Progesteron studie

Voor iedereen waarvan men bij geboorte dacht dat je een jongetje was
Anon20230219
Berichten: 2557
Lid geworden op: 16 sep 2016, 20:40
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: zij/haar

Re: Progesteron studie

Bericht door Anon20230219 »

Ik heb progesteron gebruikt maar na mijn borstvergroting moest ik er van de arts mee stoppen.
Met als gevolg dat mijn oestrogeen spiegel niet zo mooi meer is als tijdens gebruik ervan.
Dus nu 150 mg aan pleisters plakken maar erg happy wordt ik daar niet van.
Erg moe en soms ook nachten zoals nu dat ik rommelig slaap en eenmaal wakker al te moe om de dag aan te kijken.
Enige voordeel is dat mijn cholesterol weer netjes op pijl is maar daar had ik al medicatie voor gehad en dat werkte in principe ook goed.
Begin mei gaat hij kijken of de hogere dosering hormonen het oestrogeen weer is toegenomen.
Zal met hem bespreken of ik nu mijn implantaten goed zijn hersteld weer terug kan naar 100 mg pleister en 1x progesteron per dag.
Werkte voor mij prettiger als ik eerlijk ben.
Maar ben zeker blij met deze studie want cypro is ook niet alles.
(Althans ik werd er nogal beroerd van..)
Gebruikersavatar
Danielle
Berichten: 973
Lid geworden op: 17 apr 2012, 19:53
Gender: Anders

Re: Progesteron studie

Bericht door Danielle »

Maandag naar het ziekenhuis voor de start van het onderzoek, gisteren dat tweede telefoontje gehad. Ze voelen wel wat de doelgroep wenst, want er er werd me uitgebreid op het hart gedrukt dat ik ook gewoon in de controlegroep terecht kan komen.

Zou ik op zich wel jammer vinden als dat zou gebeuren. Zie ik maar als taking one for the team.
Mijn transitieblog: Fading Gender
Lokien
Berichten: 88
Lid geworden op: 22 aug 2019, 16:10
Gender: Vrouw

Re: Progesteron studie

Bericht door Lokien »

Precies, zo is het ook, ook wij zijn nodig voor een succes van dit onderzoek. Hoe rottig het ook is als je geen progesteron krijgt.
Ik ben meerdere keren op het hart gedrukt dat ik echt echt als eerste zal horen als het zo is dat progesteron de borstgroei helpt. En dat ik het direct voorgeschreven zal krijgen.
Ik weet niet hoe oud je bent, maar voor mij maakt het niet veel uit of ik het nu krijg, of over een jaar. Dan ben ik 52, ipv 51. En voor mijn partner maakt het ook geen enkel verschil, zij vindt mijn borsten zo ook al prachtig. Dus ik heb geduld, maar hoop natuurlijk wel dat progesteron werkt. In die zin zet ik al mijn hoop op Michelle....
Ik zit zelf in de groep met meer oestrogeen. Ik mag nu twee stickers plakken ipv 1 (200 ipv 100). Maar goed, mijn oestradiol waarden waren de vorige keren al hoog, en ik heb daar nooit enig verschil van gemerkt verder. Ik was natuurlijk wel teleurgesteld toen mij werd verteld in welke groep ik zat. Nou ja, nu geef ik de 50 euro per keer aan mijn kinderen, die zijn er dolblij mee, haha. Geeft het toch nog een goed gevoel.
The wisest men follow their own direction
Gebruikersavatar
MichelleB
Berichten: 768
Lid geworden op: 13 sep 2016, 17:43
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: Zij/Haar
Locatie: Dongen

Re: Progesteron studie

Bericht door MichelleB »

Morgen is het al 3 weken dus even een kleine update.
Ik heb het idee dat het werkt. Het voelt weer als groeipijnen en dat is de bedoeling denk ik. Het is ook wel een flinke verhoging medicatie. In juni is de eerste controle en dan wacht ik het meten af.
Na het jaar van deze ben ik 35, en ik ga mezelf errug voorzichtig "jong" noemen. Dus als het toch niet veel blijkt te doen zie ik wel verder haha

Overigens heb ik toch maar zo'n setje pillendoosjes voor de week gekocht. Met 4 oestrogeen pillen, 2 progesteron, 1 vitamine D en dan nog in de ochtend 1 voor ADHD raakte ik het overzicht wel kwijt. Laat staan die strips overal.
-Life is a work in progress-
Esther91
Berichten: 329
Lid geworden op: 16 sep 2018, 01:56
Gender: Vrouw
Locatie: Nederland

Re: Progesteron studie

Bericht door Esther91 »

MichelleB schreef: 21 apr 2021, 19:24 Morgen is het al 3 weken dus even een kleine update.
Ik heb het idee dat het werkt. Het voelt weer als groeipijnen en dat is de bedoeling denk ik. Het is ook wel een flinke verhoging medicatie. In juni is de eerste controle en dan wacht ik het meten af.
Na het jaar van deze ben ik 35, en ik ga mezelf errug voorzichtig "jong" noemen. Dus als het toch niet veel blijkt te doen zie ik wel verder haha

Overigens heb ik toch maar zo'n setje pillendoosjes voor de week gekocht. Met 4 oestrogeen pillen, 2 progesteron, 1 vitamine D en dan nog in de ochtend 1 voor ADHD raakte ik het overzicht wel kwijt. Laat staan die strips overal.
Haha, zo herkenbaar
:text-thankyouyellow:
Gebruikersavatar
Danielle
Berichten: 973
Lid geworden op: 17 apr 2012, 19:53
Gender: Anders

Re: Progesteron studie

Bericht door Danielle »

Lokien schreef: 21 apr 2021, 18:03 Precies, zo is het ook, ook wij zijn nodig voor een succes van dit onderzoek. Hoe rottig het ook is als je geen progesteron krijgt.
Ik ben meerdere keren op het hart gedrukt dat ik echt echt als eerste zal horen als het zo is dat progesteron de borstgroei helpt. En dat ik het direct voorgeschreven zal krijgen.
Ik weet niet hoe oud je bent, maar voor mij maakt het niet veel uit of ik het nu krijg, of over een jaar. Dan ben ik 52, ipv 51. En voor mijn partner maakt het ook geen enkel verschil, zij vindt mijn borsten zo ook al prachtig. Dus ik heb geduld, maar hoop natuurlijk wel dat progesteron werkt. In die zin zet ik al mijn hoop op Michelle....
Ik zit zelf in de groep met meer oestrogeen. Ik mag nu twee stickers plakken ipv 1 (200 ipv 100). Maar goed, mijn oestradiol waarden waren de vorige keren al hoog, en ik heb daar nooit enig verschil van gemerkt verder. Ik was natuurlijk wel teleurgesteld toen mij werd verteld in welke groep ik zat. Nou ja, nu geef ik de 50 euro per keer aan mijn kinderen, die zijn er dolblij mee, haha. Geeft het toch nog een goed gevoel.
Ik zit er ook wel een beetje zo in. Ik vind mijn borsten te klein, maar niet klein genoeg voor een borstvergroting met implantaten. En of meer oestrogeen gaat helpen, ik vergeet ook wel eens mijn progynova een paar dagen, en daar merk ik niets van. We gaan het zien. Ik vind het vooral fijn dat we nu voorbij het anekdotisch bewijs gaan voor progesteron en hopelijk een beetje duidelijkheid hebben over het nut ervan.

Maandag maar even vragen of ik die 3D scans zelf ook mag hebben, kijken of dat naar een formaat voor een 3D printer te krijgen is. Het lijkt me wel grappig om wat voor en na printjes van mijn bewbs te hebben.
Mijn transitieblog: Fading Gender
Gebruikersavatar
Danielle
Berichten: 973
Lid geworden op: 17 apr 2012, 19:53
Gender: Anders

Re: Progesteron studie

Bericht door Danielle »

Ik had zo het gevoel dat de onderzoeker die me belde me al in van de onderzoeksgroepen had geloot. Het is controlegroep geworden. Geen probleem mee en op zich eigenlijk ook wel goed, andere medicatie die ik gebruik gaat deze week ook ingrijpend veranderen. En dat kan op zich prima met progesteron worden gecombineerd, maar ze kunnen allebei effect hebben op stemming en slapen. Dus dat komt nu dan niet te gelijk.

Gesprek met de arts was dan ook snel gedaan, nu er geen vragen over de progesteron te vragen waren. Scan gedaan, bloed geprikt, over drie maanden terugkomen.
Mijn transitieblog: Fading Gender
Gebruikersavatar
SuzanneLemm
Berichten: 164
Lid geworden op: 21 mei 2020, 12:57
Gender: Vrouw

Re: Progesteron studie

Bericht door SuzanneLemm »

Cypro heeft een protesterene werking (bijeffect) en om uit te sluiten dat dit invloed heeft is men waarschijnlijk alleen geïnteresseerd in post-op transvrouwen die geen cypro meer gebruiken uiteraard. Progresteron preparaten zijn ook te koop bij bv Vitamine shop (progresterall). Let op middel UPS approved is en werking.....ik heb er niets van gemerkt.
SB95
Berichten: 34
Lid geworden op: 01 feb 2020, 10:13
Gender: Trans MtF

Re: Progesteron studie

Bericht door SB95 »

Kijkt het VU eigenlijk ook naar de toedieningsvorm? Want rectaal of sublinguaal in plaats van oraal toedienen schijnt tot betere waarden te leiden.
Gebruikersavatar
Rosie
Berichten: 11
Lid geworden op: 27 dec 2019, 10:20
Gender: Trans MtF
Locatie: Amsterdam

Re: Progesteron studie

Bericht door Rosie »

nu een vier maanden Progesteron en ben erg tevreden. Mijn borstgroei zet weer door na een tijd stilgestaan te hebben.
Ik gebruik de pilletjes rectaal zodat het niet door de maag en lever heen hoeft. Dat veranderd de werking en duur van de werking.