Radboudumc Expertise­centrum Geslacht & Gender

Psychologen en procedures
Gebruikersavatar
Annabel
Berichten: 475
Lid geworden op: 08 dec 2020, 23:52
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: zij/haar
Locatie: Den Haag

Re: Radboudumc Expertise­centrum Geslacht & Gender

Bericht door Annabel »

Van de week was mijn intake en de eerste indruk is goed.
Ten eerste is het ziekenhuis veel prettiger dan het donkere jaren 70 ziekenhuis van Amsterdam en de gangen zijn vol kleur en licht. Nou is het wel zo dat de afdeling nog in het Amalia kinderziekenhuis zit, maar binnenkort verhuizen ze naar een compleet nieuw gebouw, dus dat is mooi.
De intake was prettig, er werd goed geluisterd.
Mijn (nu) vaste psycholoog was ook erg aardig, er was gelijk een prettige klik, ook omdat we elkaar complimenteerde met onze mooie jurken die we aanhadden :D
Door mijn stappen die ik al had ondernomen denken ze niet veel gesprekken nodig te hebben gelukkig, meer hoor ik hier over na het wekelijkse MDO begin volgende week...
Uiteraard eenmaal verder in de molen ga ik meer vragen over de gang van operaties etc.
Oh ja, ik heb me ook gelijk aangemeld voor hun klankbordgroep, die zijn ze van plan om verder uit te breiden in de nabije toekomst!

Dus, so far so good!
Frederieke
Berichten: 830
Lid geworden op: 15 feb 2021, 12:45
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: zij/haar
Locatie: Drenthe

Re: Radboudumc Expertise­centrum Geslacht & Gender

Bericht door Frederieke »

Klinkt goed! Om een of andere reden had ik deze update gemist (slordig, slordig, beter lezen, Frederieke :shock: ).

Weet je toevallig of een partner welkom is bij de gesprekken? En even voor de zekerheid: een jurk is toch niet verplicht ? Vanmorgen bij mijn gesprek gewoon een strakke spijkerbroek aangetrokken met slobbertrui, dat prikt bij Certe een stuk makkelijker.

Ik zit me al dagen voor te bereiden op mijn eerste gesprek, ook al is dat pas 4 april.
Vrijdag 1 april was pas echt een goede grap geweest, maar dat geheel terzijde natuurlijk.
Gebruikersavatar
Annabel
Berichten: 475
Lid geworden op: 08 dec 2020, 23:52
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: zij/haar
Locatie: Den Haag

Re: Radboudumc Expertise­centrum Geslacht & Gender

Bericht door Annabel »

Ja, dat valt me wel tegen van je hoor Frederieke! ;)

Partners waren (nog) niet welkom, maar dat komt (ook) door de Corona maatregelen, waar je alleen maar in je eentje mag komen.
Alhoewel, als ik mijn tweede gesprek over een paar weken heb, dan mag/moet mijn vrouw mee voor zo'n 'heteroanamnese'. Ach dan kunnen we gezellig met z'n drieën babbelen toch! :D Hopelijk is het daarna snel gedaan met die gesprekken voor mij, want dan kunnen ze tenminste die wachtlijst een beetje wegwerken.

En nee, tuurlijk is een jurk niet verplicht, kom lekker als jezelf, daar gaat het tenslotte om!
Gebruikersavatar
Annabel
Berichten: 475
Lid geworden op: 08 dec 2020, 23:52
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: zij/haar
Locatie: Den Haag

Re: Radboudumc Expertise­centrum Geslacht & Gender

Bericht door Annabel »

Ik heb niet zo'n mooi dagboek als sommige van jullie hebben, maar wilde dit toch even delen, ten eerste omdat ik zelf heel blij ben, maar ook dat er dus hoop is voor andere mensen.
Vorige week m'n 2e gesprek gehad, zoals gezegd met mijn vrouw. Dat ging goed en ik kreeg te horen dat ik besproken zou gaan worden in het wekelijkse MDO.
Vandaag dus het goede bericht dat ik het zogenaamde groene licht heb gekregen voor de volgende fase! :dance: yes!
Superblij mee uiteraard, maar dus goed om te weten dat het dus echt in 2 gesprekjes kan! :wship:
Radboud UMC: so far so good!
Gebruikersavatar
Marije
Berichten: 1352
Lid geworden op: 22 okt 2021, 21:10
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: Zij/Haar
Locatie: --

Re: Radboudumc Expertise­centrum Geslacht & Gender

Bericht door Marije »

Gefeliciteerd lieverd. :hbeat:
:hbeat: vrouw :hbeat: mama :hbeat: dochter :hbeat: zus :hbeat: gelukkig :hbeat:
Daniël
Berichten: 19
Lid geworden op: 13 mar 2022, 20:05
Gender: Trans FtM
Voornaamwoorden: hij/hem

Re: Radboudumc Expertise­centrum Geslacht & Gender

Bericht door Daniël »

Ik zit momenteel ook in het traject bij Radboud UMC, hele fijne instantie. Toen ik alle verhalen las over het VUMC had ik echt zo iets van; ojee als dat maar goed komt, maar toen ik eenmaal bij het Radboud kwam was het echt een hele fijne sfeer. Ik ben begonnen in oktober en heb nu al mijn groen licht, begin volgend week aan remmers, dus als iemand vragen heeft over mijn ervaringen bij Radboud stel ze gerust.
Gebruikersavatar
halla
Berichten: 69
Lid geworden op: 21 okt 2020, 22:48
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: zij, haar
Locatie: Deventer

Re: Radboudumc Expertise­centrum Geslacht & Gender

Bericht door halla »

Eh... Ik sta vandaag precies een jaar op de wachtlijst van het Radboud...