Progesteron studie

Voor iedereen waarvan men bij geboorte dacht dat je een jongetje was
Danielle

Re: Progesteron studie

Bericht door Danielle »

Gisteren met de arts gesproken. Het onderzoek is in de afrondende fase en de resultaten zijn gemengd. De belangrijkste dingen genoemd:
- Het effect verschilt van persoon tot persoon, het is geen gegeven dat progesteron = grotere borsten.
- Er zijn geen bijzondere bijwerkingen gezien die aanleiding geven om het helemaal niet voor te schrijven.
- Mensen die meewerken aan het onderzoek kunnen nu progesteron voorgeschreven krijgen.

Ik ga het nu voor 3 maanden proberen, even zorgen dat ik wat vergelijkings foto's maak. Om te zien of het voor mij werkt en of het geen nadelen heeft. Bijsluiter vermeld verhoogde kans op hoofdpijn en migraine, daar ben ik dan weer gevoelig voor.
Mijn transitieblog: Fading Gender
Frederieke
Voornaamwoorden: zij/haar

Bericht door Frederieke »

Danielle schreef: 07 mei 2024, 07:55 Ik ga het nu voor 3 maanden proberen, even zorgen dat ik wat vergelijkings foto's maak. Om te zien of het voor mij werkt en of het geen nadelen heeft. Bijsluiter vermeld verhoogde kans op hoofdpijn en migraine, daar ben ik dan weer gevoelig voor.
Ik weet niet of en hoe je dat kunt regelen in het VUMC, maar er bestaat de mogelijkheid om 3D-foto's te laten maken, waarmee de computer tot op de milliliter nauwkeurig de volumina van je borsten kan berekenen. Verder no comment.
Danielle

Bericht door Danielle »

Die 3D scans zijn al gemaakt, in het kader van deze studie. Ik zat zelf in de controlegroep. Maar de laatste daarvan is alweer 2 jaar terug en mijn gewicht is in de afgelopen jaren niet stabiel geweest. En het hoeft allemaal niet zo nauwkeurig, want als ik het verschil niet kan zien op een gewone foto dan is het voor mij de moeite van meer medicatie niet waard.
Mijn transitieblog: Fading Gender