moet dit gewoon effe kwijt ! ben zo happyyyy

"Transgerelateerde" issues in werk, studie, uitgaan, en zo voort
Gebruikersavatar
Nadine84
Berichten: 79
Lid geworden op: 11 okt 2012, 20:13
Gender: Trans MtF
Locatie: kerkrade , zuid limburg

Re: moet dit gewoon effe kwijt ! ben zo happyyyy

Bericht door Nadine84 »

arike : Met make up ben ik nog niet bezig , ben wel sinds deze week geen enkele aftershave etc meer ant gebruiken , mn deo is nu ook lekker dames geurtje en mn parfum ook :) , mn jas is al iets vrouwelijker en aanstaand weekend ga ik voor leuke jeans al kijken, mn haar duurt nog eeeuwen tot het mooi lang is ! kan dr nu nog niet echt veel mee doen helaas. en dat e rmoeilijke dingen gaan komen ben ik me al zeer bewust van , maarja .. afeglopen 20 jaar waren ook super zwaar ! dus ja ... kan dr nog bij haha. en inderdaag gabriel ! ga nu idd veel relaxter diagnostishe fase in :) en van die collega had ik het eigenlijk verwacht , kan hem bijna vriend noemen dus ja .... werken hele dag samen ! haha.
Wees niet bang om jezelf te zijn, als je dit niet bent zorg dat je jezelf kunt worden.

verstop je niet voor anderen maar al helemaal niet voor jezelf.
X Nadine.
Minne
Berichten: 186
Lid geworden op: 04 aug 2012, 10:29
Gender: Trans FtM

Re: moet dit gewoon effe kwijt ! ben zo happyyyy

Bericht door Minne »

Fijn voor je dat het zo goed gaat, dat mag ook wel eens, nietwaar? :D (en liefst zo vaak mogelijk!) Nu kun je lekker gemotiveerd die 15 maanden in en vast beginnen aan de transformatie om jezelf te worden : )
Gebruikersavatar
Nadine84
Berichten: 79
Lid geworden op: 11 okt 2012, 20:13
Gender: Trans MtF
Locatie: kerkrade , zuid limburg

Re: moet dit gewoon effe kwijt ! ben zo happyyyy

Bericht door Nadine84 »

dankje sietse !
Wees niet bang om jezelf te zijn, als je dit niet bent zorg dat je jezelf kunt worden.

verstop je niet voor anderen maar al helemaal niet voor jezelf.
X Nadine.
Gebruikersavatar
Eva
Beheerder
Berichten: 6823
Lid geworden op: 25 mar 2012, 11:00
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: zij/haar
Locatie: Etten-Leur

Re: moet dit gewoon effe kwijt ! ben zo happyyyy

Bericht door Eva »

Groen licht is waar je bij iedere fase tegenaan loopt. Om te beginnen de sceening (voorheen intake). Daar kun je groen licht krijgen voor de diagnostische fase. Als je die doorlopen hebt kun je groen licht krijgen voor de rle plus moontjes. Daarna hoop je groen licht te krijgen voor de uiteindelijke operatie(s).
De weg is lang en smal en kent veel stoplichten ;)
All great truths begin as blasphemies. (George Bernard Shaw)
Gebruikersavatar
J1nny
Berichten: 720
Lid geworden op: 04 nov 2012, 14:43
Gender: Vrouw

Re: moet dit gewoon effe kwijt ! ben zo happyyyy

Bericht door J1nny »

:D :D Beetje vaag, die RLE doe ik al, zonder moontjes en wachtend op de diagnostiek.
Voor RLE heb ik die gasten niet nodig, wel voor de operatie. (moontjes zijn ook via de huisarts te verkrijgen eventueel)
Gebruikersavatar
Arike
Berichten: 3245
Lid geworden op: 25 mar 2012, 12:11
Gender: Vrouw
Locatie: Gelderland

Re: moet dit gewoon effe kwijt ! ben zo happyyyy

Bericht door Arike »

Heel herkenbaar Jinny, zo heb ik het ook gedaan!

(btw van stoplichten trek ik mij weinig aan ;)  )
"You try to forget but it's impossible
That song stays in your head and it's unbearable
It says remember who you are remember what you want"
Gebruikersavatar
Gwendolyn
Berichten: 457
Lid geworden op: 27 aug 2012, 00:29
Gender: Vrouw
Locatie: Stiens

Re: moet dit gewoon effe kwijt ! ben zo happyyyy

Bericht door Gwendolyn »

Jinny schreef::D :D Beetje vaag, die RLE doe ik al, zonder moontjes en wachtend op de diagnostiek.
Voor RLE heb ik die gasten niet nodig, wel voor de operatie. (moontjes zijn ook via de huisarts te verkrijgen eventueel)
Mijn mening; Jinny, klopt, wij regelen onze real life experience zelf. Echter voor de behandelaars, geldt de "geregistreerde" RLE pas ( bij mijn weten ) als men met hormonen start, want die tijd van hormoon gebruik moet je toch eerst doorlopen eer dat je geopereerd mag worden. Dan loopt de RLE daar meteen parallel aan.

Vergeet niet, dat sommigen al jaren als het andere geslacht leven / anders dan hun geboren fysiek suggereert leven, en sommigen pas met de aanvang hormoon gebruik.

Anderen, de behandelaars, diegene die de kosten moeten vergoeden hebben een ijk punt nodig zodat ook zij zich kunnen verantwoorden, en hopelijk verantwoordelijk handelen.

Gwendolyn
Gebruikersavatar
J1nny
Berichten: 720
Lid geworden op: 04 nov 2012, 14:43
Gender: Vrouw

Re: moet dit gewoon effe kwijt ! ben zo happyyyy

Bericht door J1nny »

Ik weet Gwen, dat is het punt niet.
Alleen dat ik tegen dat ik (vanuit het VU) met de moontjes begin al minimaal een jaar RLE tot de moontjes achter de rug heb.
Ze hoeven mij niet te 'pushen' naar de RLE zeg maar.
Gebruikersavatar
Arike
Berichten: 3245
Lid geworden op: 25 mar 2012, 12:11
Gender: Vrouw
Locatie: Gelderland

Re: moet dit gewoon effe kwijt ! ben zo happyyyy

Bericht door Arike »

Ondanks dat ik ook snap dat behandelaars een ijkpunt nodig hebben voor hun financien ;)
heb ik wel de indruk dat de VU in haar protocollen nog teveel uitgaat van het klassieke beeld dat transen in de eerste maanden van hun hormoongebruik pas omgaan...
"You try to forget but it's impossible
That song stays in your head and it's unbearable
It says remember who you are remember what you want"
Gebruikersavatar
jacqueline
Berichten: 869
Lid geworden op: 25 mar 2012, 20:45
Gender: Trans MtF

Re: moet dit gewoon effe kwijt ! ben zo happyyyy

Bericht door jacqueline »

ik ga pas om op het moment dat ik fatsoenlijk voor de dag kan komen. Dat betekent: er fatsoenlijk uitzien en ook kunnen lopen en bewegen als een vrouw. Je krijgt nooit een tweede kans voor een eerste indruk!