debat op 2

"Transgerelateerde" issues in werk, studie, uitgaan, en zo voort
Gebruikersavatar
Fay
Berichten: 2484
Lid geworden op: 03 nov 2012, 14:01
Gender: Trans MtF
Locatie: Eindhoven

Re: debat op 2

Bericht door Fay »

Zo, we zijn er weer

Erkennen dat de negatieve spiraal er is, dat het niet vreemd is dat die er is, regelmatig terugkomt en zal blijven doen, part of the deal, dat is 1

Strijd zit hem en het niet willen of kunnen acepteren, tot mijn genoegen kan ik na een paar uur zelfanalyse, oh oh met dat hoofd is niets mis, analyse tot opt bot, mededelen dat het goed is zoals het is, dat alles is geoorloofd en alles er mag zijn in reactie en gevoel mbt de situatie , dat juist de erkenning wederom de rust geeft, al geef ik mezelf uiteraard niet zomaar gewonnen, ik heb die strijd nog ergens voor nodig

Realiseerde me tevens dat ik het pad wat ik heb uitgestippelt, een plan waar ik me aan houdt, even kwijt was

Het uitgestippelde pad ligt er, biedt houvast, is een anker, een fijn gegeven, en dat pad lopen we morgen gewoon weer op, niks aan de hand, rechtdoor, zonder om te kijken liefst, maar nu nog niet

Bedankt voor jullie reacties ook, 9 van de 10 keer post ik het niet als ik me zo voel, de dingen zo zie, ben niet anders gewend het met mezelf uit te zoeken, maar merk dat het verhelderend en ondersteunend kan werken om visie van anderen te lezen

Joyy
Gebruikersavatar
mevrouwgriezel
Berichten: 24
Lid geworden op: 26 nov 2012, 23:08
Gender: Trans MtF

Re: debat op 2

Bericht door mevrouwgriezel »

joyy schreef: Niks doen, omdat hetgeen je voor de boeg hebt te belachelijk voor woorden is, en wat dan?

Wat brengt het uiteindelijk, dat je van je GD af bent, meer niet, en als je daarbij door kan gaan voor een redelijk respectabele passabele vrouw is dat meegenomen maar het blijft knip en plakwerk, de inzet zou ook niet moeten zijn,ik wil mezelf kunnen zijn en door kunnen gaan voor een passabele vrouw, de inzet IS, je wilt van je GD af en dat betekent dan toevallig een vrouwenlichaam of iets wat daar op lijkt, punt, einde, en dat is het dan
Hoi Joyy!

Ik heb me aangemeld om op je stukje te reageren. Het is wel herkenbaar. Zo als je begint... Ik heb destijds doorgezet en ben uiteindelijk heel blij dat ik dat heb gedaan. Wel kwam er veel meer bij kijken dan ik aanvankelijk dacht. Met name voor wat betreft zelfacceptatie en de acceptatie van je anders-zijn en het anders -blijven-.

Ik denk dat juist de inzet zou moeten zijn, dat je jezelf kunt zijn. Niet direct het doorgaan voor een passabele vrouw en ook niet het willen verhelpen van de genderdysforie. Want kom je echt wel met een transitie van genderdysforie af? Ik ervaar genoeg dingen aan mijzelf die ik nog steeds zou willen verbeteren maar niet kan verbeteren, en op een gegeven moment beland je op een punt waarop je beseft dat er hierna niets verder is... althans... voorlopig niet. Je moet dus in het reine komen dat je genderprobleem maar deels is opgelost... dat je er vanwege je -transseksueel zijn- er andere problemen hebt bijgekregen en dat het leven als transseksueel nogal wat onverwachte reactie's en sociale moeilijkheden met zich mee kan brengen...

Het gaat er namelijk niet alleen om of jij jezelf helemaal accepteert maar of je ook accepteren kunt dat anderen je soms niet accepteren, als vrouw dus. En dat je bovendien door je achtergrond en je anders-zijn altijd zal verschillen en anders zal zijn dan de meute en dat je je dus niet zonder meer kunt aansluiten bij de kudde. Anders zijn, anders blijven.

Ik had het toen ik als jongen leefde moeilijker dan nu. Sterker nog...als ik had geweten wat ik nu allemaal heb mee mogen maken sinds mijn transitie...dan had ik lang niet zolang getwijfeld... ik had het misschien zelfs in een sneltreinvaart gedaan maar dat is achteraf praten.
Ik had de lange tijd nodig om innerlijk het een en ander uit te zoeken en een sterke overtuiging te krijgen over mijzelf. Dat heeft mij uiteindelijk weerbaarder gemaakt.

Maar een oplossing voor de genderdysforie...dat vind ik een transitie slechts ten dele. Je bent wel veel meer jezelf en dat is het belangrijkste in het leven...dat jij jezelf kunt zijn en als jezelf kunt deelnamen aan het sociale maatschappelijke verkeer en werkelijk en diep!! contact kunt maken met vrienden of een lief.

Als je aarzelt, probeer dan gewoon jezelf te zijn bij vrienden eerst. Probeer eens een jongen of een meisje te zoeken die jou wel leuk vind... zoals je bent en hoe je bent. Je hoeft niet altijd direct voor het hele pakket te gaan... maar ondertussen hoef je ook niet stil te staan en mag je best naar hartelust experimenten. Als je daarbij je verstand een beetje gebruikt is dat best onschuldig en ongevaarlijk en daarin zou je de bevestiging kunnen vinden waar je naar zoekt.

Aldoende leert men.
Om erachter te komen wie je werkelijk bent moet je dingen proberen en doen. Dat hoeft niet direct heel snel of definitief te zijn. Glij er langzaam in... groei er langzaam in. Zo kun je ook in een transitie gaan.

Het leven is bovendien ook nu al... en niet "dan pas".

Veel sterkte met je zoektocht
Liefs
Mevrouw Griezel
Aster
Berichten: 405
Lid geworden op: 28 mar 2012, 19:40

Re: debat op 2

Bericht door Aster »

jacqueline schreef: . Wat is dan geloofwaardig MTF zijn?
voorbeeldje dat Arie B. gaf bij het introduceren van een MTF vanuit 'het normale' perspectief: 'nu ga ik iets heel vreemds zeggen.....huppeldepup was vroeger brandweerman'
Dat is iets wat alleen in de MTF wereld begrepen wordt; van (naturel!) (hyper)mannelijk naar 'vrouw' gaan.
In de 'gewone' wereld begrijpt niemand daar ook maar iets van.

Ik heb het in mijn postje nergens over een passabel uiterlijk; ik heb het over uitstraling en gedrag...de MTF waarbij de vrouwelijkheid van binnenuit komt zijn heel erg zeldzaam.
De MTF bij wie de mannelijkheid van binnenuitkomt zijn allesbehalve zeldzaam, het is zelfs de norm in de MTF wereld.

Zodanig zelfs dat iemand als Kelly regelmatig voor 'omgebouwde homo' uitgemaakt wordt....door (ex hetero) MTF (waarbij de homofobie er van af druipt trouwens(!)

Ik heb het over de immense verschillen qua gedrag en uistraling tussen primaire en secundaire MTF waarbij in de buitenwereld bij primaire MTF al snel gepraat wordt over 'een foutje van de natuur dat gecorrigeerd wordt' versus 'maar je bent altijd zo mannelijk geweest in alles, waar is die vrouwelijkheid dan'? bij secundaire MTF.

Daarom begrijp ik totaal niet waarom Maud zich haar gezicht scherend liet filmen; was dat een 'dubbele boodschap' in de zin van: 'kijk, ze is volkomen vrouwelijk MAAR 'net als de rest' óók een man geweest hoor! Kijk maar, ze moet zich zelfs (nog) scheren'.

En ze heeft niet eens zichtbare baardgroei!!

Blijkbaar is dat hoe de media rolt vwb MTF, kinderachtig, flauw.

Daarbij viel met me weer op dat zowel het publiek, als de geinterviewden enz allemaal blank waren. Beetje vreemd in onze huidige 'multi culti' samenleving.
Alsof er geen gekleurde transen bestaan....ook dat komt niet van pas in de media; alloch MTF transen zijn vrijwel altijd geloofwaardig 'naadloos' vrouwelijk, autoch transen bijna nooit en uitgerekend dat zorgt voor een kijkcijferkanon.

En die ene, moeilijk te vinden volkomen vrouwelijke autoch primaire MTF wordt aldus voor schut gezet door haar over te halen zich te laten filmen terwijl ze haar gezicht scheert.

Ik durf er mijn hand voor in het vuur te steken dat zoiets een volkomen vrouwelijke alloch TS NOOIT zou toelaten.

@Raisa:

Dat balletje gaat vanzelf dan wel rollen en daar hoef je niet eens 100% passabel voor te zijn....en aldus kom je vanzelf wel aan het (gewenste) werk.
Gebruikersavatar
Merel77
Berichten: 607
Lid geworden op: 25 mar 2012, 22:45
Gender: Vrouw

Re: debat op 2

Bericht door Merel77 »

Buitenlandse T's geslaagder? Ik zie al een gigantische neger met een basstem voor me op zo'n vrouwenavond. Volgens mij moet je voor geslaagde t's juist in Nederland blijven. In Nederland is het hip om jong te beginnen namelijk. Maar ik ben het er wel mee eens dat mensen toch wel smullen van een T die brandweerman is geweest. Dan kun je tenminste blijven roepen dat je het toch altijd kunt blijven zien enzo. Ik maak het ook wel eens mee dat mensen dat soort dingen roepen en dan zit ik er doodleuk bij. Hahahaha. ... Die vrouw heet trouwens geen Maud maar Maureen. Dat is een hele mooie vrouw en ze heeft het goed gedaan, maar dat ze zich even scheert dat vond ik nou ook jammer.
Gebruikersavatar
Barbarella
Berichten: 1255
Lid geworden op: 15 jul 2012, 22:01
Gender: Vrouw

Re: debat op 2

Bericht door Barbarella »

Dat je het altijd blijft zien, dat zeggen ze van een bio vriendin van mij ook. Dus zelf bio zijn biedt geen garantie tegen dat soort rot opmerkingen.

Levendula
Na mij de zondvloed!
Gebruikersavatar
Merel77
Berichten: 607
Lid geworden op: 25 mar 2012, 22:45
Gender: Vrouw

Re: debat op 2

Bericht door Merel77 »

ehm... laat maar
Gebruikersavatar
Barbarella
Berichten: 1255
Lid geworden op: 15 jul 2012, 22:01
Gender: Vrouw

Re: debat op 2

Bericht door Barbarella »

Heb ik nu wat doms gezegd?
Na mij de zondvloed!
Gebruikersavatar
Merel77
Berichten: 607
Lid geworden op: 25 mar 2012, 22:45
Gender: Vrouw

Re: debat op 2

Bericht door Merel77 »

Ik bedoelde dat het wel eens gebeurd in een gezelschap dat mensen over transseksuelen beginnen. Ik zit er dan gewoon bij en niemand die er van weet. Als er dan op een gegeven moment gezegd wordt (Dus NIET tegen mij maar in zijn algemeen) dat het toch altijd wel te zien is...
Gebruikersavatar
Barbarella
Berichten: 1255
Lid geworden op: 15 jul 2012, 22:01
Gender: Vrouw

Re: debat op 2

Bericht door Barbarella »

Ik begrijp het Merel, en dat had ik ook begrepen maar wilde het toch even kwijt.

Net zo als dat ik nu kwijt wil dat ik verschrikkelijk blij voor je ben dat je gewoon ongestoord je zelf kunt zijn, lijkt me heerlijk.

Levendula
Na mij de zondvloed!
Gebruikersavatar
Merel77
Berichten: 607
Lid geworden op: 25 mar 2012, 22:45
Gender: Vrouw

Re: debat op 2

Bericht door Merel77 »

Inderdaad. :lol:
Levendula schreef:Dat je het altijd blijft zien, dat zeggen ze van een bio vriendin van mij ook. Dus zelf bio zijn biedt geen garantie tegen dat soort rot opmerkingen.

Levendula
Ik heb ook een vriendin die het wel eens gevraagd wordt.