Nieuwe chat! Zie dit topic.

sociale transitie; naam opgeven

"Transgerelateerde" issues in werk, studie, uitgaan, en zo voort
Anon20230219
Berichten: 2557
Lid geworden op: 16 sep 2016, 20:40
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: zij/haar

Re: sociale transitie; naam opgeven

Bericht door Anon20230219 »

Tja ten tijde dat ik qua naam in tweestrijd was met tegenzin mijn oude officiële naam gebruikt.
En eenmaal wettelijk geregeld nogal wat struggels gehad met mijn telefoon provider maar na het indienen van een klacht kon het ineens wel zonder gedoe omgezet worden.
Gebruikersavatar
Lauren79
Berichten: 96
Lid geworden op: 14 jun 2020, 08:04
Gender: Non-binair

Re: sociale transitie; naam opgeven

Bericht door Lauren79 »

Ja dit is ook een vraag die ik had. Een goede vriend van mij heeft een roepnaam die helemaal niet op zijn paspoort staat. Daar staat Henk-Jan (maar zijn opa), maar we noemen hem Floris. :-) dus iedereen kent hem gewoon als Floris. Alleen op zijn diploma’s etc... staat dus Henk Jan. Klinkt heel raar voor mij. Dus misschien zal het ook gewoon hier zo gaan toch? Gewoon je eigen naam gebruiken en voor officiële documenten je geboortejaren gebruiken. Zo heet en voel ik mij lauren. Nog niet iedereen is daar aan gewend bij mij. Ik gebruik ook mijn eigen naam en mijn oorspronkelijke naam ook door elkaar. Tegen klanten vb nog mijn oude naam. Maar bijvoorbeeld een afspraak bij de kapper gewoon lauren. Waar kan het vb nog meer? Zou graag namelijk veel vaker mijn naam willen gebruiken.
Anon20210626
Berichten: 2285
Lid geworden op: 02 jul 2013, 16:51
Gender: ———

Re: sociale transitie; naam opgeven

Bericht door Anon20210626 »

Mijn oude roepnaam was ook niet de naam op mijn paspoort en niemand die daar op let . zelfs banken niet met overschrijvingen .


Nog bonter is het volgende.
De KPN had mij ooit middels een foutje mijn woonplaats als achternaam gegeven . De bank heeft alles altijd gewoon afgeschreven ondanks dat de namen totaal niet overeen kwamen ........... Daar kijken ze dus helemaal niet naar .......
Ik stond ook met die achternaam in het telefoonboek .
Toen kwam ik er ook achter hoeveel bedrijven die kpn gegevens kopen en menig persoon wilde bij mij een tafel of een kamer reserveren omdat ik onder de dezelfde naam in het boek stond als de plaatselijke vd valk .......

Alleen toen ik ging verhuizen en dat rechtgezet wilde hebben , begon er een redelijke 'paarse krokodil 'affaire .

want ze accepteerden mijn ID niet . tjsa Ze hebben het opgelost maar dat ging niet vanzelf . De plaatselijke primafoon winkel was niet blij met me toen ik op een gegeven moment de slaapzak en matje uit mijn rugzak haalde en vertelde niet eerder weg te gaan als dat ze het opgelost hadden . Het kostte ze toen ineens niet echt lang .
Overigens ben ik van mening dat Carthago moet worden verwoest.
Brownie
Berichten: 208
Lid geworden op: 25 aug 2020, 16:38
Gender: Geen

Re: sociale transitie; naam opgeven

Bericht door Brownie »

Renée schreef: 06 jan 2021, 11:54 toen ik op een gegeven moment de slaapzak en matje uit mijn rugzak haalde
fantastisch!
mariannevanh
Berichten: 44
Lid geworden op: 06 dec 2020, 19:46
Gender: Vrouw

Re: sociale transitie; naam opgeven

Bericht door mariannevanh »

Gisteren had ik contact met de verzekeringsmaatschappij van mijn nieuwe fiets (zie eerste bericht in dit topic). Ik belde hen voor iets heel anders en vroeg terloops hoe het zit met de tenaamstelling.
Haar antwoord was in de trant van "het gaat om de verzekering van een object (de fiets) en niet een persoon. Dus als u hiervoor uw nieuwe - nog niet officiële - naam wilt gebruiken, is dat gewoon mogelijk.