Nieuwe chat! Zie dit topic.

Een dubbel gevoel

Pas ik nou in een hokje of niet?
Gebruikersavatar
Paul
Berichten: 1198
Lid geworden op: 25 jul 2012, 19:42
Gender: Man
Locatie: Zuid Holland

Re: Een dubbel gevoel

Bericht door Paul »

Dat is een hele fijne uitkomst zeg. Dan kun je zelf een beetje kijken hoe het nou zit.
In een maand kan er zo veel gebeuren. Goed zeg.
Gebruikersavatar
Jessy
Berichten: 1642
Lid geworden op: 25 mar 2012, 17:07
Gender: Transgender
Locatie: Belsj Limburg

Re: Een dubbel gevoel

Bericht door Jessy »

Ik weet niet of jouw broer het weet? Anders moet je wel uitkijken dat hij het later niet van zijn buren hoort ;)
Grant me serenity to accept the things I cannot change,
courage to change the things I can,
and wisdom to know the difference.
Gebruikersavatar
Eva
Beheerder
Berichten: 6805
Lid geworden op: 25 mar 2012, 11:00
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: zij/haar
Locatie: Etten-Leur

Re: Een dubbel gevoel

Bericht door Eva »

Mooie kans, Chieftac!
All great truths begin as blasphemies. (George Bernard Shaw)
Chieftac
Berichten: 100
Lid geworden op: 16 nov 2012, 00:30
Gender: Man

Re: Een dubbel gevoel

Bericht door Chieftac »

Ik heb de laatste tijd nog eens diep nagedacht en ik kwam opeens tot een ingeving waarvan ik eigenlijk niet weet wat ik er mee aan moet. In mijn vorige aantal posts hebben jullie al kunnen lezen dat ik me al sinds de basisschool niet echt lekker voel in mijn eigen lichaam, en dat ik sinds mijn puberteit me ben gaan kleden in vrouwelijk ondergoed. Ik heb nog eens nagedacht waarom ik daar nu precies mee begonnen was. Ik denk namelijk nu eigenlijk niet meer echt om dat ik echt een meisje wou zijn, maar meer omdat ik wou ontsnappen van de werkelijkheid en dat lelijke mannenlichaam. Ik ben me toen denk ik gaan weerspiegelen tegenover meisjes omdat ik daar op dat moment verliefd op was en ik ze een veel mooier lichaam vond hebben dan dat van mij zelf. Maar of dit ook een teken is dat ik echt transgender ben weet ik dus niet. Ik heb altijd eigenlijk wel mijn uiterlijk/lichaam willen veranderen, en ik heb er vaak over gedacht of dat nu via een transitie (HRT) wel de beste oplossing zou zijn. Ik weet dat dit als een zwaar verhaal klinkt dat het meer bestemd is voor Transvisie, maar misschien weet toch al iemand op dit forum waar ik nog z'n beetje over na kan denken zodat ik dit kan meenemen in mijn gesprek met Transvisie.
"Je mag zijn zoals je bent."
Gebruikersavatar
Fay
Berichten: 2484
Lid geworden op: 03 nov 2012, 14:01
Gender: Trans MtF
Locatie: Eindhoven

Re: Een dubbel gevoel

Bericht door Fay »

Hoi

Mocht je in gesprek gaan met tranvisie, of elders, lijkt het me verstandig dat zo open mogelijk te doen zodat men je ook kan helpen, je hoeft naturlijk niet alles op tafel te leggen ,sommige dingen zijn te prive, ik denk dat in gespek gaan met iemand je helderheid kan geven, op voorwaarde dat de ander je niet een bepaalde richting op wil duwen, een goede gesprekspartner is iemand die je teruggeeft wat je eigenlijk zelf al weet, als klankbord fungeert

Wat mij hielp is op papier zetten wat me ten eerste lichamelijk nu precies niet beviel aan mijn lijf, deel voor deel, dat kan duidelijkheid en verheldering geven,want smpelweg stellen, ik wil mijn lichaam veranderen is te vaag imo, wat je precies witl veranderen en om welke reden lijkt me zinvolle ruit te zoeken, en ik besef tegelijk dat het lichamelijke aspect maar 1 deel is van het hele genderbeuren

Misschien dat je hier wat aan hebt, en ohja, hokjes even loslaten geeft ook een opener visie op jezelf en je situatie
Joyy
Chieftac
Berichten: 100
Lid geworden op: 16 nov 2012, 00:30
Gender: Man

Re: Een dubbel gevoel

Bericht door Chieftac »

Bedankt. Tijdens het gesprek zal ik zo open mogelijk zijn zodat ze een zo goed mogelijk beeld van mijn situatie kunnen krijgen. Ik zal ook z'n lijstje voor mij zelf proberen te maken. Ik weet dat het zowel lichamelijk als geestelijk een beeld van mij zelf moet geven moet tijdens het gesprek, maar ik ben zelf een redelijk introvert persoon en vind het dus wel lastig om er met andere mensen over te praten (via een forum als dit gaat het beter). Ik weet ook dat ik mezelf niet in een hokjes moet proberen te plaatsen en gewoon me zelf moet zijn, maar dat kan ik eigenlijk pas echt als ik dit hele gebeuren achter de rug en precies weet wat ik met mijn toekomst wil.
"Je mag zijn zoals je bent."
FAtham
Berichten: 258
Lid geworden op: 28 jan 2013, 10:02
Gender: Trans FtM
Locatie: Rotterdam

Re: Een dubbel gevoel

Bericht door FAtham »

Ik heb je verhaal ook doorgelezen en moet zeggen dat het idd lastig is. Ik kan niet in jouw hoofd kijken maar alleen meekijken. Ik denk dat je al heel goed advies hebt gekregen; experimenteer. Kijk of je gelukkig bent in vrouwenkleding en denk erover na hoe je het zou vinden altijd een vrouw te zijn, dat er geen keuze meer is.

En nee er is ook niets mis mee om tussen beiden in te zitten. Veel mensen zitten vast in het kies dit of dat maar zo werkt het voor velen niet.

Ik wens je in ieder geval heel veel succes toe en hoop dat je door middel van gesprekken er voor jezelf uit komt. Het allerbelangrijkste is dat jij vrede met jezelf hebt en wat de wereld daar van denkt is hun probleem. :)
Chieftac
Berichten: 100
Lid geworden op: 16 nov 2012, 00:30
Gender: Man

Re: Een dubbel gevoel

Bericht door Chieftac »

Ik ben vandaag in een bh en met een ingetucked zaakje voor de spiegel van de badkamer gaan staan (voor de rest geen kleding aan) en heb ik me zelf de volgende vragen gesteld: Is dit nu echt de ware ik?, Zal de twijfel over mezelf en jaloezie naar vrouwen verdwijnen als ik hier aan toe geef? Doe ik hier wel goed aan om zo over mezelf te denken? Zal ik het gaan missen om als jongen gezien te worden? Zal de rol als vrouw wel bij mij passen, omdat ik me zelf eigenlijk nog nooit als een vrouw heb gedragen? Zal ik na een eventuele transitie gelukkiger worden? Zal ik tevreden zijn als crossdresser zonder mijn lichaam aan te passen? En nog de vraag: Wil je door andere mensen liever herinnert worden als man of als vrouw?

Dit waren mijn eigen antwoorden op deze vragen:

Is dit nu echt de ware ik?
Het stemmetje in mijn hoofd zij gelijk JA, maar dat was misschien wel een reactie om gewoon van af te kunnen zijn.

Zal de twijfel over mezelf en jaloezie naar vrouwen verdwijnen als ik hier aan toe geef?
De twijfel over mezelf weet ik niet, maar de jaloezie naar vrouwen wel.

Doe ik hier wel goed aan om zo over mezelf te denken?
Ik vind het zo ie zo irritant dat ik zo over me zelf zit na te denken.

Zal ik het gaan missen om als jongen gezien te worden?
Alles heeft zo zijn voor- en nadelen.

Zal de rol als vrouw wel bij mij passen?
Ik heb wel een vrouwelijker karakter dan andere jongens, maar of dit echt voldoende is weet ik niet. Ik zou het zo ie zo niet erg vinden om me meer als een vrouw te gaan gedragen. Maar gedragen transgenders zich niet al voor hun transvisie als het het andere geslacht? Ik dus totaal niet!

Zal ik na een eventuele transitie gelukkiger worden?
Als ik zeker zou weten wat het resultaat zou zijn dan zou ik hier pas antwoord op kunnen geven.

Zal ik tevreden zijn als crossdresser zonder mijn lichaam aan te passen?
Ik denk zelf dat dit dan alleen een tussenfase zou zijn om er aan te wennen om gezien te worden als vrouw, maar zolang ik het crossdressen nog niet uitbundig heb uitgeprobeerd weet ik dat nog niet.

Wil je door andere mensen liever herinnert worden als man of als vrouw?
Dan denk ik toch wel liever als een vrouw.

Na deze antwoorden weet ik nu echt niet hoe ik over me zelf moet denken.
"Je mag zijn zoals je bent."
Anon20180501
Berichten: 5099
Lid geworden op: 25 mar 2012, 13:24
Gender: Vrouw

Re: Een dubbel gevoel

Bericht door Anon20180501 »

Hoi Chieftac,

Nog 1 bericht posten (tenminste als dit je laatste was) dan kan je op het verborgen gedeelte terecht en daar naar de topic; 'FAQ' gaan.
Misschien dat je hier iets aan hebt???

Liefs Daniéla
Chieftac
Berichten: 100
Lid geworden op: 16 nov 2012, 00:30
Gender: Man

Re: Een dubbel gevoel

Bericht door Chieftac »

Oke, dat zal ik eens proberen te bekijken.
"Je mag zijn zoals je bent."