Progesteron studie

Voor iedereen waarvan men bij geboorte dacht dat je een jongetje was
Amber Vlinder
Berichten: 71
Lid geworden op: 14 mei 2017, 01:53
Gender: Vrouw

Re: Progesteron studie

Bericht door Amber Vlinder »

Hi Michelle,

Gefiliciteerd, en fijn om te horen dat er hier ook mensen zijn die in die groep vallen. En nu maar afwachten waar het ons gaat brengen. Zelf heb ik ook niet het gevoel dat ik voor niets mee doe omdat het misschien toch ook wel effect kan hebben.
Dr. Dreijerink heeft trouwens wel gezegd dat als aan het eind van de studie blijkt dat het een positief effect heeft op de borstontwikkeling, ze dan ook meteen het nodige zullen voorschrijven bij wie dat dan wil en niet nog eens een vervolg onderzoek zullen gaan doen.

Lieve groet,
Amber
Gebruikersavatar
MichelleB
Berichten: 768
Lid geworden op: 13 sep 2016, 17:43
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: Zij/Haar
Locatie: Dongen

Re: Progesteron studie

Bericht door MichelleB »

Hey Amber,

Dat laatste is zeker goed nieuws!! Dan is de studie sowieso niet voor niets, wat er ook uitkomt.
Tof dat je zo'n instelling hebt :D

Michelle
-Life is a work in progress-
Gebruikersavatar
Jillian
Berichten: 83
Lid geworden op: 18 mei 2018, 11:47
Gender: Transgender
Locatie: Gaasterland

Re: Progesteron studie

Bericht door Jillian »

Ik heb inmiddels gebeld met de genderpoli maar kom helaas niet in aanmerking omdat ik geen patiënt ben van het vumc wel jammer.
Gebruikersavatar
MichelleB
Berichten: 768
Lid geworden op: 13 sep 2016, 17:43
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: Zij/Haar
Locatie: Dongen

Re: Progesteron studie

Bericht door MichelleB »

Ah ja jammer inderdaad!!
-Life is a work in progress-
Gebruikersavatar
Danielle
Berichten: 973
Lid geworden op: 17 apr 2012, 19:53
Gender: Anders

Re: Progesteron studie

Bericht door Danielle »

Dat was een gevalletje onironisch don't call us on we call you. Ik had voor ergens deze week op mijn lijstje staan hier eens contact over op te nemen met het Aumc. Maar ze belden me zelf al, omdat ik ooit heb aangegeven open te staan voor meewerken aan onderzoek.

Ik zal morgen maar eens de hele brief doorlezen, er moest ook nog gewerkt worden vandaag. Bellen we over twee weken nog een keer, blijkbaar is er een 10 dagen wettelijke bedenktijd voor dit soort onderzoeken.
Mijn transitieblog: Fading Gender
Gebruikersavatar
MichelleB
Berichten: 768
Lid geworden op: 13 sep 2016, 17:43
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: Zij/Haar
Locatie: Dongen

Re: Progesteron studie

Bericht door MichelleB »

Ja klopt, die 10 dagen haha Vervelend als je zeker weet dat je mee wil doen, maar als het voor iets met hoog risico zou zijn snap ik het wel.

Wel tof dat je mee zou kunnen doen!!
-Life is a work in progress-
Lokien
Berichten: 88
Lid geworden op: 22 aug 2019, 16:10
Gender: Vrouw

Re: Progesteron studie

Bericht door Lokien »

Ja, het voelt weer alsof je aan het begin staat van het traject, die tien dagen. Weet u zeker dat u dit wilt.....
Ik heb er maar verder niet over gezeurd, dat haalt toch niets uit. Maar ik heb mij natuurlijk niet voor niks vorig jaar op de lijst laten plaatsen.
Evengoed, wat is nou 10 dagen in borstgroeitijd.....dus ik ben aan het wachten. Aanstaande maandag zijn mijn 10 dagen (14 dagen in mijn geval) voorbij en word ik opnieuw gebeld. Ik ben erg benieuwd wat het onderzoek gaat brengen, ik hoop beter passende borsten voor ons allen! En al maakt het dan verder ook niet heel erg uit in welke groep ik kom, ik hoop toch wel een beetje dat ik al met progesteron kan beginnen. Enfin, anders wellicht over een jaar. Dat is ook prima.
The wisest men follow their own direction
Esther91
Berichten: 331
Lid geworden op: 16 sep 2018, 01:56
Gender: Vrouw
Locatie: Nederland

Re: Progesteron studie

Bericht door Esther91 »

Ik ben eigenlijk wel benieuwd wat jullie ervaringen gaan zijn, nu het wat grootschaliger geprobeerd gaat worden. Zelf heb ik al een jaar 100mg progesteron en heb alleen mijn eigen ervaringen.

Enige wat me verbaasde is dat er helemaal niet over een stopweek gepraat wordt terwijl dit wel in de bijsluiter staat.

Door eigen ervaringen heb ik deze maandelijkse stopweek wel ingelast.
:text-thankyouyellow:
Gebruikersavatar
MichelleB
Berichten: 768
Lid geworden op: 13 sep 2016, 17:43
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: Zij/Haar
Locatie: Dongen

Re: Progesteron studie

Bericht door MichelleB »

Eigen endocrinoloog zei er niets over en er waren nog 3 andere artsen bij. Daar vertrouw ik op en anders hoor ik het over 3 maanden.
"Eigen ervaringen" is te subjectief lijkt me. Ik luister liever naar mensen die ervoor geleerd hebben in plaats van dat ik zelf ga knutselen :)
-Life is a work in progress-
Esther91
Berichten: 331
Lid geworden op: 16 sep 2018, 01:56
Gender: Vrouw
Locatie: Nederland

Re: Progesteron studie

Bericht door Esther91 »

MichelleB schreef: 07 apr 2021, 23:47 Eigen endocrinoloog zei er niets over en er waren nog 3 andere artsen bij. Daar vertrouw ik op en anders hoor ik het over 3 maanden.
"Eigen ervaringen" is te subjectief lijkt me. Ik luister liever naar mensen die ervoor geleerd hebben in plaats van dat ik zelf ga knutselen :)
Klinkt inderdaad subjectief ;) had beter kunnen zeggen: "...en ik heb alleen maar mijn eigen ervaringen...".

Ik bedoelde het subjectief, en daarom juist mee lezen met de grotere groep. Ik ken tot nu toe maar 1 andere Nederlander die het kreeg voorgeschreven. Verder ken ik dus niemand.

Maar knutselen moet je het niet noemen hoor, alles in overleg. Zit niet voor niets elke 4 weken op de prikpolie.
:text-thankyouyellow: