Epilatie.. kan iemand me moed inspreken?

Voor iedereen waarvan men bij geboorte dacht dat je een jongetje was
Lise
Berichten: 629
Lid geworden op: 23 dec 2013, 00:25
Gender: Onzeker
Locatie: Utrecht

Re: Epilatie.. kan iemand me moed inspreken?

Bericht door Lise »

Brownie schreef: 26 mar 2021, 10:22 Ik mag de dag ervoor gewoon scheren (enkel mesje), de haren hoeven maar een halve mm te zijn en dan kan mijn behandelaar gewoon pakken met de pincet. Langer is juist onhandig heb ik begrepen.
Die verschillen zijn wel bijzonder dan. Nu groeien die blonde haartjes bij mij ook echt heel erg traag, als ik me nu de dag ervoor scheer zie je een dag later eigenlijk vrijwel niets, maar tussen één dag ervoor en één week ervoor zit wel een heel erg groot verschil.
Gebruikersavatar
Irene_de_Vreede
Moderator
Berichten: 3661
Lid geworden op: 23 mei 2012, 22:26
Gender: Transgender
Voornaamwoorden: Zij/haar
Locatie: Breda

Re: Epilatie.. kan iemand me moed inspreken?

Bericht door Irene_de_Vreede »

De haartjes moeten lang genoeg zijn om met een pincet te kunnen vastpakken, dat zal vast per persoon verschillen hoeveel dagen dat duurt. Ik ga volgende week eens testen, moet ook foto's maken voor de verzekering.
Irene
Gebruikersavatar
AnneCeleste
Berichten: 338
Lid geworden op: 16 okt 2017, 12:50
Gender: Trans MtF
Voornaamwoorden: zij/haar
Locatie: Utrecht

Re: Epilatie.. kan iemand me moed inspreken?

Bericht door AnneCeleste »

Als ik me drie dagen niet scheer dan kan de huidtherapeut ze goed pakken. Die van mij zijn ook echt onzichtbaar als ik me maar één dag niet zou scheren.

De rode bultjes zijn ook drie dagen na het epileren nog wel zichtbaar, dus er blijven weinig goeie dagen over 😉
Gebruikersavatar
Ylse
Berichten: 758
Lid geworden op: 30 aug 2015, 20:39
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: zij/haar
Locatie: Oosterstreek (Friesland)

Re: Epilatie.. kan iemand me moed inspreken?

Bericht door Ylse »

Ik heb standaard op donderdag een afspraak staan. Dat betekent voor mij dat ik het weekend glad ben en mij desnoods kan scheren. Maandagochtend de laatste scheerbeurt en dan een paar dagen wat stoppels. Het is niet fraai maar mensen doen het er maar mee, ik kan me er niet druk over maken.

Op deze manier kan ik in ieder geval rustig op stap in het weekend. Tenminste als die mogelijkheid er weer is.
All changes;
even the most longed for,
have their melancholy;
for what we leave behind us is a part of ourselves;
we must die to one life before we can enter another.

Anatole France
Gebruikersavatar
Fiona
Berichten: 171
Lid geworden op: 30 jul 2015, 23:02
Gender: Vrouw

Re: Epilatie.. kan iemand me moed inspreken?

Bericht door Fiona »

Je hebt de DIATHERMIEMETHODE ONTHAREN en de BLENDMETHODE ONTHAREN. De eerst genoemde methode gaat lekker snel per haar maar veel komt gewoon weer terug. Dat duurt dan echt jaren als je het hele gezicht daarmee laat doen. Is alleen geschikt voor dunne haartjes. De tweede methode is geschikt voor de stugge hardnekkige haren, en dan is de haar wel definitief weg en komt niet meer terug. Het nadeel is dan wel dat de naald er ongeveer 3 seconden in zit. Vier jaar lang in een stoel zitten en 3x45 minuten is erg lang. Wist het ook niet. Ben overgestapt naar een andere behandelaar die wel over het apparatuur beschikt voor de blend methode. Nu na 4 jaar dan eindelijk de goede methode. Vraag even je behandelaar welke methode ze gebruikt. Ik denk de Diathermiemethode. Daar verdienen ze wel goed aan. Steeds weer verlenging machtiging aanvragen of zelf veel geld betalen. In ieder geval heeft mijn nieuwe behandelaar het zo uitgelegd.

https://www.skincareharmelen.nl/methode ... h-ontharen
Gebruikersavatar
SuzanneLemm
Berichten: 164
Lid geworden op: 21 mei 2020, 12:57
Gender: Vrouw

Re: Epilatie.. kan iemand me moed inspreken?

Bericht door SuzanneLemm »

Ik voel mee met AnneCelesta, hier ook 95 uurtjes en pas op deze helft. Herkenbaar ook dat er gladdere plekken zijn maar nergens helemaal glad.
Twee en halve dag niet scheren geeft bij mijn genoeg lengte ( tip: thuiswerken, slechte webcam ;))
Ik gebruik Emla creme, echt een uur van te voren opdoen en ook de pleisters gebruiken.Wordt vergoed , neem de doos met 5 tubes en pleisters, een tube per keer gebruiken. En kletsen (is beetje lastig ja) met therapeute helpt ook, dan ben je afgeleid. Na afloop krijg je verkoelende gel, maar ik houd er in auto nog icepack tegenaan.
Belangrijkste tip: therapeute moet geen oud blend apparaat gebruiken ( 8 sec branden) maar een diathermisch apparaat zoals Apilus Senior 3g ( 2 sec branden) en daarbij de dual flash optie hanteren !!! Minder roodheid, 4x zo snel, minder pijn.
Tjitske
Berichten: 24
Lid geworden op: 13 okt 2020, 11:32
Gender: Vrouw

Re: Epilatie.. kan iemand me moed inspreken?

Bericht door Tjitske »

Ook bij mij duurt de epilatie al best lang, zo'n 50 uur heb ik er op zitten en daarnaast ongeveer 10 keer en half uur laser. Moeilijk om te zeggen hoe ver ik ben. De zijkant van het gezicht is al echt veel minder, maar in het kin gebied is er veel te zien. In de hals kan ik slecht zien hoe ver het is, maar daar is de huidtherapeute nog het minste bezig geweest. Volgens de foto's op website gebruikt de huidtherapeute een nova-blend apparaat (, maar ik zal er bij de volgende behandelingen eens op letten. Een voorbeeldtje van het apparaat (niet van m'n eigen huidtherapeute die foto is onduidelijk en zijn alleen de gekleurde knopen echt herkenbaar) : https://beautypoint-son.nl/Elektrisch-ontharen
Gebruikersavatar
Blue
Berichten: 214
Lid geworden op: 06 mar 2015, 10:20
Gender: Trans MtF
Voornaamwoorden: Zij/Haar

Re: Epilatie.. kan iemand me moed inspreken?

Bericht door Blue »

Dat valt best tegen als ik het zo lees, ik ben van het grootste deel van mijn baardgroei een paar jaar geleden al verlost, maar blijf me ergeren aan die witte haartjes die na 12 uur voelbaar, en na zo'n 36 uur zichtbaar worden.
het grootste deel was donkerbruin.

Maar als ik het zo lees gaat dit jaren duren om er vanaf te komen en moet ik het waarschijnlijk nog zelf betalen als ik de berichten zo lees van vergoedingen.

Ik heb we de hele dag een glad huidje als ik me smorgens scheer maar dat scheren begin ik me steeds meer aan te ergeren.
Maar jarenlang wekelijks behandelen zie ik ook niet zitten eerlijk gezegd?


Is het echt zo erg? Of zou het in mijn geval meevallen ivm de laserbehandelingen die ik gehad heb in het verleden (14 sessies)
Gebruikersavatar
Irene_de_Vreede
Moderator
Berichten: 3661
Lid geworden op: 23 mei 2012, 22:26
Gender: Transgender
Voornaamwoorden: Zij/haar
Locatie: Breda

Re: Epilatie.. kan iemand me moed inspreken?

Bericht door Irene_de_Vreede »

Elektrisch gaat haartje per haartje, het hangt dus erg af hoeveel witte haartjes je hebt. Bij mij gaan er per sessie een paar honderd uit.
Irene
doll89
Berichten: 148
Lid geworden op: 30 jul 2014, 14:39
Gender: Vrouw

Re: Epilatie.. kan iemand me moed inspreken?

Bericht door doll89 »

Bij mij wil de zorgverzekeraar De Friesland het nu niet meer vergoeden....
ben al 6 jaar bezig :( heb blonde haartjes..