kan niet omschrijven hoe gelukkig ik mij voel , en kan niet beschrijven hoe gelukkig ik mij nog ga voelen. Maar een ding weet ik , niets of niemand staat mij nog in de weg , beter nog , niets of niemand staat Nadine nog in de weg !.
Woendsdag 7 november 2012,
Mijn beste collega , ook zeer goede vriend geworden in een jaar tijd ( zolang werk ik nu op de zaak) vroeg waarom ik vrij had en wat ik in het ziekenhuis deed , dit vroeg hij me op het werk. heb daar niet echt veel antwoord op gegeven, maar toen hij me naar huisreed ... moest ik het kwijt. Hij heeft me beloofd dat alles onder ons blijft en daar vertrouw ik hem op, we vertellen ons ja immer alles en tot nu toe altijd onze mondjes gehouden, zijn reactie had ik absoluut niet verwacht ! heel koel ! heel rustig , echt zo van , ja kijk, jij moet doen waar jij gelukkig mee bent en ik vindt het heel knap dat je het mij nu al durft te vertellen ! ik doe mijn petje voor je af ! en zoals beloofd blijft dit onder ons !.



XX Nadine.
Wees niet bang om jezelf te zijn, als je dit niet bent zorg dat je jezelf kunt worden.

verstop je niet voor anderen maar al helemaal niet voor jezelf.
X Nadine.
Gebruikersavatar
Fay
Berichten: 2484
Lid geworden op: 03 nov 2012, 14:01
Gender: Trans MtF
Locatie: Eindhoven

Re: moet dit gewoon effe kwijt ! ben zo happyyyy

Bericht door Fay »

Lijkt me fijn te horen

Wil je pret niet bederven maar plaats wel enkele vraagtekens bij de uitspraak 'groen licht' na 1 gesprek :roll:

Afwachten maar, spannend, en iig heb je er zelf een goed gevoel aan over gehouden en ging het gesprek goed

Joyy
Gebruikersavatar
Nadine84
Berichten: 79
Lid geworden op: 11 okt 2012, 20:13
Gender: Trans MtF
Locatie: kerkrade , zuid limburg

Re: moet dit gewoon effe kwijt ! ben zo happyyyy

Bericht door Nadine84 »

ja die vraagtekens heb ik ene beetje , maar ze zei er wel bij zelf al : dit wordt niet vaak gezegd....
Wees niet bang om jezelf te zijn, als je dit niet bent zorg dat je jezelf kunt worden.

verstop je niet voor anderen maar al helemaal niet voor jezelf.
X Nadine.
Harro
Berichten: 423
Lid geworden op: 29 aug 2012, 22:19
Gender: Trans FtM
Locatie: Zuid Holland

Re: moet dit gewoon effe kwijt ! ben zo happyyyy

Bericht door Harro »

Wauw Nadine,
kan me voorstellen dat dit supergoed voelt. Dapper ook dat je je collega in vertrouwen durfde te nemen

groeten Henrico
Martijn
Berichten: 227
Lid geworden op: 12 jul 2012, 22:43
Gender: Trans FtM
Locatie: Groningen

Re: moet dit gewoon effe kwijt ! ben zo happyyyy

Bericht door Martijn »

Super dat het zo goed is gegaan. Het blijft toch altijd een spannende afspraak :)
Het leven jaagt geen angst meer aan
ik heb al zo ver moeten kruipen
Het laatste stuk zal ook wel gaan,
tot ik ga staan
Gebruikersavatar
Laurens2
Berichten: 345
Lid geworden op: 19 apr 2012, 23:03
Gender: Trans FtM
Locatie: Echt

Re: moet dit gewoon effe kwijt ! ben zo happyyyy

Bericht door Laurens2 »

Beetje vreemd ja dat ze al hun mening geven over groen licht, wat veel hoop kan geven terwijl het niet eens zeker is. Je zult toch eerst de diagnostische fase moeten doorlopen lijkt me.

Maar toch geweldig dat het zo goed is gegaan!
Gebruikersavatar
Nadine84
Berichten: 79
Lid geworden op: 11 okt 2012, 20:13
Gender: Trans MtF
Locatie: kerkrade , zuid limburg

Re: moet dit gewoon effe kwijt ! ben zo happyyyy

Bericht door Nadine84 »

denk t ook dat dat gewoon moet , maar zoals gezegd als het aan haar lag was t al groen licht , dus tjah ... we zulle zien he , nu 15 maanden wachten op volgende gesprek , kan binnen nu en 15 maanden zijn . dus tjaaaaaaah, spannuuuund , en zowiezo dit eerste gesprek is ook giga snel plaats gevonden. Dik 2 a 3 weken tussen inschrijving en gesprek gezeten. Dus ik zie t lekker allemaal wel gebeuren , ben zowiezo al zelf met een en ander bezig heel langzaam ........ niet te heavy dingen maar gewoon rustig aan... langzaam andere geurtjes ant dragen .... mn haar ant laten groeien , etc ... dus we komen er wel :) ik laat me verassen voor t volgende gesprek.
Wees niet bang om jezelf te zijn, als je dit niet bent zorg dat je jezelf kunt worden.

verstop je niet voor anderen maar al helemaal niet voor jezelf.
X Nadine.
Gebruikersavatar
J1nny
Berichten: 720
Lid geworden op: 04 nov 2012, 14:43
Gender: Vrouw

Re: moet dit gewoon effe kwijt ! ben zo happyyyy

Bericht door J1nny »

Tegen mij werd ook iets dergelijks gezegd.
Ik kijk er wat nuchterder tegenaan, we zijn zonder verdere problemen klaar voor de fase diagnose.
En waarschijnlijk komt er na het eerste gesprek diagnose een vergadering waarin ze groen licht gaan geven.
Voorlopig is het afwachten......
Gebruikersavatar
Arike
Berichten: 3245
Lid geworden op: 25 mar 2012, 12:11
Gender: Vrouw
Locatie: Gelderland

Re: moet dit gewoon effe kwijt ! ben zo happyyyy

Bericht door Arike »

Fijn dat je zo'n happy gevoel hebt, Nadine! Hou dat vast, want er komen ongetwijfeld ook moeilijke momenten in traject...

Prettig ook dat je collega zo goed reageert (ik heb overigens zelf van tevoren nooit iets verteld op het werk, ik liep wel met steeds langer haar en makeup rond, maar dat werd zonder opmerkingen geaccepteerd, achteraf nog wel verbaasd over...)
"You try to forget but it's impossible
That song stays in your head and it's unbearable
It says remember who you are remember what you want"
Gebruikersavatar
Gabriël
Berichten: 598
Lid geworden op: 08 jun 2012, 16:28
Gender: Androgyne

Re: moet dit gewoon effe kwijt ! ben zo happyyyy

Bericht door Gabriël »

Wat fijn dat het gesprek zo goed was verlopen! En ook prettig dat ze zeiden dat je wat haar betreft al groen licht zou hebben (ondanks dat het niet officieel is natuurlijk). Dat scheelt in elk geval wat spanning en kan je relaxter de diagnostische fase in, lijkt me. :)
En ook fijn hoe die collega van je reageerde!